treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
ML/H/1153/18 - Pocztówka barwna z serii

Pocztówka - Typy lubelskie. Chłopcy

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1900 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figurka - postać mężczyzny stojącego na ugiętych w kolanach nogach. Ręce lekko oddzielone od tułowia. Głowa rozszerzająca się ku dołowi. Broda wydęta. Nos strzałkowy - charakterystyczny dla dogońskiej sztuki przedstawieniowej. Związana z kultem przodków, przeznaczona na ołtarz przodków.

Postać mężczyzny

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kolaż - Przedstawienie, głównie w tonacji czarno-pomarańczowo-fioletowej (różowej), dzieci, krzewów i trzech namiotów o kształcie zbliżonym do trójkąta: największy na przedzie, po lewej od niego, bliżej górnej krawędzi, nieco mniejszy, w prawym górnym rogu najmniejszy. Na namiotach (elementy naklejone) widoczne (rysunki kredką oraz ekoliną) gałęzie drzew iglastych. Do otworów namiotów prowadzą różowe linie. Widoczne także płoty po lewej i po prawej od największego namiotu (brązowa kredka). Niektóre elementy uwidocznionych roślin oraz tło konturowych przedstawień roślin - seledynowa ekolina. Widocznych ośmioro dzieci, niektóre tylko fragmentarycznie (głowa chłopca, narysowana czarną kredką, wystająca zza namiotu po prawej; trójka dzieci namalowanych konturowo - niebieską kredką - widocznych przez otwory wejścia do dwóch namiotów najbliżej górnej krawędzi). Postacie: dziecka na pierwszym planie, klęczącego i używającego grabi, dziecka nieco wyżej, za płotem, dwójki dzieci widocznych w otworze największego namiotu - narysowane i podmalowane różową (różne odcienie) ekoliną. U góry fioletowe (różne odcienie) naklejone koło (słońce).

Miłosna i Łysa Góra

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

kolaż - Przedstawienie barwne trzech siedzących na łóżku z pościelą chłopców, patrzących w okno nad nimi. Ubrania chłopców rysowane ołówkiem, wnętrza z wzorami ekoliną: jedna w żółte kropki (bluza chłopca po lewej), druga w niebieskie poziome paski (chłopiec pośrodku), trzecia w żółte wąskie pionowe paski. Za oknem (przestrzeń za oknem - naklejona) widoczne są drzewa i biały księżyc u góry, na głównie ciemnoniebieskim, a u dołu różowofioletowym tle. Drzewa znajdują się w oddali, jednak górna część gałęzi drzewa najbardziej po lewej i drzew po prawej znajdują się przed niebieskimi (ekolina) szybami otwartych do wewnątrz okiennic - wyraźnie we wnętrzu pokoju; po lewej i prawej stronie okna, we wnętrzu pokoju, widoczne są także gwiazdy (narysowane schematycznie czterema kreskami). Liście drzew, które są za oknem, są zielone i brązowe (kredki), liście we wnętrzu pokoju - niebieskawe (ekolina). Pnie i gałęzie brązowe (kredka)Na łóżku, przed chłopcami, dwie poduszki (elementy naklejone) jedna z nich intensywnie czerwona; trzecia trzymana przez chłopca po prawej. Przednia część łóżka również skomponowana z elementu naklejonego, niebiesko-zielonego. Dolna część kompozycji - podłoga widoczna po lewej i prawej od łóżka i u dołu - z potrójnymi kreskami (niebieska ekolina).  Górny róg elementu przestrzeni okna wychodzi poza krawędź karty.

Modlitwa lasu

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej, w centralnej jego części, w perspektywie, zostało przedstawionych wiele leżących nagich sylwetek, narysowanych jedynie konturem, bez wypełnienia, przez co kontrastują z bardzo ciemnym tłem zarysowanym gęstym kreskowaniem. Część z nich ma ubrania – pokolorowane na jednolity szary kolor. Części ubrań leżą także pomiędzy postaciami. Kilka postaci o konturach wypełnionych bardzo ciemnymi plamami barwnymi klęczy przy leżących i zdejmuje z nich ubrania. Kompozycja jest ucięta kadrem papieru – widać fragmenty postaci leżących i rąk grabieżców, tak, że widz domyśla się ciągłości rysunku poza przedstawioną sceną. W lewym górnym narożniku widać rząd nagich postaci stojących jedna obok drugiej narysowanych także tylko konturem bez wypełnienia. Wszystkie sylwetki narysowane zostały schematycznie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

W centralnej części kompozycji, na bardzo ciemnym tle, widać leżącą sylwetkę kobiety w sukience. Jej twarz jest całkowicie zasłonięta włosami narysowanymi za pomocą kreskowania, ręce leżą rozrzucone, stopy są bose. Cała sylwetka została wypełniona transparentnym rozbieleniem, spod którego przebija szara barwa tła oraz, w niektórych miejscach, delikatny róż. Po obu stronach rysunku widać bardzo wysokie łodygi o dużych, kwitnących kwiatach, z których część ugina się ku dołowi. Łodygi i liście kwiatów zostały wypełnione szarym cieniowaniem, ich tło – szarą kredką. Główki i płatki roślin są cieniowane, barwy ciemnożółtej, przechodzącej w pomarańcz.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-białej. Wszystkie elementy przedstawione są w sposób uproszczony, jedynie konturem. Po obu stronach kompozycji widać bardzo wysokie łodygi o dużych, kwitnących kwiatach, z których część ugina się ku dołowi. Pomiędzy nimi, w środku rysunku, widać postać w sukience, leżącą na plecach. Jej głowa jest niewidoczna, ręce leżą rozrzucone na krzyż, stopy są bose.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Joel - grafika reprodukcyjna - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowego prostokąta przedstawia proroka, mężczyznę w wieku dojrzałym, siedzącego w niszy architektonicznej, opartego prawą ręką o górę pulpitu i rozwijającego zwój, z którego odczytuje proroctwo. Dwaj chłopcy stojący za jego plecami wydają się omawiać jego proroctwa. Jeden czyta księgę, a drugi trzymając swoją księgę zamkniętą komentuje wskazując palcem na otwarty tekst proroctw.

Joel

grafika reprodukcyjna

Piroli, Tommaso

1797 — 1805

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Alfreda i Adama Potockich - Lico obrazu

Alfred i Adam Potoccy

Portret Alfreda i Adama Potockich

Sontag, Józef

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 52 obiektów

Kolekcje

27

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd