treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Filiżanka i spodek malowane w piórka. Filiżanka cylindryczna, ucho łamane z listkami w osadzeniach. Brzeg złocony obustronnie, złotem  konturowane ucho, złote kontury dzielą powierzchnię na ukośne pasy na przemian białe i jasnoszare. W nich malowane odpowiednio złote i czarne pióra.

Filiżanka

Cesarska Manufaktura Porcelany (Wiedeń; 1744-1864) (wytwórnia)

1807

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1678/2/ML - Spodek okrągły, konicznie wgłębiony, brzeg złocony, złote kontury dzielą powierzchnię na ukośne pasy na przemian białe i jasnoszare. W nich malowane odpowiednio złote i czarne pióra w lustrze pośrodku złota rozeta.

Spodek

Cesarska Manufaktura Porcelany

1807

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1552/ML - Spodek okrągły, konicznie wgłębiony, powierzchnia malowana kobaltem podszkliwnie na ciemno-błękitny kolor, na nim bogata dekoracja w wypukłym złocie ułożona w koncentryczne kręgi z rozetą pośrodku i meandrem na kołnierzu. Pomiędzy pasami złotymi ornamentalne wstęgi malowane jasnobłękitnym kolorem ze złotymi dodatkami.

Spodek

Cesarska Manufaktura Porcelany

1799

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mt/640/ML - Wsparty na czterech zwierzęcych łapach z brązu złoconego, podstawa prostokątna, zdobiona zgeometryzowanym fryzem, wyżej dwa prostokątne filary przechodzące w hybrydyczne figury podtrzymujące cylindryczną puszkę mechanizmu, zwieńczoną figurą orła. Tarcza emaliowana z podziałem arabskim - na niej sygnatura kursywą

Zegar kominkowy

Hoene, Wilhelm

1801 — 1810

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mt/430/ML - Obudowa z brązu w formie bębna leżącego na czterech zwierzęcych łapach, pokrytego czarnym lakierem, z pionowym uchwytem w formie rozciągniętej profilowanej, wolutki. Tarcza zegarowa z mosiądzu, okrągła, moletowana mz malowanymi czarnymi cyframi rzymskimi godzin i oznaczeniem minut; dwie proste wskazówki; osłonieta zamykaną szybką o wypukłym profilu. Zamknięcie z tyłu w postaci okrągłych drzwiczek na zawiasie, z wmontowanym jednym dzwonkiem. Mechanizm mosiężny, o naciągu sprężynowym, z biciem godzin i kwadransów.
Na płycie wewnętrznej mechanizmu grawerowana sygnatura kursywą:
- Jacobus Staigier Lublin

Zegar gabinetowy

Steiger, Jakub

1790 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mt/531/ML - Obudowa szafkowa, czworoboczna ze schodkowym zwieńczeniem, pokryta czarną politurą, oszklona z czterech stron, na czterech nóżkach z mosiądzu; w górnych narożnikach mosiężne sterczyny w formie płonących wazonów. Mechanizm chodu i bicia o napędzie sprężynowym, z wahadłem i dwoma dzwonkami; bicie godzin i kwadransów, budzik i repetier. Tarcza biało emaliowana z czarnymi cyframi arabskimi godzin i minut, w niej trzy otwory na osie sprężyn; trzy wskazówki, godzinowa i minutowa - ozdobne, sekundowa prosta. W górnej części tarczy sygnatura pisana ozdobną kursywą: M.G. / Jurkiewicz /  w Lublinie. Powyżej tarczy wycięcie z widocznym wahadełkiem kontrolnym i trzy mniejsze emaliowane tarcze: środkowa z miniaturą pejzażową, boczne z wyłączeniem chodu i bicia.

Zegar szafkowy

Jurkiewicz, Gabriel M.

1800 — 1810

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/166/ML - Akwarela na podstawie rysunku projektowego Ch. P. Aignera. Na wzgórzu budynek Panteonu, 
z lewej , w głębi fragment założenia pałacowego. Kaplica na planie koła, nakryta kopułą, z korynckim portykiem zwieńczonym trójkątnym naczółkiem. Belkowanie, naczółek i bęben kopuły obiega gzyms z ornamentem kostkowym. W bębnie półkolisty otwór. Po zboczu wzgórza biegną szerokie, tarasowe schody prowadzące do kaplicy. U podnóża flankowane  dwoma lwami - sfinksami na niskich postumentach. Schody ogranicznone murem biegnącym wzdłuż 
równoległej do dolnej krawędzi drogi. U stóp schodów cztery stojące , zwrócone w prawo postacie - dwie kobiety w empirowych sukniach i dwoje dzieci. Naprzeciw dwóch mężczyzn w strojach do jazdy, na wspiętych koniach. W oddali,  po lewej fragment pałacu. Na planie prostokąta, z czterokolumnowym portykiem w porządku wielkim, zwieńczonym attykową ścianką.  Stoki łagodnie opadającego zbocza porośnięte kępami drzew. Utrzymane w jasnej, pastelowej kolorystyce beżów i zieleni przełamanej różem.
W p.g. napis piórem : Puławy. 283.

Widok Panteonu w Puławach

Aigner, Chrystian Piotr

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/165/ML - Pejzaż z architekturą. Widok na wzgórze z kaplicą pałacową. Z lewej strony budynek Panteonu od strony zachodniej. Po prawej porośnięte drzewami zbocze wzniesienia, w głębi przy krawędzi fragment zsabudowań. Kaplica na planie koła, nakryta kopułą, z portykiem złożonym z czterech kolumn o korynckich głowicach, zakończonym trójkątnym naczółkiem. Na architrawie napis majuskułowy : DOMUS ORATIONIS.  Ściany boniowane. Zwieńczenie w postaci gzymsu kostkowego. Po stoku wzgórza biegną szerokie, tarasowe schody prowadzące do kaplicy. 
Na nich cztery małe sylwetki ludzi. Za panteonem kępy rozłożystych drzew, kępy mniejszych na stoku. Schody ograniczone murem, którego część biegnie po łuku, dalej wzdłuż drogi, równolegle do dolnej krawędzi kompozycji. W lewym dolnym zaprzężony w dwa woły wóz 
powożony przez mężczyznę. Detale architektoniczne podkreślone czarną, cienką linią. Kolory pastelowe, z dominującą zielenią w szerokiej skali walorowej oraz beżami i przełamanymi 
różem ugrami.

Widok Panteonu w Puławach

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 15 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd