treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico obrazu

Koń i bydło na pastwisku

Cuyp Albert naśladowca

2. poł. XVII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z lewej strony. Koń. Rekwizyt obrzędowy wykonany techniką własną. Głowa i szyja konia wykonane z drewna (boki) i tektury (przód i tył) przybitej do drewna za pomocą gwoździków. Pomalowane na biało. Czarną farbą zaznaczone oczy i uzda. Pysk (wycięcie) zaznaczony kolorem czerwonym. Uszy wykonane ze skóry (jedno ze zszytych maszynowo dwóch kawałków), przybite do boków głowy gwoździami. Grzywa wykonana z włókna konopnego, mocowana na czubku głowy.

Konik - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie przodu skosem w lewą stronę. Głowa konia - rekwizyt obrzedowy wykorzystywany podczas przedstawień koledniczych.

Głowa konia - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Scena przed kuźnią

Wouwerman Philips kopia warsztatowa

3. ćw. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Przed karczmą

Meijer Hendrick de

ok. 1666

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Głowa konia - rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z prawej strony. Głowa konia – rekwizyt obrzędowy. Wyrób własny, jednostkowy. Głowa wykonana techniką obróbki stolarskiej z dwóch kawałków drewna łączonych na czop. Przedstawiona realistycznie. Pysk długi, otwarty. Jego środek oraz nozdrza pomalowane na czerwono (obecnie jedynie pozostałości farby). Z przodu żuchwy szereg bardzo słabo widocznych namalowanych białą farbą prostych kresek (zęby?).  Czarną farbą namalowane oczy i uzda. Po bokach głowy, za pomocą gwoździ, mocowane wycięte ze skóry uszy. Pomiędzy nimi  oraz poniżej, na karku, przybite za pomocą małych gwoździków cienkie skórzane paski, za pomocą których mocowana jest grzywa z jasnego włosia (końskiego?). Szyja długa, prosta, w jej spodzie znajduje się otwór na kij. Całość pomalowana na biało.

Głowa konia - rekwizyt obrzędowy

nieznany

Muzeum Narodowe w Szczecinie

przedmiot kultowy, figurka - Ujęcie lewej strony w pionie. Figurka drewniana przedstawiająca konia z realistycznie zaznaczonym łbem i szyją.

Figurka zoomorficzna

nieznany

wczesne średniowiecze

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba , maska - Ujęcie z przodu. Część twarzowa: czoło wypukłe, czarne, cienki grzbiet nosa, szerokie nozdrza, stożkowate usta. wycięte trójkątne oczy. Na obu bokach części twarzowej wymalowany zyg-zakowaty wzór (czarna linia, wypełnienie trójkątów - czerwone). Część twarzowa zwieńczona lekko wygiętymi do tyłu długimi żłobkowanymi rogami oraz szpiczastymi uszami ozdobionymi zyg-zakowatymi wzorami (kolory analogicznie jak wyżej). W części tylnej maski wywiercone otwory, umożliwiające przymocowanie jej do twarzy tancerza oraz pozostałości po sznurku.

Maska antylopy

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura zoomorficzna: koń - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Drewniana, rzeźbiona figura konia.

Koń

figura zoomorficzna

nieznany

około 1975

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 3224 obiektów

Kolekcje

226

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd