treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
E/6235/ML - Gorset ślubny z białego wzorzystego atłasu. Składa się z 3 części: pleców i dwóch przodów. W pasie doszyte 17 owalnych klapek, zw. taszki. Wycięcie wokół szyi , przodów i rękawów wykończone białą wełnianą tasiemką, zw. szczotka. Całość zdobiona złotym szychem i srebrnymi cekinami. Podszyty białą bawełnianą podszewką.

Gorset ślubny

nieznany

1905 — 1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kaftan kobiecy wykonany z tkaniny bawełnianej (piki), koloru białego. Ozdobiony stebnówką koloru czerwonego i zielonego oraz czerwonymi guzikami. Na lnianej podszewce.

Kaftan kobiecy

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret Adama Rubacha - ujęcie z przodu; Portret mężczyzny w ujęciu do kolan w dworskim stroju z czarnej tkaniny z koronkowymi mankietami i kołnierzem, z jedną ręką wspartą na biodrze, a drugą na rękojeści rapiera.
Mężczyzna w sile wieku, z rudą brodą i wąsami ukazany został w ujęciu do kolan, z jedną ręką wspartą na biodrze, a drugą na rękojeści rapiera. Odziany jest w strój charakterystyczny dla dworskiej mody lat 20. i 30. XVII w. – obcisły wams z szeroką, wieloczęściową baskiną oraz podkreślające biodra bufiaste spodnie. Ubiór wykonany z czarnej tkaniny z floralnym wzorem zdobiony jest pasmanteryjnymi taśmami i guzami w tym samym kolorze. Szeroki wykładany kołnierz oraz mankiety wykończone są białą koronką igłową typu reticella. Na czerni kaftana efektownie prezentuje się potrójny złoty łańcuch o splocie pancerzowym, z medalionem portretowym w biżuteryjnej oprawie, a także złote okucia pasa i pendentu podtrzymującego rapier. Na lewej dłoni widoczne są pierścienie: na kciuku – duży sygnet w ośmiobocznej oprawie, a na palcu wskazującym – pierścień z płaskim, opalizującym, ośmiobocznym kamieniem oraz dwie obrączki.

Mężczyzna został sportretowany na tle złocistej, malowniczo udrapowanej tkaniny, obszytej szeroką złotą koronką z chwostami. Po lewej stronie widoczny jest fragment kwadratowego stołu przykrytego czerwoną tkaniną w proste złote wzory. Przy prawej krawędzi obrazu, w górnej części widnieje herb Rubachów z trzema trójlistnymi roślinami na niebieskim tle i trzema złotymi kłosami w klejnocie; przy nim inicjały: „A” po lewej stronie, „R.D.” po prawej.

Portret Adama Rubacha

nieznany malarz pomorski

1634

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Czapka męska - ujęcie z przodu; Czapka męska. Wykonana z tkaniny wełnianej, samodziałowej tzn. na krosnach tkackich splotem skośnym, wzór układa się w paski: czerwony, zielony, granatowy, brązowy, przetykany białym). Czapka ma fason biretu (zbliżonego do nakryć głowy duchownych m.in.  luterańskich). Uszyta jest z  czterech kawałków tkaniny usztywnionych od spodu i zszytych w ten sposób, że kształt zbliżony jest do kwadratu. Na czubku czerwono-zielona pasmanteryjna kokarda płasko ułożona w formę gwiazdy. Otok o zbliżonym do koła obwodzie z granatowej, wełnianej tkaniny.

Czapka męska

nieznany

1850 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Mężczyzna - portret

szkoła flamandzka kopia

XVI/XVII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Ojciec artysty - portret

Rembrandt van Rijn kopia

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Mężczyzna - portret

szkoła włoska

1. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Mężczyzna - portret

Bronzino Angelo wg

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Kompozycja w owalu. Portret młodej damy, popiersie 3/4 w lewo. Ubrana w białą bluzkę z koronkowym, obszernym dekoltem, w czerwonym staniku. Pośród loków ciemnych włosów, na czole wpięty srebrny półksiężyc – atrybut bogini Diany. U góry, z lewej strony biały napis kursywą: Madame de La Fayette.

Fayette de la, pani - portret

szkoła francuska

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 453 obiektów

Kolekcje

63

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd