treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: portrety reprezentacyjne

Obiekty

12
lico obrazu

Potocki Piotr (zm.1829) - portret

Fr.R.

1811

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Manufaktura Majoliki w Nieborowie (Nieborów; 1881-1894) (wytwórnia)

Talerz z popiersiem Stefana Batorego

Manufaktura Majoliki w Nieborowie

1882 — 1885

Muzeum Narodowe w Lublinie

biżuteria, ozdoby - Ujęcie góry przodu klejnotu skosem w lewą stronę. Ażurowy klejnot z kołpaka z diamentem, zdobiony barwną emalią.

Rozeta z kołpaka księcia Franciszka I (1577 - 1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

biżuteria, ozdoby - Ujęcie z góry przodu klejnotu. Ażurowy klejnot z kołpaka, perwotnie z diamentem i czterema perłami, zdobiony barwną emalią.

Rozeta z kołpaka księcia Franciszka I (1577 - 1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dukat - Ujęcie rewersu. Na rewersie dziewięciopolowa pomorska tarcza herbowa, po bokach data 16-41. Nad tarczą popiersie Chrystusa Zbawiciela w geście błogosławieństwa i globem w dłoni. W otoku napis.

Dukat

Bütkow, Ulryk

1641

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret reprezentacyjny stanowi replikę autorską wykonaną przez Bacciarellego. Obraz przedstawia króla w całej postaci, z górną połowa ciała zwróconą nieco w prawo, z głową ukazaną en face. Portretowany stoi w lekkim kontrapoście. Postać jest idealizowana. Obok króla na złoconym rokokowym stole przedstawione są insygnia władzy królewskiej: korona, berło i jabłko królewskie. Władca opiera ręką na regimencie (symbolu władzy wojskowej) lewą zaś na biodrze przytrzymując fałdę płaszcza. Ubrany jest w srebrzysty  habit bogato zdobiony złotą koronką, przewiązany srebrnolitym pasem, przy szyi halsztuk (halsband) a przy rękawach koronkowe mankiety. Spodnie i buty wykonane z tej samej tkaniny - srebrne, podobnie jak pończochy króla. Na ramiona narzucony płaszcz koronacyjny w intensywnej czerwieni, podbity futrem gronostajów, haftowany w złote orły, dynamicznie układający się w obfite fałdy. Na płaszczu, spiętym diamentową zaponą, z lewej strony gwiazda orderu Orła Białego. Na piersi krzyż orderu pruskiego Czarnego Orła oraz przewieszona ukośnie błękitna wstęga orderu Orła Białego, z krzyżem orderowym na prawym biodrze. Przy lewym boku monarchy widoczna rękojeść miecza koronacyjnego w kształcie głowy orła. Obok władcy, z prawej strony obity czerwoną materią tron. W tle kanelowana kolumna na wysokim cokole i bogato udrapowana kotara złocista z jednej, a niebieska z drugiej strony.
Przedstawienie powtarza tradycyjny typ portretu en gala, w rokokowej stylizacji o ciepłym, bogatym i nasyconym kolorze charakterystycznym dla malarstwa baroku.

Portret Stanisława Augusta Poniatowskiego

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Potocki Feliks Kazimierz (zm.1702) - portret

malarz polski

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

obraz - Ujęcie z przodu;  Portret starszej damy. Siedząca kobieta w eleganckim stroju na zielonym tle.

Portret starszej damy

portret kobiecy

Most Carl August Ludwig

1842

Muzeum Narodowe w Szczecinie

klamra od pendentu - Ujęcie z przodu. Rama klamry zbudowana z dwóch przedzielonych gładkim trzpieniem części, które w zewnętrznym obrysie mają kształt łuku w ośli grzbiet, a od wewnątrz łuku koszowego. Przednie i boczne ścianki ramy zdobione są rytym, niellowanym ornamentem. U dołu gładkie, okrągłe uszko, mocowane poprzecznie.

Klamra od pendentu

Blanke, Egidius

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

W owalu na prostokątnym tle półpostać lekko w prawo, głowa 3/4 w lewo. Prawa ręka wsparta na rękojeści szabli/pałaszu(?). Lewa ręka silnie oświetlona, założona na prawą. Ubrany w rozpięty u góry mundur z czasów kościuszkowskich; z gwiazdą Orderu Orła Białego nadanego 1787, z wiszącą przez plecy szablą na rzemieniu. W tle mur i łuna pożaru.

Portret księcia Józefa Poniatowskiego

Artaria und Compagnie

1790 — 1799

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret sarmacki przedstawiający szlachcica, starszego mężczyznę w ujęciu do bioder, zwróconego 3/4 w prawo.Kontrast pomiędzy żywą barwą postaci a ciemnym tłem. Portretowany lewą ręką ujmuje kościaną rękojeść karabeli, prawą ma uniesiona na tę samą wysokość. Twarz charakterystyczna, o zdecydowanych rysach, ze zmarszczkami, łysiną, z wianuszkiem blond włosów wokół głowy. Brązowe oczy, o przenikliwym spojrzeniu, skierowane na widza, wydatny, orli nos, sumiaste, obfite, jasne wąsy. Mężczyzna ubrany w karmazynowy kontusz, podbity ciemnobrązowym futrem, z rzędem złotych guzów. Pod kontuszem bladoniebieski żupan z rzędem koralowych guzików, pod szyją z widocznym białym stojącym kołnierzykiem koszuli, spiętym złotą ozdobą. Żupan w pasie  przewiązany złotolitym, orientalnym, barwnym pasem kontuszowym. Na małym palcu lewej dłoni duży pierścień z błękitnym oszlifowanym kamieniem. Tło ciemne,neutralne. W lewym, górnym rogu tarcza herbowa z herbem Junosza i 4 złote litery:

Portret Adama Szaniawskiego herbu Junosza

nieznany

1710 — 1740

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 12 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd