treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: ornamenty geometryczne

Obiekty

39
ujęcie bez pokrywy od strony pierwszej

Wazon z pokrywą

nieznany

XVIII? XIX?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

talerz - Ujęcie z boku. Wykonany z gliny o jasnym zabarwieniu i uformowany na kole garncarskim. Dno lekko wyodrębnione przechodzi płynnie w niewysoki korpus z wylewem o szerokim, wyraźnym kołnierzu. Dekorowany ręcznie bogatym motywem architektonicznym połączonym z ornamentem roślinnym. Dno w całości zdobione trójczęściową budowlą ( ratusz), w której środkowa - dużo wyższa część jest wieżą zwieńczoną wiatrowskazem. Wokół stylizowane drzewa. Kołnierz zdobiony naprzemiennie ułożonymi dwoma motywami kwiatowymi rozdzielonymi drobnymi gałązkami. szkliwo w tonacji szarej tylko na wewnętrznej powierzchni naczynia.

Talerz

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Spodek okrągły, wgłębiony, gładki. Dekoracja malowana wielobarwnie: w lustrze ptak siedzący na gałęzi (zięba ?), kołnierz  malowany na kremowożółty kolor, ujęty w złote paski.

Spodek

Manufaktura Porcelany w Korcu

1820 — 1830

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kompozycja zachowana fragmentarycznie, ukazuje dwóch jeźdźców z szablami, na galopujących koniach. Zwierzęta ustawione są prawym bokiem. Twarze jeźdźców en face, ciała w półobrocie. Żołnierze mają na sobie podobne mundury: spodnie z lampasami, buty z cholewami, kurtki lamowane na rozcięciu i u dołu, zarzucone na plecy. Na głowach bermyce. Konie jabłkowite, nakryte czaprakami. Dołem ukazany schematycznie przedstawiony bruk. Drzeworyt ręcznie kolorowany farbami wodnymi: żółtą, czarną, brązową i pomarańczową. Na powierzchni grafiki widoczne ślady zagięcia.

Huzarzy na koniach (odbitka kolorowana ręcznie)

nieznany

1751 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

guz, biżuteria, ozdoba - Ujęcie przodu w pionie. Guz srebrny okrągłego kształtu zdobiony granulacją.

Guz srebrny

nieznany

951 — 1000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wycinanka z żółtego glansowanego papieru o czterech osiach symetrii. W centrum wycinanki rozeta 8listna. Na pozostałej powierzchni wycięcia w postaci paseczków oraz motywy przypominające motyle. Całość otacza ornament geometryczny w postaci ząbków ostro zakończonych. Na otoku wycięcia półkoliste wzbogacone drobnymi paseczkami pionowymi i poziomymi.

Wycinanka

Sola, Lidia

1983

Muzeum Narodowe w Lublinie

sprzęt do drukowania i grafiki, matryca drukująca - Ujęcie z przodu z oświetleniem. Matryca do drukowania tkanin z wykonanym w drewnie ornamentem o motywie geometrycznym.

Matryca do drukowania tkanin

nieznany

1701 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/CS/1552/ML - Spodek okrągły, konicznie wgłębiony, powierzchnia malowana kobaltem podszkliwnie na ciemno-błękitny kolor, na nim bogata dekoracja w wypukłym złocie ułożona w koncentryczne kręgi z rozetą pośrodku i meandrem na kołnierzu. Pomiędzy pasami złotymi ornamentalne wstęgi malowane jasnobłękitnym kolorem ze złotymi dodatkami.

Spodek

Cesarska Manufaktura Porcelany

1799

Muzeum Narodowe w Lublinie

Świecznik zawieszony na czterech łańcuchach, górą schodzących promieniście do zwieńczenia w kształcie obręczy z palmetowymi sterczynami. Korpus świecznika w kształcie płaskiej misy, od góry zamkniętej stożkową pokrywą. Na pokrywie umieszczono postać amorka z podniesioną ręką. Ujęcie na tle białego sklepienia.

Lampa wisząca

nieznany

1. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Obrączka do serwetek. Egipt XXw.

Obrączka do serwetek

nieznany

1920–1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obrączka do serwetek. Egipt XXw.

Obrączka do serwetek

nieznany

1920–1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

Korpus prostokątny, zamykany od góry gładkim  wiekiem na zawiasach, cztery nogi w kształcie silnie spłaszczonych kul. Ściana frontowa podzielona pionowo na dwie części, w których umieszczone są poziome płyciny w kształcie prostokąta o ściętych narożach wypełnionych trójkątnymi rautami, ujęte w profilowane ramy. Podziałowi odpowiadają w górnej części trzy rzeźbione maski lwów. Wzdłuż boków ściany frontowej i bocznych - lekko wgłębione płyciny w formie wydłużonych owali. Wszystkie płyciny i rauty obwiedzione ornamentem wody. W ścianach bocznych zamocowane masywne metalowe antaby.  Wewnątrz żelazny zamek nakładany.

Skrzynia ubraniowa

nieznany (stolarz)

2. połowa XVII wieku

Muzeum Narodowe w Lublinie

Szafa dwukondygnacyjna, z falistym zwieńczeniem, na nóżkach w kształcie spłaszczonych kul, wnętrze na planie trójkąta z półkami o falistych frontach. W części dolnej drzwi o wypukłym profilu zdobione fornirowanym wzorem: w centrum romb z przedstawieniem ptaka na gałęzi, wokół wzór szachownicy, krawędzie ujęte w ramę. W części górnej drzwi o falistym zwieńczeniu  oszklone szybkami łączonymi ołowiem.  
Oryginalny jest tylko front - pochodzący być może z szafy ściennej - całe wnętrze wykonano w XX wieku.

Szafa kątowa

nieznany (stolarz)

2. połowa XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Lublinie

Sekretera trójkondygnacyjna. Podstawa w formie trzyszufladowej komody,wspartej na czterech kostkowych nogach. Środkowa część z prostokątnym skośnym, odchylnym blatem, obwiedziona profilowaną listwą, fronty szuflad wklęsło-wypukłe. Po bokach ukośnego blatu po dwie szufladki. Nastawa cofnięta z dwoma rzędami szufladek po bokach (po 4); część środkowa wyższa, w niej półkoliście wypukłe drzwiczki i dwie szufladki nad i pod drzwiczkami. Fronty szuflad faliste jak i wykrój profilowanego zwieńczenia. Powierzchnia intarsjowana, dekorowana fornirem: na drzwiczkach kompozycja w formie gałązki z kwiatami, na blacie symetrycznie ułożone dwa ornamenty liściasto-wolutowe,  na szufladach poziome prostokątny ujęte w ciemne ramki. Nakładane brązy:  szyldziki do kluczy, antabki i kuliste uchwyty.

Sekretera

nieznany (stolarz)

około 1750

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1678/2/ML - Spodek okrągły, konicznie wgłębiony, brzeg złocony, złote kontury dzielą powierzchnię na ukośne pasy na przemian białe i jasnoszare. W nich malowane odpowiednio złote i czarne pióra w lustrze pośrodku złota rozeta.

Spodek

Cesarska Manufaktura Porcelany

1807

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wycinanka koloru czerwonego, przypominająca nałożone na siebie dwa krzyże; jeden o szerszych ramionach, drugi o ramionach płatkowych. Wokół wykończone ząbkami. W środku kompozycja z płatków i  strzałek, przypominająca kwiat.

Wycinanka

Słabczyńska, Anna

2011

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1411/1/ML - Filiżanka cylindryczna (litron) z uchem pętelkowym. Górna i dolna krawedź obwidzione złotem, złoty poziomy  pasek dzieli powierzchnię na dwie części: dolna biała górna malowana na jasny róż w odcieniu łososiowym.

Filiżanka

Manufaktura Porcelany w Korcu

1815

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1456/ML - Grupa figuralna z białej szkliwionej porcelany. Cokół owalny, wysklepiony z ornamentem opaskowym złożonym ze splecionych owali z rozetkami. Na nim siedzi naga kobieta (Venus) przed płonącym stosem o wysokich płomieniach i wyciągniętą w bok prawą ręką powstrzymuje nagie dziecko (Amorek) zapalające od ognia pochodnię, lewą ręką siega do ażurowego naczynia z ogniem. Za nią na powierzchni cokołu drobne roślinki.

Grupa figuralna - alegoria ognia

Kaendler, Johann Joachim

1790 — 1815

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1411/2/ML - Spodek koniczny, kołnierz obwiedziony złotymi paskami malowamy kolorem jascego różu w odcieniu łososiowym. pośrodku lustra stylizowana złota gwiazda.

Spodek

Manufaktura Porcelany w Korcu

1815

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mt/581/ML - Korpus o kształcie gruszkowatym, z wydłużonym wylewem, na trzech nóżkach, ucho profilowane. Krawędź wylewu wycięta faliście, korpus repusowany: na froncie rocaillowy kartusz, po bokach ornamenty wolutowe i kwiatowe.
Na spodzie znaki:
- urząd probierczy w Londynie
- próba Sterling
- oznaczenie roku

Mlecznik

White, Fuller

1754

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mt/498/ML - Prostokątna szkatułka o ściętych narożach, z wieczkiem, pokryta dekoracją reliefową o rysunku podkreślonym niellem: na wieczku scena parkowa - pośrodku para siedząca przy niskim stole w arkadowej altanie, po prawej drzewa, po lewej fontanna i postument z wazonem; na spodzie owalna rozeta ujęta w girlandy liści,  krawędzie obwiedzione zgeometryzowanym kimationem; wnętrze złocone.
Wewnątrz bite punce ze znakami:
- znak probierni w Pradze z nieczytelna data
- znak imienny z monogramem

Tabakierka

nieznany

1820 — 1830

Muzeum Narodowe w Lublinie

Filiżanka cylindryczna ze spodkiem, kamionka czarna zdobiona

Filiżanka ze spodkiem

Wedgwood

1790 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1063/ML - Naczynie ze szkła bezbarwnego, grubościennego, owalne, z płaskim dnem, w oprawie metalowej złożonej z dwóch obręczy połączonych plastycznymi figurkami gryfów na nóżkach. Powierzchnia obręczy zdobiona plastycznym fryzem antykizujacych palmet. Oprawa metalowa patynowana.

Żardiniera

Łopieńscy, Bracia

1921

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 39 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd