Ławka o siedzisku prostokątnym z prostej deski o profilowanych krawędziach, wspartej na końcach na dwóch płaskich, rzeźbionych, ażurowych podporach w formie par symetrycznych akantowych wolut z rozetami u góry, a u dołu zakończonych lwimi łapami, stojącymi na wspólnej prostej, profilowanej płozie. Między wolutami umieszczono fantazyjny motyw roślinny złożony z owalnej palmety otaczającej perełkowaną kolbę, wsparty na dwóch wiciach zwiniętych wokół mniejszych rozet. Na wierzchniej stronie siedziska, nad podporami, umieszczono niskie poręcze w formie podwójnego zwoju z rozetami i parą kolb przypominających formą te umieszczone w podporach.
Ławka ta stanowi komplet z drugą, o numerze inwentarzowym Wil.3207, oraz konsolą Wil.975, stanowiąc pozostałość po większym zestawie neorenesansowych mebli pochodzących z wyposażenia Gabinetu przed Galerią, na które składały się dwie konsole, sześć ławek i osiem taboretów. Meble te zostały wykonane między rokiem 1844 a 1867 w Warszawie, na zamówienie hrabiego Augusta Potockiego na wzór ławek zaprojektowanych przez Friedricha Augusta Stülera (1800–18650) stanowiących wyposażenie zniszczonej dzisiaj klatki schodowej Neues Museum w Berlinie. Ich oryginalny wygląd w wilanowskim wnętrzu oglądać można na rycinie Malinowskiego według rysunku Maszyńskiego, przedstawiającej „Widok na galeryę wielką obrazów, z gabinetu przed galeryą w Wilanowie”, opublikowanej w albumie Hipolita Skimborowicza i Wojciecha Gersona z 1877 roku pt. Willanów: Album: Zbiór widoków i pamiątek oraz kopje z obrazów Galeryi Willanowskiej…