
Chłopiec marzący
2009
Muzeum Narodowe w Szczecinie
Jest częścią kolekcji: Sztuka krytyczna i postkrytyczna
Katarzyna Szeszycka (1983– ), artystka interdyscyplinarna, angażująca się w wydarzenia artystyczne w przestrzeni miejskiej, wychowywała się w leśniczówce, wśród małej wiejskiej społeczności, blisko natury, co niewątpliwe wpłynęło na jej wrażliwość i rezonuje w jej twórczości. Od początku swojej działalności artystycznej, czyli studiów w Poznaniu, praktykuje równolegle: malarstwo – będące, jak sama je określa „notacjami autentycznego przeżycia, emocji” oraz buntownicze akcje wynikające z potrzeby krytyki konsumpcyjnego kapitalizmu.
We wczesnych pracach Szeszycka skupiała się bardziej na kontekście kulturowym danego miejsca, pejzażu i osobach, formowaniu się tożsamości czy relacji człowiek-zwierzę. Z czasem jej obrazy ewoluowały w kierunku minimalizmu, abstrakcji, malarstwa prawie monochromatycznego. Cyklom malarskim towarzyszą fotografie, nagrania wideo, obiekty intermedialne. Artystka wykorzystuje je do eksperymentalnego badania i analizy granicy widzialności, polisensoryczności odbioru przestrzeni w relacji z innymi zmysłami.
Prace z cyklu Nauka pływania, pomimo ascetyczności, minimalistycznej formy zawierają element ruchu, zaznaczenie obecności człowieka. W kolejnych, jak Empty Landscapes i devoid, człowiek nie jest nieobecny, widzimy tylko pozostawione przez niego miejsca, które najprawdopodobniej będą zawłaszczone przez naturę.
Katarzyna Szeszycka w 2015 r. obroniła doktorat na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, którego tematem była percepcja nikłego światła i realizacja bio-art: hodowla białych roślin. Jest laureatką Grand Prix 24. Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie (2012). Uczestniczka pierwszej edycji Artist in Residence Program w ramach projektu Artist in Aso (Japonia, 2014), była także rezydentką w projektach: Focus+Indonesia (Indonezja, 2014), New Dictionary of Old Ideas (Węgry 2018). Współtworzy Fundację Upside Art i FREEDOM Gallery w Szczecinie. Jest profesorką Akademii Sztuki w Szczecinie.
Marlena Chybowska-Butler
Autor / wytwórca
Wymiary
cały obiekt: wysokość: 100 cm, szerokość: 130 cm
Rodzaj obiektu
obraz
Technika
technika olejna
Tworzywo / materiał
płótno, farba olejna
Pochodzenie / sposób pozyskania
darowizna
Czas powstania / datowanie
Właściciel
Muzeum Narodowe w Szczecinie
Numer identyfikacyjny
Lokalizacja / status
Janin, Zuzanna
2009
Muzeum Narodowe w Szczecinie
Szmyt, Mateusz
XX wiek
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN
Szkoła Podstawowa nr 44 im. Antoniego Dobiszewskiego (Warszawa; 1954-)
3. ćwierć XX wieku
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN
odkryj ten TEMAT
Muzeum Zamkowe w Malborku
odkryj tę ŚCIEŻKĘ
Ścieżka edukacyjna
0/500
Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.
Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.
Zarządzaj plikami cookies:
Ten rodzaj plików cookies jest niezbędny do funkcjonowania serwisu. Możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy działała prawidłowo.
WYMAGANE
Służą do pomiaru zaangażowania użytkowników i generowania statystyk na temat serwisu w celu lepszego zrozumienia, jak jest używany. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z serwisu i nie będziemy w stanie monitorować jego wydajności.