treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: rozety

Obiekty

108
Fotografia kolorowa. Na szarym tle pionowo ustawiony spodek, a obok z lewej strony wysunięta do przodu lekko zachodząca na niego filiżanka. Obydwa przedmioty w kolorach ciemnej matowej zieleni, złota i bieli. Spodek okrągły, głęboki kształtem, przypominający miseczkę. Pośrodku na białym tle złote zdobienie w kształcie kwiatowej rozety. Dalej na zielonym tle równomiernie rozmieszczone po całym okręgu sześć pali oplecionych winoroślą w złotym kolorze. Również złoty jest szeroki pas na krawędzi. Filiżanka przypominająca kształtem walec, jednak węższa u dołu i rozszerzająca się lekko ku górze, na nóżkach w kształcie lwich łap. Korpus filiżanki w kolorze ciemnozielonym, matowym. Na nim złote zdobienia identyczne, jak na spodku. Ucho również złote w kształcie konika morskiego.

Filiżanka ze spodkiem z serwisu herbacianego

Manufaktura porcelany w Korcu

1815 — 1820

Muzeum Zamkowe w Malborku

ujęcie 3/4

Kanapa

nieznany

pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

rozeta do obuwia księcia Franciszka I (1577-1620) - Ujęcie z góry pierwszej rozety. Rozeta wykonana z wykończonej złotą koronką jedwabnej wstążki, ułożonej spiralnie i przyszytej do okrągłej podkładki. Spięta pośrodku trójlistnym klejnotem zdobionym barwną emalią. Na odwrocie rozety zachowane fragmenty wstążek.

Rozeta do obuwia księcia Franciszka I (1577-1620)

nieznany

1601 — 1616

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 4

Gwóźdź ozdobny

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

rozeta z kołpaka księcia Filipa II (1573-1618) - Ujęcie z przodu. Klejnot zbudowany z dwóch skręconych śrubą części: ażurowego stelaża o romboidalnym kształcie i osadzonej na nim wysokiej, kasetowej oprawy, ujmującej diament o szlifie tablicowym. Stelaż i ścianki kasztu pokryte są barwną emalią, korpusową, a także żłobkową, z wzorami rezerwowanymi w złocie. Rozety mają na spodniej stronie, w narożach, haczyki umożliwiające spinanie ich w łańcuch, a także uszka pozwalające na ich mocowanie do stroju.

Rozeta z kołpaka księcia Filipa II (1573-1618)

nieznany

około 1600 — 1618

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie 3/4

Fotel

nieznany

pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Fotel

nieznany

pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na dekorację blatu - intarsjowane ornamenty roślinne

Stół

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ampla wisząca na łańcuchu połączonym z talerzem, z którego odchodzą 3 kolejne łańcuchy. z rzeźbionego alabastru, ornamenty i łańcuchy z brązu pozłacanego. Ujęcie na tle bogato dekorowanego sklepienia.

Ampla

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

biżuteria, ozdoby - Ujęciez góry przodu klejnotu. Ażurowy klejnot z kołpaka z diamentem i - pierwotnie -czterema perłami, zdobiony barwną emalią.

Rozeta z kołpaka księcia Franciszka I (1577 - 1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

biżuteria, ozdoby - Ujęcie z przodu. Ażurowy klejnot z kołpaka z diamentem, zdobiony barwną emalią.

Rozeta z kołpaka księcia Franciszka I (1577 - 1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

nakrycia głowy, biżuteria, ozdoby - Ujęcie z przodu. Klejnot z kołpaka w kształcie rombu, ażurowy, zdobiony emalią i kasztami z diamentami.

Agrafa z kołpaka księcia Franciszka I (1577 - 1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

klejnot, egreta, ozdoba kapelusza, nakrycia głowy, biżuteria, ozdoby - Ujęcie z przodu. Klejnot w kształcie rozety zwieńczonej piórami, wysadzany diamentami i zdobiony emalią.

Egreta księcia Franciszka I (1577-1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacana haftka z dwoma lwami - Ujęcie z przodu. Pozłacana ozdoba z dwoma lwami z profilu, stojącymi na tylnych łapach i trzymającymi pomiędzy sobą tarczę z herbem w formie sześciopłatkowej rozety. Tło tarczy granatowawe.

Haftka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacana zapinka w kształcie rozety - Ujęcie z przodu. Zapinka na planie sześciopłatkowej rozety. Podłoże stanowi sześcioramienna taśma srebrna, obwiedziona wzdłuż brzegu perełkowanym drutem. Na niej osadzono stożki skręcone z perełkowanego drutu i zwieńczono granulkami. Między płatkami, co trzy stożki, osadzono srebrne kopułki. Kolec masywny, zwężający się.

Zapinka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pontalik w kształcie gwiazdki - Ujęcie z przodu. Podstawa w kształcie sześcioramiennej gwiazdki, kameryzowanej diamentami o szlifie rozetowym. Ramiona gwiazdki rozdzielone wąskimi promieniami pokrytymi białą emalią. W górnej części rozetka z sześciu lancetowatych liści, na niej zwieńczenie w formie kasztu z niezachowanym kamieniem. Poszczególne części połączone śrubą. Na spodzie uszko służące do mocowania klejnotu do stroju.

Pontalik w kształcie gwiazdki

nieznany

nie po 1637

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Przyrząd do przycinania końcówek cygar. Posiada gruszkowaty kształt, a wykonany jest z blachy mosiężnej, z segmentów łączonych lutowaniem

Obcinacz do cygar

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

wałek do zwoju Tory (fragment) - Dysk z otworem w środku, wykonany z drewna i inkrustowany metalem oraz masą perłową. W środkowym, szerokim pasie pięć okrągłych pól wypełnionych rzeźbionymi plakietkami z masy perłowej, dwie z motywem ośmioramiennej gwiazdy, dwie z wyobrażeniem budynku i napisem, jedna z przedstawieniem architektury. Między plakietkami rzeźbione półokrągłe pola z innymi przedstawieniami architektury. W centralnej części dysku metalowa plakieta w formie obręczy z grawerunkiem.

Element wałka do zwoju Tory (fragment)

Sztoker, Berysz

ca 1927

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Miecz dwuręczny typu XVIII (Oakeshott) - ujęcie z przodu; Miecz jest najbardziej zbliżony typem według typologii Oakeshotta do XVIIIb, T2, 1b. Głownia jest płaska, dwusieczna, lekko zbieżna ku sztychowi, a sam sztych centryczny. Trzpień jest długi (47,7 cm), przedłużony techniką skuwania i zwężający się ku końcowi. Jelec krzyżowy jest lekko wygięty ku głowni, z zawiniętymi do góry końcami. Nie zachowała się okładzina trzonu rękojeści.

Miecz dwuręczny typu XVIII (Oakeshott)

nieznany

1401 — 1500

Muzeum Narodowe w Szczecinie

50 fenigów - rewers; Moneta w kształcie trzynastopłatkowej rozety. Rewers: w polu nominał 50 Pf., powyżej, między sześcioramiennymi gwiazdkami napis po łuku: Ersatzgeld, poniżej łukowaty napis Gültig bis Ende 1922, całość w obwiedziona perełkowym otokiem.

50 fenigów

Magistrat miasta Szczecina

1920

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Przód

Skrzynia wianna

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ujęcie 3/4

Krzesło

nieznany

pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Krzesło

nieznany

pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Krzesło

nieznany

pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Krzesło

nieznany

pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 108 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd