treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: papier

Obiekty

4 638
Wycinanka koloru brązowego – gwiazda, przypominająca kształtem gwiazdę kolędniczą. Ośmioramienna. Każde ramię zakończone pomponem. W środku układ ze strzałek i nacięć w formie płatków.

Wycinanka

Słabczyńska, Anna

2011

Muzeum Narodowe w Lublinie

szablon farbiarski katagami; wycinanka; dekoracja - Ujęcie z przodu. Duży, zabarwiony na brązowo, kwadratowy szablon farbiarski typu jishiro wzmocniony od spodu siatką z ludzkich włosów, przedstawiający motyw trzech stylizowanych peonii.

Szablon farbiarski katagami

nieznany

około 1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wieniec ślubny w ramie za szkłem - ujęcie z przodu; Ozdobny wieniec w ramie za szkłem. Rama gruba, profilowana, politurowana na ciemny brąz. W górnej jej części, pośrodku przymocowany metalowy haczyk. Wewnątrz ramy, na desce, centralnie umieszczony wieniec. Podstawę wieńca stanowi obręcz wykonana z metalowego, owiniętego zieloną nicią drutu. Do obręczy mocowane są listki suszonego mirtu pociągnięte zieloną i brązową farbą. Wianek umieszczony na papierze, na którym znajduje się pisana pismem neogotyckim wierszowana dedykacja dla nowożeńców. Pod spodem kartka z ich nazwiskami (Maria Lewte, Fritz Ladwig) oraz data ślubu (20 October 1919). Wokół wieńca, na dwóch płaszczyznach (w poziomie mniejsze, w pionie większe) odbijające wnętrze, układające się w ośmioboki lusterka (łącznie jest ich 16). Lusterka obwiedzione dekoracyjnymi paskami ze złoconego papieru. W narożnikach ramy ozdobne ornamenty o motywie roślinnym, wykonane z papier mâché w kolorze złotym. Całość obramowana ornamentowaną, złoconą listewką.

Wieniec ślubny w ramie za szkłem

Rechenberg, Ewald

1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Szablon farbiarski katagami - Ujęcie z przodu. Niewielki, zabarwiony na ciemnobrązowo, prostokątny szablon farbiarski typu jizomari, wzmocniona od spodu siatką z ludzkich włosów z negatywowo wyciętym wzorem. Na arkuszu o marginesach różnej wielkości przedstawiono motyw ozdobnych koszyków (jap. kagome) wśród irysów (jap. kakitsubata) i ptasich piór. Oś kompozycji przebiega diagonalnie od lewego dolnego narożnika do prawego górnego. Wszystkie trzy elementy dekoracyjne wycięto podwójnie, rozmieszczając je niesymetrycznie po obu stronach osi kompozycji. Na szablonie widoczne są uszkodzenia w postaci przerwanej siatki, szczególnie po prawej stronie kompozycji i przetarcia papieru. Od spodu zabezpieczony jest bibułą konserwatorską.

Szablon farbiarski katagami

nieznany

około 1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szablon farbiarski katagami; wycinanka; dekoracja - Ujęcie z przodu. Duży, zabarwiony na ciemnobrązowo, prostokątny szablon farbiarski typu jishiro w układzie pionowym, przedstawiający motyw gałęzi kwitnącej japońskiej wiśni.

Szablon farbiarski katagami

nieznany

około 1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szablon farbiarski katagami; wycinanka; dekoracja - Ujęcie z przodu. Nieduży, zabarwiony na brązowo, prostokątny szablon farbierski typu kojishiro, na którym wycięto rzędy symetrycznych, podłużnych sześciokątów, tworzących drobny wzór skorupy żółwia.

Szablon farbiarski katagami

nieznany

około 1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szablon farbiarski katagami; wycinanka; dekoracja - Ujęcie z przodu. Niewielki zabarwiony na brązowo, prostokątny szablon farbiarski typu jishiro z motywem kwiatów i listków chryzantem oraz dwoma medalionami na tle falistych pasków, krzyżujących się ze sobą.

Szablon farbiarski katagami

nieznany

około 1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

500 miliardów marek - awers; Na awersie, w ramce złożonej z ciągów elips separowanych rąbami, na oliwkowym poddruku z gryfem w lewo pomiędzy nominałami 500 Milliarden, czarny druk prostą, klasyczną czcionką: Funfhundert Milliarden Mark/ (duża czcionka), a niżej: zahlt die/ Kreiskommunalkasse des Kreises Greifenhagen dem/ Einlieferer dieses Geldscheines/ Greifenhagen, den 30. Oktober 1923 (mała czcionka szwabachy). Poniżej czarny druk: Der Kreisausschuss des Kreis Greifenhagen (średnia czcionka szwabachy), a niżej faksymilia podpisów starosty, burmistrza i sędziego powiatowego - Landrat, Burgermeister, Amtsgerichtsrat (mała czcionka szwabachy). W lewym górnym narożniku bonu czarny druk: Ersatz=/ Wertzeichen (średnia czcionka szwabachy). W prawym górnym narożniku numer emisyjny: 5025 na czarnym liniowym poddruku. W połowie długości górnej krawędzi bonu czarne faksymile okrągłej pieczęci zarządu powiatu. W polu orzeł pruski w postawie heraldycznej, napis otokowy: KREISAUSSCHUSS DES KREISES - GREIFENHAGEN.

500 miliardów marek

zarząd powiatu Gryfino (1818-1945)

1923

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wazonik

1601 — 1650

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Telegram. Górna część karty z nadrukowanymi napisami i pieczątkami nieco zniszczona (rozdarcia i zagniecenia). Adres podany w wiadomości zakreślony ołówkiem. Na odwrocie u góry, pośrodku karty, okrągła pieczątka. Po lewej przez papier prześwituje prostokątna pieczątka odciśnięta na awersie.
Treść: PARENTS BIEN PORTANTS ADRESSE LWOW STRYJSKA 36 REPONDS = JADZIA STAS = WOHL.

Telegram do Tadeusza Perla

Perl, Jadwiga

1939-12-13

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej pisany na pustej części karty i na części przy danych pocztowych. Dopisek na lewym marginesie. Na rewersie nadrukowany znaczek pocztowy, dwie okrągłe pieczątki, ślad prawdopodobnie po oderwanym znaczku. Część jednej z pieczątek oderwana wraz z brakującym znaczkiem. Na danych adresata dopisana słabo czytelna notatka ujęta w ośmiu punktach.
Z treści: Mój Drogi! Dziś w niedzielę otrzymaliśmy Twój list ekspresowy. Pośpiech był uzasadniony tym, że jak mi tutaj w ambasadzie oświadczono traktat ma być podpisany lada dzień, a Duprès-Biscio podobno miał w sobotę (wczoraj) wyjechać. Chodziło więc o to, abyś go jeszcze złapał i na tamtejszym terenie sprawę omówił. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1939-03-12

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Odręczny list napisany na obu stronach papieru firmowego. U góry pierwszej strony nadruk: „GŁOS GOSPODARCZY” | ORGAN | FEDERACJI ZRZESZEŃ PRZEDSTAWICIELI HANDLOWYCH i KOMISANTÓW R. P.
Z treści: Mój Drogi! Dziwi Cię zapewne, że odwrotnie odpisuję na Twoją kartę. Ale sprawa jest pilna i ważna. Zamiar Twój starania się o paszport studencki jest niefortunny. Waga takiego paszportu jest wielokrotnie niższa, aniżeli ten, jaki posiadasz obecnie, t.j. dziennikarski. Taki paszport posiada walor specjalny zarówno wobec administracji francuskiej, jak i naszej ([…] [nieczytelne] Urząd Celny w Gdyni). […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1939-01-13

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

bryła krzemienia o nietypowej formie walca rozszerzającego się ku górze

Kamień - przycisk

Kamień- przycisk

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Przycisk do papieru w kształcie leżącego kamiennego nieforemnego prostopadłościanu o  szlifowanych bokach i ścianie z tabliczką, na górze ma zamontowany okrągły mosiężny uchwyt z tego samego materiału wykonana jest podłużna ozdobna tabliczka ozdobiona motywem muszli, mocowana do kamienia bez widocznych ćwieków, z napisem „Trembowla - 1870”

Przycisk do papieru, z napisem: "Trembowla 1870"

Przycisk do papieru

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Przycisk w kształcie leżącego kamiennego nieforemnego prostopadłościanu o nieregularnych krawędziach, na górze ma zamontowany okrągły mosiężny z tego samego materiału wykonana jest podłużna ozdobna tabliczka ozdobiona motywem muszli  i mocowana do kamienia bez widocznych ćwieków z napisem „Zamek Krzemieniecki – 1871”.

Kamień z napisem „Zamek Krzemieniecki – 1871"

Przycisk do papieru

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kamień - przycisk "Zamek Birżański"

Przycisk

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

pieczątka firmowa - Ujęcie z przodu; Pieczątka z napisem do odbijania, wykonanym minuskułą typu gotyckiego. Napis wycięty w wąskim prostokątnym kawałku tworzywa sztucznego (prawdopodobnie linoleum) i przyklejony do drewnianego uchwytu zakończonego okrągłą główką, na której przymocowano za pomocą nitu metalowy znak firmowy okrągły z napisem czarnymi literami dookoła: GEBRUDER FOBKE PARADEPL. 31 STETTIN. Od główki odchodzi wąska szyjka, do której przytwierdzony jest element o przekroju w kształcie trapezu. Drewniana część tłocząca zabarwiona czarnym lakierem.

Pieczątka firmowa

Gebruder Fobke, Szczecin

około 1927 — 1943

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zdjęcie płonącego getta warszawskiego: slajd w czerwonej ramce z czarnymi napisami - przy wszystkich krawędziach z każdej strony jednakowy: ,,MADE IN GERMANY | TRIX ZEISS | IKON [dwa ostatnie wyrazy obramowane cienką, miejscami zaokrąglaną linią; pośrodku ramki - pomiędzy nimi - także linia] 3560/1''; po jednej ze stron ramki przy dłuższej krawędzi uszkodzenie tektury - zdarty fragment o szerokości około 1 cm, papier w tym miejscu w kolorze zbliżonym do pomarańczowego. Wewnątrz ramki szybka, mocowana za pomocą blaszki.
Na przeźroczu, na obszernym czarnym tle - przy czym czerń wypełnia także boczne i dolną część kadru - widoczne żółtawe płomienie i wyżej, nieco od nich ciemniejsza, łuna. Kadr jest bardzo podobny do tego z j.a. MPOLIN-A2.2.7. Na górnym marginesie diapozytywu widoczny fragment napisu, po lewej: ,,[G]FACOLOR'' (napis firmowy - to błona agfacolor; pierwsza litera widoczna tylko częściowo), w prawym górnym rogu samo ,,A[G - litera widoczna tylko częściowo]''. Na dolnym marginesie: ,,25'' i ,,25 A''. Zdjęcie wykonane zostało nocą, z dachu wówczas siedmiopiętrowej (dziś czteropiętrowej) kamienicy narożnej przy pl. Dąbrowskiego u zbiegu Kredytowej i Jasnej (przy ambasadzie włoskiej). Na pierwszym planie, przed rozjaśnioną płomieniami przestrzenią, ciemne bryły budynków, których górna krawędź zaczyna się około 0,5 cm nad krawędzią obrazu. Po prawej, blisko środka szerokości, widoczna wieża, obok budynków z nierówną linią krawędzi górnej; przy drugiej krawędzi, lewej, obszerna budowla lub budowle o dachu raczej płaskim. Interpretacja: w centrum ujęcia znajduje się, jak można sądzić, sygnaturka kościoła św. Antoniego Padewskiego przy ul. Senatorskiej; po lewej widoczne byłyby gmachy: pałacu Komisji Rządowej Przychodów i Skarbu oraz pałacu Ministra Skarbu.
Na wcześniejszych etapach opracowywania fotografii wysuwano domniemanie, że właściwym awersem zdjęcia jest ta strona, na której wieża znajduje się po lewej stronie - a budowla po wówczas prawej stronie miała być gmachem Teatru Wielkiego. Jest to jednak interpretacja słabsza niż powyższa, zwłaszcza wobec napisów na diapozytywie wskazujących, jak się wydaje, jednoznacznie awers.

Fotografia (slajd) płonącego getta warszawskiego (III)

Borowczyk, Zbigniew

1943

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Monochromatyczna fotografia przedstawiająca czterech mężczyzn: dwóch w białych koszulach na wozie z osłem, dwóch rowerach w garniturach. Po prawej niski budynek wiejski. Papier fot. SELO. Oznaczenia papieru fotograficznego na rewersie – pięć napisów – obwiedzione rombami tą samą ręką, która napisała dedykację (być może to żartobliwe nawiązanie do jakiegoś słowa znanego w środowisku; faktycznie ''selo'' funkcjonuje, w różnych znaczeniach, w różnych językach).Mania w 1936 r. przebywała już w Palestynie, nie wiemy, czy to jakiś żart osób przebywających tam z nią, czy pozostałych w Polsce kolegów.Liczne i różnokształtne niewielkie przebarwienia na rewersie, także na awersie.Krawędzie proste. Lewy górny róg urwany (?) , prawy górny przycięty.

Fotografia czterech mężczyzn: na wozie i rowerach

nieznany

1936-04-14

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 4638 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd