treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Miecz antenowy - Ujęcie miecza z przodu. Miecz antenowy o wąskiej głowni, zachowanej w czterech częściach. Po obydwu stronach głowni biegną delikatne, podwójne strudziny. Czworokątny trzon rękojeści u podstawy ma dzwonowaty jelec. Głowica zaopatrzona jest w parę czterozwojowych ślimacznic. Krawędzie rękojeści zdobią drobne nacięcia.

Miecz antenowy

kultura łużycka

około 900 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dwuczęściowy naszyjnik obręczowy - Ujęcie z góry przodu naszyjnika. Zapinany haczykami naszyjnik z brązu, złożony z dwóch obręczy, zdobiony poprzecznym żebrowaniem oraz motywem zygzaka.

Dwuczęściowy naszyjnik obręczowy

kultura nordyjska

około 1000 p.n.e. — 900 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ozdoba; Żelazny pas łańcuchowy - Ujęcie z góry. Żelazny pas łańcuchowy złożony z 13 płaskich segmentów z blachy żelaznej kształtu migdałowatego z końcami zagiętymi do środka.

Pas łańcuchowy

nieznany

młodszy okres przedrzymski

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wysoka misa gliniana - Ujęcie z przodu. Wysoka misa gliniana, gładzona, barwy jasnobrunatnej.

Misa zdobiona

nieznany

okres przedrzymski

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Flurnamen Sammlung - Powiat Reski - Ujęcie okładki. Ciemnozielona, twarda, materiałowa okładka. W środkowej części naklejka z odręcznie napisaną nazwą powiatu w języku niemieckim.

Kreis Regenwalde | Powiat Reski

Bosse, Heinrich

1934

Muzeum Narodowe w Szczecinie

naczynie sepulklarne, urna domkowa - Ujęcie z przodu. Urna gliniana w kształcie czworokątnego miniaturowego domu na czterech cylindrycznych filarach, z otworem drzwiowym zasłanianym ruchomą płytką i sekwencjami potrójnych linii rytych zdobiących dach.

Urna domkowa

kultura pomorska

około 750 p.n.e. — 550 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wdowi grosz - Ujęcie z przodu;  Kompozycja przedstawia imaginacyjne wnętrze Świątyni Jerozolimskiej, wyobrażonej jako monumentalna bazylika emporowa z kolumnami w porządku korynckim. Szeroką nawę główną zamyka przegroda w formie łuku triumfalnego, zwieńczonego trójkątnym tympanonem z wizerunkiem króla Salomona. Za nią, pod zielono-złotym baldachimem (Namiotem Zgromadzenia), widać ołtarz z kamiennymi tablicami przykazań i złoty siedmioramienny świecznik (menorę). W nawie głównej na podwyższeniu stoi skrzynia na datki.

We wnętrzu ukazanych zostało kilkanaście osób w antykizujących strojach. Ubiór i nakrycia głowy identyfikują je jako kapłanów i darczyńców z różnych warstw społecznych. W centrum kompozycji, na prawo od osi, przy skarbonie, skromnie ubrana kobieta sięga do sakiewki, pochylając się nad skrzynię i wspierając się na niej. Do niewiasty zwraca się jeden z dwóch mężczyzn stojących przy skarbonie. Ukazany na pierwszym planie, zwrócony w stronę widza bogato odziany patrycjusz w turbanie na głowie również sięga do sakiewki. Idący w jego kierunku mężczyzna w długich, złocisto-zielonych szatach, z księgą w dłoni (zapewne kapłan) wskazuje na niego dłonią. Między kolumnami prawej nawy ukazano Jezusa wkraczającego do świątyni, który zwraca się do grupy idących za nim apostołów, wskazując na scenę rozgrywającą się przy skarbonie.

Wdowi grosz

nieznany

1600 — 1625

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Figura przyścienna, czyli płasko ścięta z tyłu, w kolorze jasnego drewna. Postać mężczyzny o krępej budowie ciała ujęta w pozycji stojącej, frontalnie, na półokrągłym cokole z motywem rybiej łuski. Ręce ugięte w łokciach, lewa lekko cofnięta. Prawa noga lekko ugięta w kolanie. Twarz pełna, okolona brodą i puklami włosów. Postać odziana jest w długą suknię o szerokich rękawach i spięty pod szyją płaszcz. Jego prawa poła przerzucona jest na lewą stronę i obficie udrapowana. Figura pozbawiona jest obu dłoni.

Apostoł

Rzeźba

warsztat malborski

XIX/XX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Znaleziono 9 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd