treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
dyptyk - Widok detalu. Dwa kwadratowe obrazy połączone ze sobą tworząc poziomą kompozycję. Płaszczyzna obu utrzymana w jasnej monochromatycznej tonacji z uformowanymi wzniesieniami i wgłębieniami. Nad obiema częściami zawieszone od góry na żyłkach kwadratowe, transparentne płytki pleksi z wtopionymi weń nieregularnymi, płaskimi, kolorowymi elementami po bokach. W centrum płytki, w lewej części pracy, naklejone polakierowane na czarno dwie wklęsłe formy: jedna większa, elipsoidalna, druga podłużna, wygięta okala lewą stronę większej bryły. W prawej części, centralnie na płytce umieszczone blisko siebie dwie białe wypukłe formy. Większą bryłę, z prawej strony okala mniejsza. Cała kompozycja, w swych głównych elementach zbudowana jest na przeciwieństwach: wklęsłe-wybrzuszone, białe-czarne, pozytyw-negatyw.

Światłoformy słońca I

Stanek Zdzisław

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - V (I) - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, granatowej i niebieskiej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji jaśniejszej niż ostatnia wstęga, otoczone sinoniebieskim kołem. Cztery rogi pracy również w kolorze niebieskim.

Szalag - V (I) | Wstęga V (I)

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - III - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, różowej i czerwonej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji pudrowego różu, otoczone jasnofioletowym kołem. Cztery rogi pracy w kolorze czerwieni.

Szalag - III | Wstęga III

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - IV - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, szmaragdowej i zielonej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji jasnozielonej, otoczone kołem w odcieniu jasno-seledynowym. Cztery rogi pracy w kolorze zielonym.

Szalag - IV | Wstęga IV

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - II - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, jasnobrązowej i pomarańczowej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji żółtopomarańczowej, otoczone kołem w odcieniu starego złota. Cztery rogi pracy w kolorze jasnego pomarańczu.

Szalag - II | Wstęga II

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz - Ujęcie z przodu z wysuniętym detalem. Kompozycja pionowa. Na białej płaszczyźnie namalowany czarną farbą prostopadłościan wypełniający wysokość pracy. U dołu, wyśrodkowana względem szerokości ściany frontalnej prostopadłościanu oraz podkładu, wmontowana kwadratowa ramka głęboka na 10 cm, pomalaowana na biało. W jej środku namalowany perspektywistycznie prostopadłościan, którego tylna ściana jest usytuawana centralnie względem ramy. Przez 1/3 wysokości kompozycji przebiega naklejony poziomo niebieski pasek (taśma ScotchBlueTM), przecinając ramę i oba prostopadłościany i wybiegając poza obszar tła.

Interwencje

Krasiński Edward

1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Interwencja 12/79 - Ujęcie z przodu. Praca na podkładzie w formie litery L zbudowana z płyty pilśniowej połączonej z drewnianą ramą o grubości 9 cm. Po lewej stronie na czarnym tle namalowany w ujęciu perspektywistycznym biały prostopadłościan, lekko na skos; w połowie wysokości obwiedziony niebieską linią - taśmą ScotchBlueTM. Taśma wychodzi na obszar tła oraz obu boków ramy na 2/3 jej wysokości.

Interwencja 12/79

Krasiński Edward

1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Kolineacja II - Ujęcie z prawego boku. Prostokątna kompozycja pionowa podzielona na dwie części. W górnej znajduje się kwadratowy monochromatyczny obraz na płótnie. W jego centrum, na całej wysokości, czarny kształt klepsydry, którą rozświetla jasnoszare tło przechodzące po obu jej stronach w coraz ciemniejsze tonacje, aż do grafitu przy prawej i lewej krawędzi obrazu. Dolną, również kwadratową część, tworzy głęboka na 7,6 cm rama z listewek bez pleców. Zawieszona jest w niej centralnie, z tyłu od góry, podłużna, elipsoidalna, lakierowana forma w kolorze czerwonym. Rama wewnątrz pomalowana została na ten sam odcień czerwieni. Partia zewnętrzna wraz z krawędziami zewnętrznymi w kolorze czarnym. W górnej części wiszącej formy znajduje się okrągłe zagłębienie z czarną kulką. Od środka zagłębienia namalowana nieregularna czarna linia, sięgająca metalowego mocowania formy do ramy.

Kolineacja II

Krygier Stefan

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 8 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd