treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
ujęcie 3/4

Kabinet Augusta II Mocnego

Schnell Martin

przed 1730

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Kabinet Augusta II Mocnego

Schnell Martin

przed 1730

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na dekorację przodu zegara

Zegar szafkowy

Cabrier Ch. mechanizm

1. ćw. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

pejzaż - Bagno - ujęcie z przodu; Rycina z teki grafik warsztatowych Stowarzyszenia Artystów włoskich L’acquaforte. Società d’artisti Italiani, wydanego w Turynie przez Carla Loverę, rocznik II, 1870 przedstawia panoramę bagien i mokradeł. W prostokątnym, poziomym obramieniu konturowym widok rozległego pejzażu włoskiej równiny otoczonej pasmem górskim widocznym na horyzoncie. Na pierwszym planie płytkie rozlewisko porośnięte trzcinami. W głębi po lewej stronie, przy brzegu, na którym rośnie stare drzewo, na tle oświetlonej wody widoczna sylwetka pochylonego rybaka na dziobie łódki. Dalekie brzegi otaczające bagno porośnięte są lasem łęgowym.

Il Padule | Bagno

pejzaż

Breme, Ferdinando Arborio Gattinara

1870

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pejzaż - ujęcie z przodu; Obraz przedstawia pejzaż. Na pierwszym planie drzewa pochylone w prawo pod naporem silnego wiatru. Po prawej stronie przedstawiono fragment pola, a po lewej rzekę i płynącą w oddali łódź. Na horyzoncie widać wał wzdłuż rzeki. Po prawej stronie, na drugim planie, ukazano orzącego mężczyznę, do pługu zaprzężone są dwa konie. W tle znajduje się dom z dachem krytym strzechą. Kompozycję dynamizują linie diagonalne utworzone przez roślinność szarganą wiatrem, czyli gałęzie drzew, trzcinę, zboże oraz żagle łodzi. Kolorystyka obrazu jest ciepła i intensywna. W kompozycji dominują ciemne drzewa na pierwszym planie. Pozostałe obiekty zostały namalowane ciepłymi, jasnymi odcieniami ugru i zieleni, a jasnobłękitne niebo dodatkowo rozjaśnia kompozycję. Sygnatura w prawym dolnym rogu.

Krajobraz znad Dziwny w okolicach Kamienia Pomorskiego

pejzaż

Hartig, Hans

1903

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Smutny pejzaż Kampanii - ujęcie z przodu; Rycina z teki grafik warsztatowych Stowarzyszenia Artystów włoskich L’acquaforte. Società d’artisti Italiani, przedstawia pejzaż włoskiej krainy Kampania. W prostokątnym, pionowym obramieniu konturowym widok brzegu górskiego jeziora ujęty z szuwarów. Na bliskim planie wśród trzcin falujących na wietrze odpoczywa para żurawi. Jeden szuka pożywienia w wodzie, a drugi stojąc na straży wydaje ostrzegawczy krzyk. Kępa drzew w głębi częściowo przesłania zbocze stromej, skalistej góry. Wzdłuż horyzontu ciągnie się pasmo łagodnych wzgórz. Smutny nastrój nadaje pejzażowi niebo pokryte deszczowymi chmurami.

Campagna mesta | Smutny pejzaż Kampanii

pejzaż

Rayper, Ernesto

1870

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pejzaż zimowy ukazujący fragment lasu z potokiem. Biało-niebieska kompozycja podzielona na trzy poziome pasy. Na dolnym, pierwszym planie ośnieżony brzeg z rosnącymi na skraju sosnami przysypanymi śniegiem. Na ciemnobłękitnej tafli wody potoku małe kawałki i większe bryły lodu. W głębi śnieżna polana i gęsty las sosnowy.

Zimowa bajka

Filipkiewicz, Stefan (1879-1944) (malarz)

lata 20. XX wieku

Muzeum Narodowe w Lublinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Krajobraz ujęty z wysoka; na pierwszym planie rząd topól, za nimi, w głębi, w dole rzeka; pod górną krawędzią odbicie w wodzie przeciwległego brzegu; w wodzie widoczne także odbicie nieba i obłoków. Koloryt: głębokie zielenie, szarości, tony niebieskie.

Potok

Ruszczyc, Ferdynand

około 1896

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż morski - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie horyzontalnym. W centrum kompozycji duża ujęta wzdłuż burty, łódź rybacka z dwoma rozwiniętymi romboidalnymi w kształcie żaglami. Po lewej na horyzoncie dwie małe łodzie z białymi żaglami, po prawej kilka łodzi na tle zarysu linii brzegowej, widoczna z dala sylweta budynku. Po prawej z bliska wysoki cienki pal. Linia horyzontu w połowie wysokości. Na pierwszym planie w lewym dolnym narożniku skrawek brzegu ośnieżony, od którego ukośnie w prawo rząd wystających z wody kamieni. Koloryt: ogólny ton szarawo-kremowy. Łódź ciemnoszara, żagle brunatne. Niebo zasnute mglistymi obłokami, akcenty bieli na pierwszym planie.

Pejzaż morski (Widok Wenecji)

pejzaż morski

Gierymski Aleksander

około 1894

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie urwisko spiętrzone głazami i z rzadka rosnącymi drzewami, zbocza rzeki z widokiem na rozlewiska szerokiej doliny. Na nich zabudowa małych osiedli i wysoka wieża kościelna. Na drodze, przechodzącej po lewym zboczu grupa siedzących mężczyzn i jeździec. Po prawej widoczne sylwetki trzech mężczyzn rozprawiających o przycumowanej barce, na której pracują inni mężczyźni. Koloryt obrazu utrzymany w tonacji brązów i zieleni, rozświetlonych błękitem nieba i bielą chmur oraz nakładanymi gęstą farbą rozświetleniami na konturach niektórych przedmiotów lub postaci sztafażu. Ta monochromatyczność przerwana jest niewielką plamą czerwieni stroju jeźdźca na pierwszym planie.

Pejzaż nadrzeczny ze sztafażem

pejzaż

Strij Jacob van

między 1786 — 1815

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 10 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd