treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
S/G/550/ML - Widok Bramy Świętoduskiej i pozostałości szpitala św. Ducha. Elewacja bramy w głębi. Po lewej ukazany poprzecznie do bramy budynek szpitala zwieńczonego wysoką attyką, naprzeciw perspektywiczny ciąg kamienic. Na pierwszym planie rozległy, brukowany plac z sylwetkami  przechodniów.
sygn. pod ryc. l.: Rys. z natury A. Lerue, śr.:  Odbito w Lit. A. Pecq & Co w Warsz. 482, p.: Lit. J. Cegliński
nad ryc. napis: ALBUM LUBELSKIE. No 2
pod ryc.: BRAMA I ROZWALINY StO DUSKIE  ZABYTEK Z CZASÓW ZYGMUNTOWSKICH.

Brama i rozwaliny S-to Duskie

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Lublina opatrzony kartuszem herbowym i legendą. Miasto w szerokim, panoramicznym ujęciu obejmującym przedmieścia: Wieniawę i Tatary. Widok ukazuje charakterystyczne dla Lublina budowle min.- w centrum Kościół jezuitów, za nim wzgórze staromiejskie z Bramami Krakowską i Grodzką, kościoły św. Michała i Dominikanów, zespół zabudowań zamkowych z basztą i kaplicą św. Trójcy. Po lewej widoczne sylwetki kościołów Panny  Marii, Nawrócenia, św. Pawła i św. Ducha. Budowle opatrzone łacińskimi podpisami lub cyframi mającymi odnośniki w legendzie. U góry, na osi kartusz tytułowy z napisem: TIPUS CIVITATIS LUBLINE[N]SIS. / IN REGNO POLONIAE EX OMNIBUS / PARTIBUS MU[N]DI EMPORIO. TER. IN. /ANNO CELEBRARI COSUETOCLARAE. (Widok miasta Lublina w Królestwie Polskim, sławnego w całym swiecie trzy razy na rok odbywającemi się jarmarkami) Po lewej godło Polski, po prawej herb Lublina. Nad dolną krawędzią pas zawierający legendę rozbitą na 4 pola w ozdobnych obramieniach. Przedstawienie prowadzone precyzyjną, cienką kreską, podkolorowane.

Widok Lublina (Tipus civitatis Lublinensis in Regno Poloniae...)

Hogenberg, Abraham

1618

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Lublina od południa. Na pierwszym planie pas łąki z pasmem rzeki. W głębi, na prawo od osi gęsto zabudowane wzgórze Starego miasta z charakterystycznymi dla Lublina budowlami. Kompozycja szczegółowa, fomy modelowane miękkimi, zlewającymi się punktowaniami.

Widok Miasta Lublina od Południa

Kośmiński, Józef

1847

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok na Katedrę i Wieżę Trynitarską od strony ulicy Zamojskiej. Na pierwszym planie ulica Zamojska brukowana „kocim łbem” z wydzielonym podwyższonym chodnikiem dla pieszych. Trakt obsadzony drzewami. Po obu stronach ciągnące się wzdłuż ulicy drewniane ogrodzenie. Za nim niska murowana zabudowa. Po prawej stronie na chodniku stoi lampa gazowa na wysokim słupie zwieńczonym przeszklonym kloszem. Perspektywę ulicy zamyka Wieża Trynitarska oraz boczna elewacja Katedry. Z prawej strony, częściowo zasłonięty drzewami, widać Pałac Biskupi.

Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym). W górnym polu odręczny napis informacyjny czarnym tuszem.

Katedra Lubelska

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Akwarela namalowana dwustronnie. Na jednej stronie widok domu wśrod drzew, całość zamknięta ramą w kształcie elipsy. Na odwrociu grafika z motywami : otwartej  bramy, uskrzydlonych postaci i napisem w gornej części : TOM VIII 1876

Dom lekarza zdrojowego Józefa Dymnickiego w Busku

nieznany

1876

Muzeum Narodowe w Lublinie

Perspektywiczny widok zabudowanej uliczki. Przy prawej krawędzi zbliżenie fragmentu elewacji, w głębi rząd domów różnej wysokości. Po lewej budynek nakryty dwuspadowym dachem z dobudowaną przy frontowej elewacji werandą. Za nim fragmenty dalszych zabudowań. Formy uproszczone, budowane za pomocą miękkich, szarych plam. W kolorystyce dominują zlewające się fiolety i kobaltowe blękity. W partiach dachów rozwodniony karmin. Centrum kompozycji rozświetlone, zaznaczone smugami delikatnej, łososiowej barwy. W prześwicie pas nieba w kolorze rozmytego błękitu paryskiego.

Krzemieniec

Mann, Aleksander

1925

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 6 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd