treść serwisu

Wincenty Pol Muzeum Narodowe w Lublinie

Obiekty

74
List na papierze kratkowanym, liczy 4 kartki (8 stron), wszystkie zapisane pismem czytelnym, pochylonym w prawą stronę, czarnym atramentem. Podkreślenia i poprawki na stronie 3, 5, 8.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

1912

Muzeum Narodowe w Lublinie

List na papierze w kratkę, liczy 2 kartki, 4 strony zapisane pismem czytelnym, pochylonym w prawą stronę, niebieskim atramentem, charakterystyczny dazek nad literą `d`, podkreślone wyrazy na ostatniej stronie listu.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

5/6/1912

Muzeum Narodowe w Lublinie

List na papierze kratkowanym, 4 strony zapisane, zachowany duży margines od góry i dołu a także ze strony lewej. List pisany pismem czytelnym, pochylonym w stronę prawą, niebieskim atramentem. Podkreślenia na stronie 3 i 4.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

4/19/1912

Muzeum Narodowe w Lublinie

List na papierze kratkowanym, skałda się z dwóch kartek, cztery strony zapisane pismem czytelnym, pochylonym w prawą stronę, czarnym atramentem. Podkreślenia na str 1 i 3, dopiski na str. 1 i 2.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

2/28/1911

Muzeum Narodowe w Lublinie

List na papierze kratkowanym, składa się z dwóch kartek (4 strony), wszystkie strony zapisane pismem czytelnym, pochylonym w prawą stronę, czarnym atramentem. Na stronie 3 podkreślone fragmenty.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

8/23/1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

List napisany na papierze gładkim, liczy dwie kartki (4 strony), wszystkie zapisane od góry do dołu pismem czytelnym, pochylonym na prawą stronę, niebieskim atramentem. Miejscowość i data zapisane u góry po stronie prawej pierwszej strony listu. W tekście podkreślenia, dopiski i poprawki.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

8/28/1909

Muzeum Narodowe w Lublinie

List napisany na papierze liniowanym, bez marginesów, na dwóch kartkach (4 strony), wszystkie zapisane pismem czytelnym, pochylonym w prawą stronę, niebieskim atramentem. Na str. 2 i 3 skreślenia, poprawki oraz dopiski nad tekstem.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

4/22/1909

Muzeum Narodowe w Lublinie

List składa się z trzech kartek (6 stron). Sporządzony na papierze w kratkę, pismem czytelnym, pochylonym w prawą stronę, niebieskim atramentem. Dwie kartki listu połączone ze sobą , trzecia luźna. Zapisane wszystkie strony. Na stronie 3 podkreślone wyrazy `ucztę ducha`, na 4 str. dopisano wyraz `chrztu` nad tekstem.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

2/3/1908

Muzeum Narodowe w Lublinie

List  sporządzony na 5 stronach składa się z dóch części (pierwsza liczy 3 strony, a druga 2), pisany czarnym atramentem, pismem czytelnym, pochylonym w prawą stronę.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

3/13/1907

Muzeum Narodowe w Lublinie

List sporządzony na czterech stronach, ostatnia zapisana w 1/3, na papierze kratkowanym, pismem czytelnym, pochylonym w prawą stronę.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

12/12/1906

Muzeum Narodowe w Lublinie

List sporządzony na czterech kartach papieru w kratkę , pismo czytelne, pochylone na stronę prawą. Wszystkie strony listu zapisane. Pojawia się daszek nad literą `d` oraz `ł`. List pisany szarym atramentem. Na dole kartki podpis, miejscowość i data. Na str. 2 dopisano trzy litery nad tekstem. Na str. 3 poprawiony czarnym tuszem wyraz.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

2/19/1905

Muzeum Narodowe w Lublinie

List sporządzony na czterech stronach (czwarta zapisana do połowy) na papierze w kratkę, pismo czytelne, pochylone w prawą stronę, atrament czarny. U dołu tekstu podpis,miejscowość oraz data. Charakterystyczny daszek nad literą `d`, na drugiej stronie listu wtrącone cztery wyrazy nad tekstem.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

12/29/1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

List sporządzono na papierze kratkowanym, pismem czytelnym, pochylonym w prawą stronę, czarnym, lekko wyblakłym atramentem. Składa się z trzech kartek, z czego  trzecia zapisana jest tylko z jednej strony. List zawiera wtrącenia dopisane pod tekstem (str.1,2,4) oraz poprawki w tekście pogrubione czarnym tuszem. Charakterystyczny półokrągły daszek nad literą `d`.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

11/26/1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

List składa się z dwóch kartek, zapisano wszystkie strony czarnym atramentem, pismem czytelnym, pochylonym w prawą stronę. Strony zewnętrzne obwiedzione trzymilimetrową czarną obwódką. W liście podkreślone wyraz na drugiej stronie: `na pewno` oraz na trzeciej `ten tylko`.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

2/20/1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

List sporządzony na papierze gładkim, cienkim, pisany czarnym atramentem, pismem czytelnym, pochylonym w prawą stronę. Zapisana jedna strona kartki.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

12/30/1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

List sporządzony na papierze w kratkę, papier pożółkły. Zapisane dwie strony, trzecia w jednej trzeciej. List pisany czarnym atramentem, pismem pochyłym na stronę prawą. Na koniec listu podana miejscowość, data i adres.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

5/14/1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia Wiktorii z Polów Longchamps de Berier, siostry Wincentego Pola. Przedstawia kobietę w starszym wieku (popiersie) w fantazyjnym nakryciu głowy, z zarzuconą na ramiona koronkową, ciemną chustą, spiętą jasną broszką.
Fotografia naklejona na nieco większy kartonik.
Na odwrocie złotymi, ozdobnymi literami dane dotyczące firmy fotograficznej: J. Henner, Lwów, ul. Akademicka I.18 i odręczny napis atramentem: Wiktoria z Polów Longchamps de Berier.

Wiktoria Longchamps de Berier

Henner, Jakub

1880 — 1898

Muzeum Narodowe w Lublinie

MPol/261/ML - Fotografia Jerzego Pola, wnuka Wincentego Pola, syna Marka Stanisława. Fotografia mężyczyzny w młodym wieku. Mężczyzna siedzi, jest lekko zwrócony w prawą stronę. Ubrany w ciemny garnitur, białą koszulę, na lewe ramię ma zarzucony czarny płaszcz. Lewa ręka położona na oparciu krzesła. Fotografia naklejona na kartonik, na którego odwrocie widnieje nadruk z wizytówką zakładu i jego filii, a pod spodem autograf właściciela atelier.

Jerzy Pol

Russ, Wilhelm

1907 — 1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia przedstawia Krzyż Wincentego Pola (z napisem

Krzyż Wincentego Pola w Tatrach (Dolina Kościeliska)

nieznany

1870 — 1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

MPol/777/ML - Prostokątna czarno-biała karta korespondencyjna przedstawiająca dwa rysunki Kościoła Świętej Trójcy w Okopach, wykonane przez Michała Sozańskiego. Na mniejszym rysunku widoczne są ruiny koscioła, większy to przedstawienie stanu odbudowy z roku 1902. Kościół zbudowany został na polecenie Jana III Sobieskiego w 1693 roku. Rysunek pokazuje niewielki barokowy budynek. Nawa i prezbiterium zbudowane na planie prostokąta. Z boku dachu niewielka dzwonnica. Okopy Trójcy Świętej to dawna twierdza, która była świadkiem m. in. konfederacji barskiej. Twierdza została zlokalizowana w strategicznym miejscu u ujścia Zbrucza do Dniestru. Zygmunt Krasicki umieścił tu akcję

Kościół Świętej Trójcy w Okopach

Zakład Światłodruków

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 74 obiektów

Brak wyników

Może Cię również zainteresować:

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+