treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: rzeźby

Obiekty

435
lico

Fotografia rzeźby autorstwa Teodora Boka

Bok, Teodor

1973 — 1978

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

odwrocie

Fotografia rzeźby autorstwa Teodora Boka

Bok, Teodor

1973 — 1978

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Fotografia rzeźby autorstwa Teodora Boka

Bok, Teodor

1973 — 1978

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

odwrocie

Fotografia rzeźby autorstwa Teodora Boka

Bok, Teodor

1973 — 1978

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

odwrocie

Fotografia rzeźby autorstwa Teodora Boka

Bok, Teodor

1973 — 1978

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Fotografia rzeźby autorstwa Teodora Boka

Bok, Teodor

1973 — 1978

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Szopka kolędnicza. Dach dwuspadowy. Na poszyciu dachu figurki trzech drewnianych kolorowych ptaszków. W szopce znajduje się 9 figurek drewnianych przedstawiających postaci ludzkie i żłóbek oraz figurki: osła, wołu i baranka. Pośrodku szopki stoi żłóbek z Dzieciątkiem, po lewej stronie postać Matki Boskiej (wys. 22 cm), po prawej – postać św. Józefa (wys. 22 cm). Za żłóbkiem z tyłu postać Anioła (wys. 21 cm). Przed żłóbkiem figurka przedstawiająca baranka. Z lewej strony wzdłuż ściany figurki trzech króli. Pierwszy król (wys. 16 cm) – murzyn, trzyma w rękach złotą kulę, drugi (wys. 21,5 cm) – złoty domek, trzeci (wys. 22 cm) – złotą księgę. Z prawej strony wzdłuż ściany znajdują się: mężczyzna (wys. 23 cm) w lewej ręce trzymający laskę, a w prawej worek, kobieta (wys. 21 cm) z kurą w rękach oraz – pomiędzy figurkami wołu i osiołka, postać mężczyzny grającego na trąbce. 
Figurki z drewna lipowego, polichromowane.

Szopka

Adamski, Tadeusz

1978

Muzeum Narodowe w Lublinie

Płaskorzeźba w drewnie lipowym, polichromowana, przedstawiająca wnętrze kuchni, wykonana w jednym kawału drewna. Wnętrze kuchni zaznaczone z lewej strony występem szer. 6,7 cm i gł. 4,5 cm. U góry podkreślony „sufit” wys. 3 cm i gł. 5 cm. Na postumencie wys. 3,5 cm i gł. 4,5 cm. Z lewej strony zakomponowana postać kobiety (z profilu). Kobieta stoi lekko pochylona nad stołem, na którym wałkuje ciasto. Ubrana jest w długą czerwoną suknię w czarne kropki, z długim rękawem.  Na głowie ma zawiązaną, pod brodą, popielatą chustkę, spod której wystają czarne włosy. Twarz płaska, oczy lekko wypukłe, brwi czarne łukowate, nos długi prosty. 
Pod stołem stoi dzbanek, którego brzusiec ozdobiony jest czteropłatkowym kwiatem. Płatki w kolorze czerwony, środek zielony. Wylew podkreślony zielonym paskiem. Z prawej strony przy niskim brązowym stołku, po obu stronach stoją dzieci, które z jednej miski jedzą obiad. Z lewej strony stołka postać chłopca (wys. 12,5 cm) w szarych spodniach, sięgających za kolana i w zielonej koszuli wypuszczonej na spodnie. Twarz chłopca płaska, włosy czarne sięgające do ramion. W prawej ręce chłopiec trzyma łyżkę.  Z prawej – dziewczynka (wys. 13,6 cm), w długiej czerwonej sukience w żółto-czarne ciapki. Włosy czarne, sięgające ramion, twarz płaska. W prawej ręce trzyma łyżkę zanurzoną w misce, lewa opuszczona swobodnie. 
Na wys. 15,5 cm, z prawej strony, okno z kwiatami na parapecie i zasłonkami po bokach, do połowy okna. Wym. okna: wys. 14,5 cm, szer. 11,6 cm.

Rodzina przy obiedzie

Łubianka, Marian

1976

Muzeum Narodowe w Lublinie

głowa postaci zoomorficznej - Ujęcie z przodu; Malutka, gliniana główka o ceglastografitowym kolorze i jajowatym kształcie. Najprawdopodobniej przedstawia postać zoomorficzną (być może konia). Zaznaczono jej oczy w kształcie owalnych otworów oraz uniesiony ku górze pysk. Na powierzchni widoczne są rysy i mikropęknięcia.

Głowa postaci zoomorficznej

nieznany

około 1201 — 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; przedmiot obrzędowy; Figura kultu sił wegetacji - Ujęcie z przodu z prawej stony. Rzeźbiona w grafitowym steatycie półpostać o cechach ciężarnej kobiety. W dużym, wydętym brzuchu z czterema otworami umieszczona jest kamienna kula.

Figura kultu sił wegetacji

nieznany

1901 — 1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Tronująca Madonna z Dzieciątkiem - Ujęcie z przodu; Niewielka figura tronującej Marii z dzieciątkiem o zwartej bryle, przytwierdzona do wysokiego zaplecka o geometrycznym zwieńczeniu, polichromowana. Rzeźba w typie Sedes Sapientiae ukazuje frontalnie siedzącą na tronie Marię w sztywnej, wyprostowanej pozie z dzieckiem w wieku chłopięcym usytuowanym bokiem, w pozycji siedzącej, ponad jej lewym kolanem. Długa suknia i płaszcz Marii oraz tunika Jezusa gładko przylegają do ciał postaci tworząc nieznaczne, schematyczne draperie w partii nóg. Między goleniami Marii tkanina układa się w charakterystyczne trójkątne fałdy o ostrych krawędziach. Hieratyczne pozy postaci przełamuje gest dłoni matki przytrzymującej syna oraz prawa ręka chłopca wyciągnięta wysoko i ułożona na piersi matki. Głowa Marii osadzona na sztywnej, szerokiej szyi okryta chustą ułożoną w tylnej partii na kształt welonu sięgającego do ramion. Twarz pociągła, owalna, zastygła w pozbawionym emocji wyrazie. Symetryczna fryzura chłopca z falujących włosów sięga poniżej uszu. Zwieńczenie gładko opracowanego zaplecka tworzy kolisty nimb za głową Marii flankowany trójkątnymi sterczynami oparcia tronu. Rzeźba opracowana jako przyścienna. Brak prawej dłoni Marii. Powierzchniowe ubytki drewna i otwory po drewnojadach. Polichromia zachowana szczątkowo.

Tronująca Madonna z Dzieciątkiem

figura ołtarzowa

warsztat pomorski

około 1300

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie od strony pierwszej. Wazon dekoracyjny na wysokim trzonie, szeroki z wywiniętą krawędzią. Ustawiony na wysokiej podstawie. Kolor beżowy. Dookoła brzuśca kwiatowa girlanda. Dwa symetryczne uchwyty w kształcie młodzieńców z podwójnymi rybimi ogonami – po lewej i prawej stronie. Przy szyjce ptak z rozpostartymi skrzydłami. Wazon przykryty metalowym hełmem ze szpiczastym uchwytem. W tle widoczny park i fragment pałacu.

Wazon dekoracyjny

Enst March's Thonwaaren Fabriek

ok. 1858?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Wazon dekoracyjny na wysokim trzonie, szeroki z wywiniętą krawędzią. Ustawiony na wysokiej podstawie. Kolor beżowy. Dookoła brzuśca kwiatowa girlanda. Dwa symetryczne uchwyty w kształcie młodzieńców z podwójnymi rybimi ogonami – po lewej i prawej stronie. Przy szyjce ptak z rozpostartymi skrzydłami. Wazon przykryty metalowym hełmem ze szpiczastym uchwytem. W tle widoczny park.

Wazon dekoracyjny

Enst March's Thonwaaren Fabriek

ok. 1858?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Putto z lewej, wazon z prawej, putto ustawione na pochyłej balustradzie schodów, wazon na poziomej. Putto ma tułów silnie skręcony w lewą stronę. W rękach wyciągniętych w lewo trzyma kwiatową girlandę. Lewe udo przykryte draperią przewieszoną przez lewe ramię. Głowa zwrócona w prawo. Obie figury w kolorze szarobeżowym. Obok waza o kielichowatym kształcie dekorowana girlandami kwiatów i stylizowanymi liśćmi. W tle drzewa parkowe.

Putto z wazą

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Putto z prawej, wazon z lewej. Putto ustawione na pochyłej balustradzie schodów, wazon na poziomej. Putto oparte na prawym kolanie, lewa noga wyprostowana. Prawa ręka wyprostowana wsparta na podstawie, w lewej ręce girlanda, tułów silnie skręcony w prawą stronę. Chłopiec zwrócony twarzą w stronę widza. Obok waza o kielichowatym kształcie dekorowana girlandami kwiatów i stylizowanymi liśćmi. Obie figury w kolorze beżowym. W tle drzewa parkowe.

Putto z wazą

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Nagie i pulchne dziecko siedzi z w pozycji półleżącej z nogami skierowanymi w lewą stronę. Z prawej  strony przytrzymuje ono kosz z kwiatami. Włosy dziecka są krótki i kręcone.

Putto z koszem kwiatów

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Nagie i pulchne dziecko siedzi z w pozycji półleżącej z nogami skierowanymi w prawą stronę.  Z lewej strony przytrzymuje ono kosz z kwiatami. Włosy dziecka są krótki i kręcone.

Putto z koszem kwiatów

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Płaskorzeźba z drewna topolowego przedstawiająca szopkę. W grocie przypominającej stajenkę, na środku umieszczony jest Jezus z żłóbku. Z prawej strony klęczy Matka Boska i aniołek, z lewej – św. Józef. Nad grotą drugi aniołek. W tle zielone drzewa. Na ciemnogranatowym niebie białe gwiazdki i Gwiazda Betlejemska. Wnętrze groty pomalowane jest różową farbą. Jezus leży na zielonym sianie przykrytym białą pieluszką. MB ubrana jest w suknię czerwoną, na głowie ma ciemnoniebieski welon. Św. Józef ma szatę żółtą, okrytą ciemnozielonym płaszczem. Aniołki występują w sukniach jasnoniebieskich. Skrzydła mają białe. Twarze postaci o wyraźnie zaznaczonych oczach, nosach i ustach, niemalowane. Kompozycja malowana farbami plakatowymi, pociągnięta lakierem bezbarwnym.

Szopka

Zawadzki, Mieczysław

1982

Muzeum Narodowe w Lublinie

Rzeźba z drewna lipowego, technika strugania, polichromowana farbami plakatowymi. Na postumencie w kształcie nieregularnego owalu o wym. 23 x 13 x 1,5 cm, w kolorze seledynowym, zakomponowane zostały cztery postacie. W głębi z lewej strony postać króla (wys. 38 cm) w granatowej długiej szacie i zielonym płaszczu, z okrągłym kołnierzem. Król w lewej podniesionej ręce trzyma złotą koroną, w prawej – srebrny dzbanek. Z prawej strony postać Matki Boskiej (wys. 38,5 cm) z Dzieciątkiem (wys. 17 cm) w kremowej sukience, na prawym ręku. MB w czerwonej długiej sukni, zielonym płaszczu i niebieskiej chustce na głowie. Przed MB z lewej strony klęczy król (wys. 24,5 cm) w czerwonym płaszczu i czarnej sukni, który w rękach trzyma złotą szkatułkę. Z prawej strony klęczy król (wys. 28,5 cm) w granatowym płaszczu o niebieskim podbiciu i mankietach, brązowych spodniach, granatowych butach sięgających do połowy łydki. Na głowie ma złotą koronę na czerwonej czapce, otoczonej białym zawojem. W lewej ręce trzyma złotu kielich.

Pokłon trzech króli

Gaja, Mieczysław

1982

Muzeum Narodowe w Lublinie

rzeźba; przedmiot obrzędowy; Figura kultu sił wegetacji - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w grafitowym steatycie siedząca postać ludzka o cechach kobiecych z podkurczonymi nogami i dzieckiem na plecach.

Figura kultu sił wegetacji

nieznany

1901 — 1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wiosna - Ujęcie z przodu; Płaskorzeźba przedstawia postać nagiej kobiety z nogami uciętymi na wysokości kolan. Głowa podparta z tyłu obiema rękoma, oczy zamknięte.

Wiosna

relief

Utech, Joachim

między 1932 — 1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 435 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd