treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: rzeźbiarze

Obiekty

99

Figura Buddy

1401 — 1600

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Figura Buddy

1401 — 1600

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Medalion z wizerunkiem Adama Naruszewicza - ujęcie z przodu; Okrągły medalion z uchem i portretem męskim. Głowa mężczyzny zwrócona w prawo z włosami zaczesanymi do tyłu i podwiniętymi w luźny wałek. Z lewej strony napis: ADAM NARUSZEWICZ.

Medalion z wizerunkiem Adama Naruszewicza

Fabryka Mintera, Warszawa (1828-1881)

przed 1858

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Medalion z wizerunkiem Karola Levittoux - ujęcie z przodu; Okrągły medalion jednostronny z wizerunkiem Karola Levittoux. Głowa Karola Levittoux w wieńcu dębowym w prawo. Na przecięciu szyi sygnatura Paris 1848. W otoku wygrawerowany napis: Charles Levittoux – Martyre Polonais [polski męczennik]. Poniżej głowy wygrawerowany napis w dwóch wierszach: à la mémoire de son frère Charles | Henri Levittoux [ku pamięci swojego brata Karola | Henryk Levittoux.

Medalion z wizerunkiem Karola Levittoux

Henryk Levittoux

1848

Muzeum Narodowe w Szczecinie

E/418/ML - Rzeźba przedstawiająca Chrystusa Ukrzyżowanego. Głowa okolona włosami pochylona w prawą stronę. Na głowie cierniowa korona. Nogi podgięte w kolanach. Wykonana w drewnie lipowym.

Chrystus Ukrzyżowany

Kwiatkowski, Józef

1845 — 1855

Muzeum Narodowe w Lublinie

Grupa porcelanowa złoźona z dwóch elementów
1. beczka z siedzącym na niej Bachusem
2. podstawa zdobiona figurkami puttów

Bachus na beczce z podstawą

Eberlein, Johann Friedrich

1774 — 1814

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/36/ML - Laska wykonana z drewna, pomalowana na ciemnozłocisty kolor. Rączka w kształcie głowy ptaka o długim zakrzywionym dziobie. Na pozostałej części wyrzeźbione są winogrona i węże oplatające ją. Kij rzeźbiony jest również w  podłużne rowki i sęki nadające jej charakter nieobrobionego drewna. Na końcu metalowe okucie. Przez środek przechodzi sztabka żelazna.

Laska

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/419/ML - Rzeźba pełna wykonana w drewnie przedstawiająca postać Matki Boskiej ze złożonymi do modlitwy rekami. Płaszcz i szata ułożone w równoległe pionowe fałdy. Polichromia koloru złotego.

Matka Boska

Gomiela, Mikołaj

1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/367/ML - Rzeźba w glinie przedstawiająca Chrystusa Ukrzyżowanego. Głowa schylona lekko w prawa stronę. Ciało nagie. Nogi podkulone i przebite żelaznym gwoździem. Glina wypalona.

Chrystus Ukrzyżowany

Bień, Paweł

1845 — 1855

Muzeum Narodowe w Lublinie

Płaskorzeźba w drewnie lipowym, polichromowana, przedstawiająca wnętrze kuchni, wykonana w jednym kawału drewna. Wnętrze kuchni zaznaczone z lewej strony występem szer. 6,7 cm i gł. 4,5 cm. U góry podkreślony „sufit” wys. 3 cm i gł. 5 cm. Na postumencie wys. 3,5 cm i gł. 4,5 cm. Z lewej strony zakomponowana postać kobiety (z profilu). Kobieta stoi lekko pochylona nad stołem, na którym wałkuje ciasto. Ubrana jest w długą czerwoną suknię w czarne kropki, z długim rękawem.  Na głowie ma zawiązaną, pod brodą, popielatą chustkę, spod której wystają czarne włosy. Twarz płaska, oczy lekko wypukłe, brwi czarne łukowate, nos długi prosty. 
Pod stołem stoi dzbanek, którego brzusiec ozdobiony jest czteropłatkowym kwiatem. Płatki w kolorze czerwony, środek zielony. Wylew podkreślony zielonym paskiem. Z prawej strony przy niskim brązowym stołku, po obu stronach stoją dzieci, które z jednej miski jedzą obiad. Z lewej strony stołka postać chłopca (wys. 12,5 cm) w szarych spodniach, sięgających za kolana i w zielonej koszuli wypuszczonej na spodnie. Twarz chłopca płaska, włosy czarne sięgające do ramion. W prawej ręce chłopiec trzyma łyżkę.  Z prawej – dziewczynka (wys. 13,6 cm), w długiej czerwonej sukience w żółto-czarne ciapki. Włosy czarne, sięgające ramion, twarz płaska. W prawej ręce trzyma łyżkę zanurzoną w misce, lewa opuszczona swobodnie. 
Na wys. 15,5 cm, z prawej strony, okno z kwiatami na parapecie i zasłonkami po bokach, do połowy okna. Wym. okna: wys. 14,5 cm, szer. 11,6 cm.

Rodzina przy obiedzie

Łubianka, Marian

1976

Muzeum Narodowe w Lublinie

Figura Chrystusa Frasobliwego, wykonana w drewnie lipowym. Postać masywna, ręce nieproporcjonalne. Głowa pochylona, lekko w prawo. Twarz owalna, szeroka, miękko modelowana. Włosy zaznaczone przy pomocy pionowych i skośnych karbów (nacięć) opadają na ramiona. Korona cierniowa z dwu przeplatanych w ósemki wałków, pokrytych ornamentem. Na ramionach płaszcz spływający na plecy. Prawa ręka zgięta w łokciu, dłoń przylega do policzka. Lewa ręka swobodnie ułożona na podkulonej nodze. Perizonium zaznaczone żłobkowanymi nacięciami. Prawa stopa oparta na symbolicznej czaszce. Ślady polichromii; jasny kolor (ciało), szata i włosy - granat.

Chrystus Frasobliwy

Kwiatkowski, Józef

1862

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/6362/ML - Rzeźba z drewna lipowego, polichromowana farbą olejną. Przedstawia postać Chrystusa. Na nieregularnej owalnej podstawie, o wym. 8,5 x 10,5 cm, wys. 3,5 cm, zakomponowana postać stojącego Chrystusa. Postać w długiej sukni, ułożonej w fałdy. Ręce, małe, złożone na brzuchu. W prawej trzyma liść palmy. Na ramionach narzucony płaszcz. Suknia i płaszcz pomalowane na wiśniowo-brązowy kolor. Twarz wydłużona, o wyrazistych rysach. Nos prosty. Oczy zamknięte. Pod nosem wąsy i broda. Twarz, ręce i widoczne spod sukni bose stopy, pomalowane farbą kremową. A głowie brązowe włosy opadające na ramiona, zaczesane z przedziałkiem pośrodku oraz cierniowa korona z wałeczkowatych elementów.

Chrystus cierpiący

Kuźmiuk, Andrzej

1894 — 1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - ujęcie z przodu; Na płaszczyźnie szarej, ograniczonej pasem czerni wzdłuż górnej i dolnej krawędzi, trzy przedmioty zbudowane z płaskich form. Po lewej płaszczyzna jasnozielona o kielichowatym wybrzuszeniu, z prawej, wstawiona formą ciemnobrązową, obie zamknięte u góry płaszczyzną o nieregularnym konturze, wypełnioną ornamentem czarnym i białym. Wzdłuż lewej, bocznej krawędzi forma złożona z dwóch wydłużonych płaszczyzn: żółtej i brązowej. Pośrodku kompozycji duża forma zbudowana płaszczyznami: brązową o zarysie dzbanka z prawej i rdzawą, rozszerzającą się ku górze z lewej. Nad górną krawędzią naczynia drobne formy obrysowane czarnym konturem.

Martwa natura

martwa natura

Marczyński Adam

1936

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie lewego boku. Figurka przedstawiająca kobietę siedzącą na podkulonych nogach. Głowa duża, reszta postaci wydobyta płytkimi nacięciami. Forma zgeometryzowana.

Postać kobiety

Doumbo, Peniere

początek XXI wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

sprzęt do drukowania i grafiki, matryca drukująca - Ujęcie z przodu z oświetleniem. Matryca do drukowania tkanin z wykonanym w drewnie ornamentem o motywie geometrycznym.

Matryca do drukowania tkanin

nieznany

1701 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w grafitowym kamieniu postać ludzka - najprawdopodobniej mężczyzna - w pozycji siedzącej z nogami skrzyżowanymi. Rzeźba ma charakterystyczne bransolety – dwie na ramionach oraz jedną na nadgarstku - które ozdobiono wzorem w postaci ukośnych linii. Widoczne ślady czerwonego piasku, rysy, mikropęknięcia oraz ubytek z tyłu głowy.

Figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; Figura kultu zmarłych - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w szarobeżowym steatycie siedząca postać ludzka z przykurczonymi nogami i dużą głową o podłużnej, trójkątnej twarzy, której dłonie spoczywają na kolanach tuż pod brodą.

Figura kultu zmarłych

nieznany

1901 — 1967

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Niewielki obrazek o horyzontalnej kompozycji w stonowanych barwach szarości, złamanej bieli, szarego błękitu. U dołu, w około 1/4 kompozycji stanowi ciemnoszary, jednolity pas (parapet), na którym, w centralnej części stoi namalowana w sposób schematyczny granatowa doniczka. Z doniczki wyrasta niewielka rozkrzewiona roślina o zarysowanych zielonych łodygach i liściach oraz czerwonych pędach, które są jedynym barwniejszym akcentem kolorystycznym. Roślina stoi na tle podzielonym białymi, pionowymi liniami na 3 równe części i obramowanym na biało (okno). W każdym z trzech powstałych z tego podziału pól widoczne jest jasnoszare tło z nieregularnym białym i szarym plamkowaniem o różnej wielkości. W tle, w poprzek, półkoliście, biegnie biało-niebieska szeroka linia.

Martwa natura z tęczą

martwa natura

Robb-Narbutt, Krystiana

1988

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Niewielki obrazek o poziomej kompozycji, która podzielona została horyzontalnie, mniej więcej w połowie, na dwie części. Dolna część (woda) jest w tonacji od ciemnej zieleni (u góry) do barwy błękitno-fioletowej (u dołu) w miejscowymi rozbieleniami. Górna (niebo) - jest bardziej jednolita, cała w kolorze jasno-szaro-zielonym z bardzo niewielkimi gradientami tej barwy. Na całe tło nałożone zostało białe punktowanie - gęstsze w części dolnej. W środku kompozycji namalowana została, w sposób bardzo uproszczony, niewielka żaglówka. Widać ciemnoszary, szkicowy kontur wypełniony białą farbą. Górna część pracy pokryta jest także równomiernie ukośnymi białymi kreskami (deszcz). Dookoła całej kompozycji namalowany został niewielki pasek ramki w kolorze tła, w niektórych częściach bardziej rozbielony, na którym białą minuskułą został umieszczony napis biegnący w sposób ciągły dookoła: ,,Teodorowi prawdziwemu romantykowi sen o samotnym białym żaglu namalowany pewnego [...] wieczoru ofiarowuje - Krystiana 1991''.

Sen o samotnym białym żaglu

martwa natura

Robb-Narbutt, Krystiana

1991

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Pozioma kompozycja tego niewielkiego obrazka została podzielona poziomo na 2 części. Około 1/3 od dołu zajmuje jednolity, zielony pas (ziemia), pozostałe 2/3 są wypełnione szaro-niebieskim kolorem pokrytym równomiernie, gęsto, małymi, białymi plamkami (niebo). Na tle nieba, w centralnej części, bliżej pasa zieleni, został umieszczony uproszony kształt samolotu w kolorze złotym. Cała kompozycja otoczona jest bordiurą z napisem wykonanym minuskułą biegnącym w sposób ciągły dookoła: ,,michałowi pewnego spaceru wspomnienie pewnego spaceru michałowi ofiaruje - Krystiana''. Litery zostały wydrapane na pasku naniesionym białą farbą na kompozycję, więc mają barwę tła - albo zieloną albo szaro-niebieską.

Pewnego spaceru wspomnienie

pejzaż

Robb-Narbutt, Krystiana

początek XXI wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Niewielki obrazek o kompozycji pionowej w stonowanych barwach. Centrum kompozycji stanowi niewielka doniczka w kolorze rozbielonej szarości. Z niej wyrasta roślina o podwójnych zielono-brązowych pędach.  W ziemię w doniczce, obok rośliny jest wbita etykieta z datą: 1985. Doniczka stoi na  jasnej podstawce o niebieskawym rancie, umieszczonej jednolicie na szarym tle (półki? parapetu?). Tłem jest płaszczyzna w kolorze jasnoszarym pokryta w całości białym plamkowaniem, otoczona czarna ramką z białym napisem wykonanym minuskułą, biegnącym w sposób ciągły dookoła: ,,michałowi zimową martwą naturę z kaktusem [...] dwa kaktusy złączone [...]''.

Martwa natura z kaktusem

martwa natura

Robb-Narbutt, Krystiana

1985

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Joel - grafika reprodukcyjna - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowego prostokąta przedstawia proroka, mężczyznę w wieku dojrzałym, siedzącego w niszy architektonicznej, opartego prawą ręką o górę pulpitu i rozwijającego zwój, z którego odczytuje proroctwo. Dwaj chłopcy stojący za jego plecami wydają się omawiać jego proroctwa. Jeden czyta księgę, a drugi trzymając swoją księgę zamkniętą komentuje wskazując palcem na otwarty tekst proroctw.

Joel

grafika reprodukcyjna

Piroli, Tommaso

1797 — 1805

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zawiadomienie o mszy i ceremonii pogrzebowej zaplanowanej na 31 grudnia 1958 roku. Pogrzeb odbył się w Paryżu. O uroczystościach powiadamiali: żona Gina Szwarc, córka Teresa z mężem Meyerem Levinem, wnuki Dominique Torrès-Levin i Mikael Levin, bratanek zmarłego Aleksander Szwarc z rodziną oraz znajomi i przyjaciele.

Zawiadomienie o mszy św. pogrzebowej Marka Szwarca

Szwarc, Eugenia

1958-12-31

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Strona tytułowa „Journal de Anne Frank” z fotografią autorki. Na pierwszej karcie znalazła się dedykacja w języku francuskim. W przekładzie na polski: „Naszej małej i dużej córce od starej mamy i starego taty. Marek i Gina / 3 września 1950”.

Karta z „Journal de Anne Frank"

Szwarc, Eugenia

1950-09-03

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 99 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd