treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: kościół

Obiekty

283
Widok na kościół pomisjonarski pw. Przemienienia Pańskiego. Ujęcie od strony dawnej ulicy Zamojskiej (na odcinku dzisiejszej ul. Kardynała Wyszyńskiego). Widoczny obsadzony drzewami fragment ulicy, na której znajduje się kilku przechodniów. Wzdłuż biegnie gładko otynkowane neogotyckie ogrodzenie z powtarzającym się motywem ostrego łuku i krenelaża między słupkami. Za ogrodzeniem drzewa i południowo-zachodnia strona świątyni zbudowanej w formie krzyża. 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym o motywach geometryczno-roślinnych. W dolnej części nazwisko autora. Na rewersie wzdłuż górnej krawędzi napis informacyjny ołówkiem.

Kościół Misjonarzy

Dagajew, T. M.

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/528/ML - Widok kościoła Bernardynów w Lublinie w ujęciu od północnego zachodu. Zakomponowany centralnie, 3-nawowy, bazylikowy. Fasada klasycyzująca, z rozbudowaną partią szczytową, na osi kruchta z tarasem. W tle po obu stronach bryły sąsiednich zabudowań. Na pierwszym planie rozległy plac i grupa zajetych rozmową postaci. 
sygn. pod ryc. l.: Rys. z nat. A. Lerue; śr.:  Odbito w Lit. A. Pecq & Co  w Warsz. 482; p.: Lit. J. Cegliński
U góry śr. napis: ALBUM LUBELSKIE p.: No 1
pod ryc. śr.: KOŚĆIÓŁ X.X. BERNARDYNÓW W LUBLINIE

Kościół X. X. Bernardynów w Lublinie

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/3983 - Pocztówka barwna z widokiem na ulicę Świętoduską z sytuowanym przy niej kościołem Karmelitów i targiem. Biegnąca w górę brukowana ulica z szerokim chodnikiem zakręca w lewo. Po prawej stronie chodnik, rząd drzew i jednopiętrowe kamienice. Dalej, na wzniesieniu kościół z renesansowym szczytem. Z lewej fragment zaludnionego targu ogrodzonego drewnianym parkanem oraz ściana murowanych jatek. W głębi słup telegraficzny. W dalekim tle fragment Wieży Wodociągowej na placu Pobernardyńskim (dzisiejszym pl. Wolności). Na ulicy kilka bryczek oraz przechodnie. W l.g. rogu napis informacyjny czarnym nadrukiem. W p.d. rogu data niebieskim długopisem. Na rewersie, pośrodku dolnej krawędzi znak graficzny wydawcy brązowym nadrukiem. Widoczne ślady naklejenia karty na papier.

Pocztówka - Lublin. Targ i Kościół Sw. Duska

Wydawnictwo „Sztuka”

1916

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1226 - Pocztówka sepiowana z widokiem na kościół pw. Św. Agnieszki na Kalinowszczyźnie i przyległe budynki położone na niewysokiej skarpie. Fasada główna świątyni z ozdobnym szczytem dzielona w pionie pilastrami, a w poziomie gzymsami. Z prawej strony czworoboczna dzwonnica zwieńczona kopułą. W oddali widok na pola. Z lewej dwukondygnacyjny budynek, częściowo przysłonięty drzewami. Wzdłuż budynków ogrodzenie. Pod fotografią na białym polu napisy informacyjne drukiem – tytuł oraz nazwa nakładcy (w l.d. rogu). Litery w kolorze brązowym. W p.d. rogu odręczne napisy czarnym atramentem. Na rewersie czarna linatura z odręczną korespondencją. Nazwisko i warszawski adres adresatki, Marii Natalii Stummer (?), czarnym atramentem. Wzdłuż górnej krawędzi nazwa karty pocztowej w języku rosyjskim. Trzy stemple pocztowe z nazwami rosyjsko-polskimi nazwami miast na otoku – Lublin, Warszawa. W p.g. rogu znaczek pocztowy wartości 3 kopiejek. Druk znaczka w kolorze czerwonym. W centralnym polu dwugłowy orzeł.

Pocztówka - Kościół na Kalinowszczyźnie

Księgarnia Kiesewetterów

1901

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/482/ML - Widok kościoła w Spasie, widok koscioła św. Zofii w Tarnogórze. 
Górna plansza przedstawia widok kościoła w Spasie w widoku od frontu. Kościół założony na planie prostokata, jednonawowy, oszkarpowany. Między szkarpami półkoliście zamkniety otwór wejściowy. Szczyt rozczłonkowany pilastrami, wewnętrzne pole ozdobione dekoracją płycinową, boki zwieńczone spływami wolutowymi, szczyt w formie trójkątnego tympanonu. W tle bujne drzewa i zarośla.

Na planszy poniżej widok kościoła św. Zofii w Tarnogórze w ujęciu od strony elewacji północnej, z przylegającą od wschodu obronną średniowieczną wieżą założoną na planie wielokąta. Dach świątyni zwieńczony wieżyczką na sygnaturkę. Kościół niewidoczny zza bujnych drzew. Na pierwszym planie zakole rzeki Wieprz. W oddali widoczny pałac tarnogórski.
sygn. pod ryc.l: rys. z natury A. Lerue; śr.: w Lit. A. Pecq & Co w Warsz 482; p.: Lit. J. Cegliński

Kościół w Spasie, Kościół w Tarnogórze

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kościół z zieloną wieżą - Ujęcie z przodu; Widok znad kanału na nieregularną zabudowę domów, za nimi po lewej dach i wieża kościoła św.Gertrudy. Na pierwszym planie po prawej łódź ujęta ukosem, przycumowana przy nabrzeżu. Po lewej dwie łodzie od rufy.

Kościół z zieloną wieżą.

Levin Julio

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok kościoła pobernardyńskiego pw. św. Pawła od strony ulicy Dolnej Marii Panny. Przed świątynią rosną drzewa. Po prawej stronie wzdłuż ulicy grupa ludzi stojących lub siedzących na ławkach. Plac kościelny ogrodzony drewnianym ogrodzeniem. Zza drzew widoczna północna ściana nawy środkowej i fragment głównej fasady kościoła. 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W dolnej części nazwisko autora fotografii.
Na rewersie wzdłuż górnej krawędzi odręczna informacja ołówkiem.

Kościół Bernardynów

Dagajew, T. M.

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/530/ML - Widok kościoła Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny /powizytkowskiego/ w Lublinie. Usytuowany po prawej stronie przedstawienia, w ujęciu od południowo - zachodniego narożnika. Jednonawowy, nakryty dachem z sygnaturką, z węższym prezbiterium. Fasada z masywną wieżą na planie kwadratu, 2-osiowa, z 2 otworami wejściowymi i 2 otworami okiennymi. Szczyt 3-kondygnacyjny z podziałami pilastrowymi, zwieńczony sterczynami.  Na pierwszym planie perspektywiczny odcinek szerokiej ulicy. W głębi po lewej kilka kamienic z górującą w oddali wieżą ratusza. Przedstawienie szczegółówe, w tonacji szarości i beżu.
sygn. pod ryc. l.: Rys. z natury A. Lerue; śr.:Odbito w Lit. A. Pecq & Co w Warsz 482; p.: Lit. W. Walkiewicz 
U góry śr. napis: ALBUM LUBELSKIE. ; p.:  No 2
pod ryc.: KOŚCIÓŁ PANNY MARYI (BRYGIDEK) Fundacya Władysława Jagiełły.

Kościół Panny Maryi (Brygidek)

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok kościoła Kapucynów i Placu Litewskiego w Lublinie. Bryła kościoła w głębi, z przylegającymi zabudowaniami klasztornymi. Po lewej, w oddali kościół powizytkowski. Na pierwszym planie przestrzeń Placu Litewskiego z usytuowanym po prawej pomnikiem Unii Lubelskiej. Przedstawienie szczegółowe, w gamie szarości i beżu.

Kościół x.x. Kapucynów i Pomnik w Lublinie

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1957

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok zachodniej fasady kościoła pw. Najświętszej Marii Panny Zwycięskiej (tzw. pobrygidkowskiego lub powizytkowskiego) przy ul. Narutowicza (dawniej Namiestnikowskiej). Na pierwszym planie brukowana ulica, częściowo zacieniona. Widać stojącego na niej mężczyznę. Po lewej stronie narożnik ceglanej kamienicy i postać w cieniu. Fasada kościoła przysłonięta drzewem. Czworokątna wieża zwieńczona kopułą oraz trójkątny szczyt widoczne od ulicy. Po obu stronach świątyni za ogrodzeniem drzewa. W głębi wieża Bramy Krakowskiej. 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym). Wzdłuż górnej krawędzi odręczny napis czarnym tuszem.

Kościół Powizytkowski

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kościół Św. Wojciecha w Lublinie

Wyczółkowski, Leon

1918 — 1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/811/ML - Kościół św. Michała w Lublinie w ujęciu od południowej elewacji. Bryła kościoła w centrum, 
złożona z kruchty, wysokiej kwadratowej wieży nakrytej hełmem z latarnią, krótkiej nawy nakrytej wysokim, dwuspadowym dachem i wydłużonego prezbiterium zakończonego wzmocnioną szkarpami apsydą. Przy ścianie bocznej szereg kaplic i przybudówek. Z lewej strony dwa drzewa o smukłych koronach. Na pierwszym planie dwie grupy stojących, zajętych rozmową postaci w odświętnych strojach. Przedstawienie szkicowe. Rysunek form zaznaczony miękkimi, urywanymi smugami w kolorze szarobrunatnym. W partiach dachu prowadzona delikatna, rdzawa czerwień. Pas podłoża i drzewa jasnozielone. W tle bladobłękitne niebo.

Kościół św. Michała w Lublinie

Wyczółkowski, Leon

1918 — 1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/517/ML - Widok kościoła parafialnego w Gołębiu p.w. św. Floriana i św. Katarzyny. Manierystyczny (1628-36) kościół fundowany przez Jerzego Ossolińskiego ukazany od południowego-zachodu, fasada dwuwieżowa, elewacja nawy bocznej rozczłonkowana rzędem półkoliście zamkniętych okien, powyżej rząd okien doświetlających nawę główną. Po prawej widoczny fragment domku Loretańskiego. Kościół ukazany zza wysokiego muru, po prawej przylegający do muru parterowy dom. Na pierwszym planie dwie rozmawiające ze sobą kobiety, po lewej idąca drogą postać.

Kościół w Gołębiu

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1221 - Pocztówka czarnobiała w odcieniu niebieskim z widokiem fasady głównej kościoła Kapucynów w Lublinie przy Krakowskim Przedmieściu. Ujęcie od strony placu Litewskiego. W centralnej części wejście do świątyni przez fasadę zachodnią z czterema pilastrami i trójkątnym szczytem zwieńczonym krzyżem. Po rogach symetrycznie rozmieszczone kamienne figury patronów – św. św. Piotra i Pawła. Płycizny pomiędzy pilastrami w ciemniejszej barwie. Nad wejściem prostokątna framuga z malowidłem. Z lewej strony widoczna zza drzew nawa kaplicy, kamienice, oraz róg Hotelu Europejskiego. Z prawej fragment ogrodzenia i drzewa. Na ulicy przed kościołem sylwetki przechodniów. Pod ilustracją pas tła w niebieskim odcieniu z naniesionymi drukiem napisami informacyjnymi – tytuł, wydawca (w l.d. rogu), formuła pozdrowień. Litery w kolorze czerwonym. W p.d. rogu odręczne napisy czarnym tuszem. Na rewersie na niebieskim polu czarna linatura z odręczną korespondencją. Nazwisko i warszawski adres adresatki, Marii Natalii Stummer (?), czarnym atramentem. Wzdłuż górnej krawędzi czarnym drukiem trzyjęzyczna nazwa poczty oraz karty pocztowej – po rosyjsku, angielsku i francusku. Trzy stemple pocztowe z nazwami rosyjsko-polskimi nazwami miast na otoku – Lublin, Warszawa. W p.g. rogu znaczek pocztowy wartości 3 kopiejek. Druk znaczka w kolorze czerwonym. W centralnym polu dwugłowy orzeł.

Pocztówka - Kościół-po-Kapucyński

Księgarnia Kiesewetterów

1901

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok na Katedrę i Wieżę Trynitarską od strony ulicy Zamojskiej. Na pierwszym planie ulica Zamojska brukowana „kocim łbem” z wydzielonym podwyższonym chodnikiem dla pieszych. Trakt obsadzony drzewami. Po obu stronach ciągnące się wzdłuż ulicy drewniane ogrodzenie. Za nim niska murowana zabudowa. Po prawej stronie na chodniku stoi lampa gazowa na wysokim słupie zwieńczonym przeszklonym kloszem. Perspektywę ulicy zamyka Wieża Trynitarska oraz boczna elewacja Katedry. Z prawej strony, częściowo zasłonięty drzewami, widać Pałac Biskupi.

Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym). W górnym polu odręczny napis informacyjny czarnym tuszem.

Katedra Lubelska

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Klasztor dominikanów od strony ulicy Podwale. Po lewej stronie fotografii widoczna bryła świątyni na stromej skarpie. Ujęcie od strony ulicy Podwale na północno-wschodni narożnik Kaplicy Firlejów oraz dachy prezbiterium i nawy głównej z sygnaturką. Po prawej drewniane budynki gospodarcze ogrodzone płotami i osłonięte drzewami. Na dole porośniętej bujną zielenią skarpy grupa ludzi (dorośli i dzieci). 

Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym o geometryczno-roślinnych motywach. W p. d. rogu nazwisko autora fotografii w języku rosyjskim. Na rewersie odręczny napis ołówkiem.

Dominikanie

Dagajew, T. M.

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/544/ML - Widok wnętrza kaplicy św. Trójcy w Lublinie. Wnętrze późnogotyckie, w widoku ku ścianie zachodniej. Nawa ukazana w ramie ostrołucznej arkady, żebrowe sklepienie wsparte na centralnym, 8-bocznym filarze. We wnętrzu postacie modlących się.

Kaplica zamkowa w Lublinie

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/527/ML - Widok Kazimierza Dolnego od strony Wisły. Na pierwszym planie po lewej fragment brzegu rzeki, na którym zgromadzeni wokół ogniska czterej mężczyźni. W głębi, po prawej, na drugim brzegu rzeki kościół farny. W centum, na wzgórzu ruiny wzniesionego przez Kazimierza Wielkiego zamku dolnego. Na wysokim wzgórzu w lewej części kompozycji wieża gotycka z zamku górnego.

Widok Kazimierza od Wisły

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/19/ML - nieznany (autor)

Paryż. Kościół de la Madeleine

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pocztówka - kościół dominikanów w Lublinie (ujęcie w pionie)
AWERS: Fragment bryły świątyni od strony ul. Podwale. Na pierwszym planie drewniana zabudowa. Na skarpie Wzgórza Staromiejskiego osadzona budowla. Zdjęcie, o rozmytych krawędziach i zaokrąglonych rogach, zamieszczone na białym polu. Po lewej stronie fotografii i po nią nadruk w kolorze czerwonym z tutułem pocztówki i informacją o nakładcy. W l.d. rogu fotografii na biało nr negatywu (?): 38375
REWERS: Czarna linatura z miejscem na korespondencje i znaczek pocztowy. W nagłówku i wzdłuż dolnej krawędzi nadruk w kolorze czarnym w języku rosyjskim i francuskim. Brak śladu obiegu pocztowego.

Karta pocztowa: Kościół po-Dominikański

Księgarnia Kiesewetterów

Muzeum Narodowe w Lublinie

Teka- kościół O.O. Karmelitów.

Teka Lwów: Kościół OO. Karmelitów

Dobrowolski, Odo

1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

Teka Lwów: Kościół OO. Bernardynów

Dobrowolski, Odo

1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 283 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd