treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: uroda

Obiekty

17
lico obrazu

Putta z girlandą owoców

Rubens Peter Paul kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Św. Jan Chrzciciel

szkoła włoska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości od strony pierwszej, lekko z góry

Waza z pokrywą

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok spichlerza w Kazimierzu Dolnym w ujęciu od strony fasady. Spichlerz usytuowany w lewej części kompozycji, z półkoliście zamkniętym przejazdem w części przedbramia, nad którym usytuowane dwa łukowate, boniowane okna i częściowo zrujnowany szczyt. Fasada spichlerza zwieńczona ozdobnym szczytem ozdobionym sterczynami i spływami wolutowymi. W zwieńczeniu, w półkolistej płycinie, ujęta pilastrami scena Ukrzyżowania z dwiema postaciami po  obu stronach krzyża. Zwieńczeniee w formie zamkniętego łukiem naczółka. Po prawej szkic kolejnej, bliżej nieokreślonej, zrujnowanej budowli.

Spichlerz "Pod Bożą Męką" w Kazimierzu

Gerson, Wojciech

1853

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok zamku w Kazimierzu Dolnym w ujęciu od strony południowo-wschodniej, z Góry Trzech Krzyży. Na porośniętym drzewami, usytuowanym centralnie wzgórzu mury zamku. Na pierwszym planie kryty gontem dach plebanii. Po prawej fragment połozonej u stóp wzgórza drogi, po lewej łuk drewnianego ogrodzenia i pochylona sylwetka mężczyzny.

Zamek w Kazimierzu

Gerson, Wojciech

1853

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok rynku w Kazimierzu. Na pierwszym planie szeroki fragment placu rynkowego z ciągami kamienic rzucających długi cień na pusty plac. Po lewej ciąg kamienic, z których dwie
(kamienice Przybyłów)  zwieńczone wysokimi attykami. Na wprost cztery domy ustawione szczytowo do rynku. Drugi od lewej - parterowy, z podcieniem, na rogu - piętrowa kamienica Gdańska z barokowym szczytem. W centrum placu rynkowego studnia częściowo zasłonięta 
chłopską furmanką z wyprzęgniętym koniem.

Rynek w Kazimierzu

Gerson, Wojciech

1853

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/3647/ML - Portret młodej kobiety 3/4 w prawo, w popiersiu. Czarne włosy sięgające policzków, ułożone w fale, z przedziałkiem. Oczy migdałowate, wzrok skierowanny w lewo, opadające ku skroniom łuki brwiowe. Nos długi, prosty. Zdecydowanie wykrojone usta w lekkim uśmiechu. Portretowana ubrana w kobaltową suknię, ujęta na tle błękitnej kotary (?).

Portret Róży Duchowej

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1934

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/61/ML - Portret młodej kobiety w ujęciu do wysokości piersi, tułów 3/4 w prawo, twarz en face. Wąskie oczy o prostych brwiach, usta o delikatnie uniesionych w uśmiechu kącikach. Włosy z przedziałkiem, zaczesane gładko, na tył głowy zsunięta chustka. Ubrana w kwiecisty kaftan. Przez ramiona przewieszona lniana chusta, w której na plecach bańki z mlekiem. Węzeł chusty związany na piersi, przytrzymywany prawą dłonią. W tle pejzaż z rozłożystą wierzbą w prawej części kompozycji.

Mleczarka

Stachiewicz, Piotr

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/R/68/ML - Wachlarz rozkładany. Pokrycie asymetryczne, dwustronne, malowane gwaszem. Twarze postaci wykonane z malowanych, naklejanych, płytek kości słoniowej, ich stroje z malowanych kawałków tkaniny jedwabnej również naklejanych na papier pokrycia. Na wachlarzu przedstawiono sceny rodzajowe w charakterystycznej perspektywie (widziane nieco z góry) w kompozycji kontynuacyjnej, przedstawiają dworzan w towarzystwie wysokiego urzędnika, w scenerii pałacowego ogrodu z pawilonami. Barwne stroje z jedwabiu nawiązują do dworskiej mody i są niezwykle zróżnicowane.   Podkreślone są różnice w formie i detalu stroju. Urzędowe nakrycie głowy, foutou, wyróżnia jedną z przedstawionych postaci, cesarza (?). Stelaż z kości słoniowej, rzeźbiony w motywy roślinne i figuralne, pióra okładzinowe gładkie. Zdobią je pojedyncze, owalne, rzeźbione kompozycje, medaliony ze scenami figuralnymi. Pierścień mosiężny spina stelaż.

Wachlarz

nieznany

1850 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

lalka teatralna: Yayoroba - Ujęcie z przodu. Drewniana lalka przedstawiająca postać kobiecą. Różowa karnacja, mocno zaznaczone brwi, powieki górne, białe oczy z czarnymi źrenicami. Czarne, wysoko upięte włosy z pięcioma wypustkami. Odstające uszy, długi nos i wąskie usta. Zaznaczona cienka czarna broda. Z uszu zwisają długie kolczyki z kolorowych koralików. Szyja jest  nieproporcjonalnie długa. Lalka ma na sobie brązową sukienkę.

Lalka teatralna Yayoroba

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Zaprzęg szamajrowicki

Obraz

Kaczor-Batowski, Stanisław

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

biżuteria, bransoleta - Ujęcie z tyłu z góry. Otwarta, miedziana, owalna bransoleta pokryta gęstym wzorem punktowym.

Bransoleta kobieca

nieznany

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grzebień dwustronny - Ujęcie ze skosu z góry; Grzebień dwustronny trzywarstwowy z rzędem cieńszych, gęściej rozmieszczonych zębów u dołu i rzędem masywniejszych, w większych odstępach u góry. Boki grzebienia przypominają kształtem literę B. Część pracującą tworzy rząd 4 płytek z zębami na dwóch przeciwległych bokach. Po obu stronach płytek zębatych występują warstwy okładzin. Płytki zębate i okładziny scala 5 nitów ze stopu miedzi. Cztery z nich przechodzą przez środki każdej z zębatych płytek, a piąty, centralny, umiejscowiony został na styku płytek 2. i 3. Okładziny są prostokątne, o łukowatych przekrojach. Koniec jednej z nich ma mniejszą szerokość (wykonana prawdopodobnie z końcówki przygotowanego półwytworu). Na krawędziach okładzin widoczne są nacięcia powstałe przy wycinaniu zębów grzebienia. Brak ornamentacji. Dość dobrze zachowany, z niewielkimi ubytkami cieńszych zębów i drobnym ukruszeniem zakończenia jednej z płytek bocznych.

Grzebień dwustronny

nieznany

1176 — 1200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grzebień jednostronny - Ujęcie z przodu skosem; Częściowo zachowany (brak płytki bocznej oraz zębów), jednostronny grzebień z poroża, zbudowany jest z sześciu płytek z wyciętą po jednej stronie serią tępo zakończonych igieł-zębów, które ułożone są jedna przy drugiej. Spajają je dwie łukowate okładziny mocowane nitami.

Grzebień jednostronny

nieznany

801 — 1201

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grzebień z poroża - Ujęcie z przodu w pionie. Grzebień z zębami po obu stronach, wyciętych w jednym prostokątnym kawałku surowca. Nie posiada okładzin, nie jest zdobiony, ale jego powierzchnia jest starannie wygładzona. Do wykonania zębów użyto piłek różnej grubości. Po jednej stronie zęby rozmieszczone są gęściej, po drugiej rzadziej.

Grzebień z poroża

nieznany

476 — 1250

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grzebień - Ujęcie z góry. Grzebień jest okazem jednostronnym – z zębami po jednej stronie. Zbudowany jest z prostokątnych płytek zębatych, które spajają dwie okładziny mocowane nitami.  Okładziny są łukowate, a ich boki ucięte prosto. Ponad grzbiety wystają końcówki płytek zębatych – dwie pośrodku i dwie po bokach – zdobione stylizowanymi główkami zwierzęcymi, najpewniej końskimi. Same okładziny mają na powierzchni pionowe żłobki i prostą, dwuzwojową plecionkę przypominającą skręcony sznur. Płytki zębate z okładzinami połączone są żelaznymi nitami.

Grzebień

nieznany

951 — 1000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 17 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd