treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: ruiny

Obiekty

91
Widok szpitala i Bramy Świętoduskiej w Lublinie. Po prawej perspektywicznie ukazana elewacja szpitala z renesansową attyką, w głębi przylegająca do murów szpitala brama z szerokim, półkolistym przejazdem w przyziemiu. Rysunek prowadzony miękką kreską.
Na odwrocie szkic Rynku w Kazimierzu Dolnym

Ruiny szpitala i Bramy Świętoduskiej w Lublinie

Gerson, Wojciech

1853

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok zamku w Janowcu w ujęciu od północnego wschodu, od strony zrujnowanego wjazdu, z zachowanymi pozostałościami reprezentacyjnej bramy i narożną wieżą krytą kopułą. Fragment elewacji częściowo zasłonięty przez rozłożystą koronę drzewa. Pod drzewem pochylony nad szkicownikiem mężczyzna.

Ruiny zamku w Janowcu n/Wisłą

Gerson, Wojciech

1853

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok zamku Miączyńskich w Zawieprzycach w ujęciu od strony Wieprza. Na pierwszym planie szeroka płaszczyzna rzeki z odbijającymi się w wodzie zarysami zarośli i drzew założenia parkowego. Bryła pałacu lekko na lewo od osi, dwupiętrowa, z dwoma wąskimi ryzalitami. Pomiędzy nimi arkadowa loggia z kolumnadą i tarasem. Po lewej zabudowania zespołu pałacowego nakryte naczółkowymi dachami. Ponad nimi widoczne korony drzew.

Ruiny zamku Miączyńskich w Zawieprzycach

Gerson, Wojciech

1853

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok zabudowań na tle szerokiej ściany zrujnowanego założenia. Na pierwszym planie fragmenty domów z 2-spadowymi dachami pokrytymi drobnymi płytkami dachówek. Po lewej, w głębi budynek otoczony tarasem. W tle ściana ruiny z pozostałościami wykuszy, balkonów i podpór architektonicznych nagromadzonymi przy prawym narożniku. W górnej partii kondygnacja z rzędem półkoliście zakończonych otworów. Ponad poziomą krawędzią górną ruiny pas drzew i bujnych zarośli. Ku prawej kompozycja urywa się. Przedstawienie szkicowe, operuje cienkimi liniami zagęszczonymi dla uzyskania faktury ukazanych przedmiotów i światłocienia.

Widok na dachy i ruiny. Rzym - Palatyn

Pankiewicz, Józef

1895 — 1905

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Wnętrze Term Karacalli w Rzymie

Obraz

Volpato Giovanni

XVIII/XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Pokrycie wachlarza składanego, plisowanego (nie zamocowanego nigdy na żeberkach stelażu) wykonane z białej, koźlęcej skóry dekorowanej gwaszem. Dekorację stanowią trzy kompozycje z widokami ruin rzymskich ze sztafażem

Pokrycie wachlarza

nieznany

4. ćwierć XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

pośrodku białej karty zdjęcie ruin Złotej Bramy w Kijowie. Dookoła fotografii drukowana ramka, zdobiona w narożnikach geometrycznym wzorem

Złota Brama w Kijowie

Franciszek de Mezer

ok. 1890

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Odpoczynek w czasie ucieczki do Egiptu

Lisse Dirck van der ?

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Zegar kominkowy

nieznany

3. ćw. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Waza alabastrowa. Bok bez dekoracji.

Waza dekoracyjna

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Ruiny Term Karakali

Obraz

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

wnętrze

Galeria Rzeźb

„Galerya”, „Galerja z rzeźbami”

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Fotografia kolorowa, w kadrze poziomym, przedstawia widok zespołu katedralno zamkowego od strony Wisły. Na pierwszym planie kilka pochylonych w różne strony wierzb z ulistwionymi koronami. Obok leżą ścięte, niektóre częściowo okorowane pnie. Nieco dalej na wprost cztery osoby pracujące przy białych płótnach. Głównym elementem jest ukazana na całej szerokości bryła kompleksu katedralno zamkowego z wysuniętym na pierwszy plan charakterystycznym, długim, wspartym na podporach gankiem, prowadzącym do wieży sanitarnej. Uzupełnieniem widoku jest zabudowa miejska. W górnej części tłem jest jasne niebo z białymi obłokami, a na nim w prawym górnym narożniku, tuż przy dachu wieży, stado lecących ptaków.

Ordensburg Marienwerder, Wpr. | Zamek zakonny Kwidzyn, Pr. Zach.

Grafika

Bendrat, Arthur

1906

Muzeum Zamkowe w Malborku

Krótka wiadomość na karcie pocztowej napisana obok danych adresata. Nad danymi adresowymi naklejony znaczek, na którym odciśnięta została okrągła pieczątka pocztowa. Na awersie czarno-biała fotografia z podpisem: „KAZIMIERZ DOLNY. Ruiny zamku króla Kazimierza”.
Treść: Serdeczne | pozdrowienia | Pestka

List do Tadeusza Perla

Kern, Paulina

1939-05-29

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Kamień - przycisk "Zamek Birżański"

Przycisk

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Pokrycie wachlarza składanego, plisowanego wykonane z białej, koźlęcej skóry dekorowanej gwaszem i akwarelą.

Pokrycie wachlarza

nieznany

4. ćwierć XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Pokrycie wachlarza składanego, plisowanego wykonane z białej, koźlęcej skóry dekorowanej gwaszem i akwarelą. Dekorację stanowią trzy widoki ruin rzymskich ze sztafażem ujęte w tonda tej samej wielkości.

Pokrycie wachlarza

nieznany

4. ćwierć XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Pokrycie wachlarza

nieznany

4. ćwierć XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ilustracja - Rysunek czarnym piórkiem - kompozycja wertykalna - głównie konturowy, przedstawiający stojące pionowo, lekko ukośnie w prawo pióro, z wystającą z jego górnej części linią, na której górnym końcu zwisa chorągiew (wielkości podobnej do wielkości pióra), głównie po prawej i lewej stronie pióra - figury, z miejscami kreskowaniami-cieniowaniem. Rysunek obmalowany z wszystkich stron, prostokątnie, czarnym tuszem, obmalowanie tworzy ramkę o podobnej szerokości u góry i po bokach, większą u dołu, jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne nieregularne (przy rogach krawędzi zewnętrznych namalowanej ramy uwyraźniają się ślady po liniach włosia pędzla).Praca na kremowym papierze.

Wołanie wiatru

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Zewnętrzna strona wieka przedstawia w centralnej części wyobrażenie fabryki pierników, poniżej medale przyznane za produkty. Pod nimi napisy: „H. Thomas T.Z.O.P.” i „Toruń”, a także herb fabryki przedstawiający dwa niedźwiedzie w koronach stojące przy ulu. W górnej części wieka napis: „Założona 1857. Fabryka Pierników”.

Skrzynka na pierniki fabryki Herrmann Thomas

nieznany

po 1920

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Awers. Fotografia wykonana w ramach Programu Operacyjnego Polska cyfrowa – projekt www.muzeach.

Fotografia placu Trzech Krzyży w Warszawie

nieznany

1945 — 1947

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 91 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd