treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja w wydłużonym układzie poziomym. Na płaszczyźnie pilśni naciągnięta merla, na niej przyczepione ptasie szczątki kostne w układzie symetrycznym, skoncentrowane w części środkowej, z zaakcentowaną linią osi poziomej.

Statek kanibali

Stern, Jonasz

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Na płaszczyźnie szarej, ograniczonej pasem czerni wzdłuż górnej i dolnej krawędzi, trzy przedmioty zbudowane z płaskich form. Po lewej płaszczyzna jasnozielona o kielichowatym wybrzuszeniu, z prawej, wstawiona formą ciemnobrązową, obie zamknięte u góry płaszczyzną o nieregularnym konturze, wypełnioną ornamentem czarnym i białym. Wzdłuż lewej, bocznej krawędzi forma złożona z dwóch wydłużonych płaszczyzn: żółtej i brązowej. Pośrodku kompozycji duża forma zbudowana płaszczyznami: brązową o zarysie dzbanka z prawej i rdzawą, rozszerzającą się ku górze z lewej. Nad górną krawędzią naczynia drobne formy obrysowane czarnym konturem.

Martwa natura

martwa natura

Marczyński Adam

1936

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Obraz Klejnoty Bałtyku, przedstawia zbiór abstrakcyjnych form na tle morza. Przewaga koloru kremowego na tle zieleni i granatu. Nieregularne rozłożenie w wiekszości niebieskich form na całym obrazie.

Klejnoty Bałtyku

kompozycja abstrakcyjna

Szwacz, Bogusław

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Płaszczyzna pilśni zaklejona tiulem, pomalowana głębokim tonem ciemnego fioletu. W prawym górnym narożniku krążek ciemnej czerwieni. Elementami układu kompozycji są szczątki rybie - skóra, kręgosłup, ogon, płetwy, przytwierdzone pod siatką tiulu. Układ elementów sugeruje kompozycję pejzażową: pnie drzew po lewej i prawej stronie, kształty budowli w centrum i dwóch postaci - siedzącej i leżącej na pierwszym planie.

Kompozycja z rybami

kompozycja abstrakcyjna

Stern, Jonasz

1966

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna układu zgeometryzowanych form. Nad dolną krawędzią czarny trójkąt wpisany w szarą prostokątną płaszczyznę o gruzełkowatej fakturze. Przedłużeniem prostokątnej jest skierowana w górę płaszczyzna łącząca się w środkowej części obrazu z płaszczyzną szarości po lewej stronie. Przy lewej krawędzi obrazu wydłużona forma pionowa zgaszonej bieli przerwana pośrodku płaszczyzną szarości, z wpisaną w szarość kolistą płaszczyzną żółci. Tło układów środkowej części obrazu stanowi wypełniający wysokość trójkąt równoramienny ciepłych zieleni i zgaszonych żółci. Na nim u góry wklejona płaszczyzna papieru zadrukowanego

Kompozycja VIII

kompozycja abstrakcyjna

Stern, Jonasz

1949

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa; kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Obraz abstrakcyjny. Na bladoniebieskim i jasnoszarym tle widoczne są 4 zarysy postaci. w jednej linii i różnych kolorach: turkusowo-białym, morelowym, brązowym i ostatnia musztadowo-różowo-czerwonym. Ledwie zarysowe głowy, tułowia, nogi w postaci geometrycznych obłych figur. Kompozycja poprzedzielana jest kolorowymi liniami prostymi i krzywymi.

Rybacy

scena rodzajowa; kompozycja abstrakcyjna

Włodarski, Marek

1949

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Jednoplanowa kompozycja składająca się z płaskich plam barwnych, okonturowanych czarną linią. Wśród tych plam widoczne dwie twarze: z prawej kobiety, z lewej mężczyzny. W tle, po lewej stronie fiolet przechodzący w błękit po prawej, podzielone liniami poziomymi i pionowymi. Koloryt: błękity, lile, żółcie, czerwienie, zieleń.

Rodzina

kompozycja abstrakcyjna

Włodarski, Marek

1932

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Na neutralnym ciemno-szaro-niebieskim tle formy w układzie diagonalnym od lewego do prawego dolnego naroża formy płaskie, nakładające się na siebie zróżnicowane kolorem i fakturą. W górnej części płaszczyzna jasna, zamknięta od dołu owalem, od góry konturem falistym; w nią wpisana płaszczyzna zróżnicowana fakturą, częściowo przesłonięta innymi formami. Dotykająca ją forma pionowa schodzi w dół stanowiąc oś dla form wybrzuszonych na zewnątrz. Koloryt: chłodny - biele, szarości, tony niebieskie.

Kompozycja bezprzedmiotowa

kompozycja abstrakcyjna

Podsadecki, Kazimierz

1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Układ płaskich, zachodzących na siebie form o zgeometryzowanych konturach wypełnionych kolorem. Po prawej stronie u dołu wkomponowana strawestowana martwa natura o czytelnych motywach dzbanka, jabłka i gruszki. Kolorystyka utrzymana w gamie półtonów (blady fiolet, zieleń, złamana zielenią żółć), z których wybija się kilka elementów o zdecydowanej barwie - po lewej, u dołu trójkątna, niebieska forma oraz motyw dzbanka, po prawej (czerwień). Motyw ten pojawia się też w centrum kompozycji jako tło dla kilku małych, nieregularnych form.

Kompozycja bezprzedmiotowa

kompozycja abstrakcyjna

Podsadecki, Kazimierz

1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika: scena figuralna - Ujęcie z przodu. Kompozycja przedstawia na arkuszu w układzie pionowym dwie postacie oraz zwierzę w przestrzeni kosmicznej, na tle ciał niebieskich.

Suprematische Komposition | Kompozycja suprematyczna

scena figuralna

Mueller, Albert

1919

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 10 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd