treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Ampla wisząca na łańcuchu połączonym z talerzem, z którego odchodzą 3 kolejne łańcuchy. z rzeźbionego alabastru, ornamenty i łańcuchy z brązu pozłacanego. Ujęcie na tle bogato dekorowanego sklepienia.

Ampla

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ampla jako lampa w kształcie misy, zawieszonej na 3 łańcuchach. Amplarta od góry na a na tle ściany z dekoracja malarską imitującą marmur.

Ampla alabastrowa

nieznany

XVIII–XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ampla alabastrowa. Dekorowana mosiężnymi łbami kozłów misa wisząca na łańcuchach. Całość na jednym łańcuchu zamocowana do sufitu.

Ampla

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Khafifan

Obraz

Kossak, Wojciech

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Khafifan

Obraz

Barker, Wright

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Piękna Madonna - Ujęcie z przodu skosem w lewo; Rzeźba pełnoplastyczna wykonana z dwóch bloków alabastru. Przedstawia stojącą Marię z Dzieciątkiem. Niska sylwetka Marii upozowana jest na kształt litery „S”, w lekkim kontrapoście. Postać ubrana jest w długą białą suknię i obszerny złocony płaszcz, którego fragment przerzucony przodem układa się w dwie wydatne festonowe fałdy. Gęsto udrapowane szaty modelowane są miękko. Maforium, tylko częściowo zasłaniające falujące włosy Marii, opada na ramiona. Długie, szczupłe palce uniesionych dłoni Marii podtrzymują leżące przy Jej piersi nagie Dzieciątko trzymające oburącz jabłko. Charakterystyczne łagodne rysy postaci: okrągłe głowy, płaskie szerokie twarze o pełnych policzkach, wypukłych oczach, wąskim nosie i drobnych ustach w lekkim uśmiechu, a także włosy Dzieciątka ułożone w stożkowe loczki przylegające do głowy. Tylna część figury opracowana schematycznie. Szczyt głowy Marii ścięty ku tyłowi, gładko opracowany, z centralnym otworem. Części figury łączą się za pomocą szerokiego drewnianego trzpienia.

Piękna Madonna

warsztat wirtemberski

około 1440

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Na kwadratowej podstawie okrągła stopa zdobiona skośnym kanelowaniem. Trzon z podwójnym pierścieniem. Brzusiec owoidalny, ujęty dołem w puklowany koszyczek, u góry zdobiony rautami. Uchwyty zgeometryzowane, prostokątne, zamknięte faliście. Górna część wazy oddzielna, dołem profilowana, z mocno przewężoną szyją z profilowanym wylewem. Przykrywka okrągła, wysklepiona, ze stożkowatym uchwytem.

Waza

waza

nieznany

XVIII–XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Dekoracyjna waza, o charakterystycznym spłaszczonym brzuścu, w którym osadzona ażurowa szyja o półkoliście opadającym wylewie. Trzon niski, z półpierścieniem, stopa okrągła zdobiona wałkiem, podstawa kwadratowa.

Waza dekoracyjna

Rzeźba

nieznany

4. ćwierć XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Na kwadratowej podstawie okrągła stopa z uskokiem przechodzi w trzon z profilowanym nodusem. Brzusiec owoidalny, wysoki, u góry przewężony, zdobiony podwójnymi paseczkami. Szyja z wylewem szeroko rozchylonym. Uchwyty owalne, osadzone na brzuścu.

Waza dekoracyjna

Rzeźba

nieznany

XVIII–XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 23 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd