treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
zbliżenie na dekorację cargi

Konsola

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

720/A/ML/1 - Lampka oliwna z utłuczonym uszkiem i dziubkiem na płomień; ostro profilowana z dużym otworem do wlewania oliwy zakończonym niewielką cylindryczną szyjką; dno lekko wklęsłe, wyodrębnione niewielka stopką; lampka tzw. a szuf - palona na tłuszcz zwierzęcy - Fibellampen; popularny typ całego świata antycznego
wymiary dodatkowe: 3,7 cm (śr. dna)

Lampka oliwna

nieznany

201 — 500

Muzeum Narodowe w Lublinie

Apollo - Ujęcie z przodu; obraz pionowy, ma białym jednolitym tle, centralnie, biało-czarny nadruk na płótnie zdjęcia sylwetki mężczyzny naśladującego rzeźbę

Apollo

Łukaszewicz, Aleksandra

2004

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena na cokole, nawiązująca do bohaterskich czynów Jazona

Zegar kominkowy

Chibout firma mechanizm

pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Zegar wiszący na lustrze, drewniany, złocony w kształcie liry z wijącymi wężami wokół ramion, zwieńczony wazonem. Tarcza okrągła z ażurowymi wskazówkami, emaliowana na biało, na niej czarne cyfry arabskie.

Zegar wiszący

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wazonik w formie amfory z uchami z podwójnego wałka; stopa okrągła niska, trrzon wąski z dwoma pierścianiami, brzusiec w kształcie spłaszczonej kuli, wysoka cylindryczna szyja, wylew wywinięty z poziomą kryzą poniżej, po bokach. Powierzchnia malowana na kolor błękitny, wnętrze białe. Na powierzchni dekoracja reliefowa biała: na powierzchni stopy fryz dośrodkowo ułozonych zabków, na brzuścu pionowe rzędy kampanuli przedzielone paskami, na szyli wić akantowa ze stylizowanymi kwiatami.

Wazonik

Wedgwood

1800 — 1820

Muzeum Narodowe w Lublinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Kompozycja realistyczna w układzie leżącego prostokąta, utrzymana w tonacji szaro-brunatnej, rozjaśnionej w lewej części obrazu. Na pierwszym planie, na lewo od osi kompozycji, postać martwego chłopca leżącego na płaszczu żołnierskim, rozłożonym na podłodze. U jego głowy klęcząca, rozpaczająca kobieta, w ciemnym stroju. Wzdłuż ścian pomieszczenia ustawiono drewniane prycze, na których, jak również na podłodze, śpiące pokotem postacie. Na krawędzi pryczy, obok rozpaczającej kobiety, siedzący mężczyzna podpierający głowę ręką, w której trzyma futrzaną czapkę. Przy lewej krawędzi obrazu postać mężczyzny w rozpiętym wojskowym płaszczu, za nim widoczny częściowo w uchylonych drzwiach żołnierz. W lewym dolnym rogu część nagiej nogi śpiącego na fragmentarycznie widocznej pryczy. Przy górnej krawędzi obrazu rozwieszone części garderoby.

Na etapie

scena rodzajowa

Malczewski, Jacek

1895

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dzban z personifikacją żywiołu wody - Ujęcie z przodu; Okazały porcelanowy dzban z bogatą dekoracją. Na wysokiej stopie wydatny brzusiec o elipsoidalnym przekroju, szyja wąska, wylew długi, uniesiony w górę, esowato wygięte ucho przymocowane do brzegu naczynia i górnej części brzuśca. Dekoracja stopy dzieli się na 3 pasma: dwa górne w kolorze liliowym mają formę zmarszczonych fal, dolne - bladoróżowe - przechodzi od fali do formy falbanki, nawiązując fakturą do powierzchni muszli. Na tym tle umieszczono pełnoplastyczne przedstawienia 5 ryb o okrągłych głowach z dużymi oczami i ogonach uniesionych do góry, które ześlizgują się po falach i plują wodą. Brzusiec dekorowany reliefowym przedstawieniem morza, którego szmaragdowo-białe fale zmieniają na horyzoncie barwę na błękitną. Na tle morza pełnoplastyczne przedstawienie rydwanu Neptuna - czterokonny zaprzęg wynurzający się z fal. Ukazane w dynamicznych pozach konie widoczne są z przodu, zady giną w falach. Ponad zaprzęgiem, na skraju brzuśca i szyi wazy, umieszczona została figurka Neptuna w zielonym wieńcu na głowie, siedzącego w swobodnej pozie na biało-liliowej muszli i trzymającego lejce w lewej dłoni. Nagie ciało starca otacza poruszana wiatrem ciemnoróżowa draperia. Neptun unosi prawą dłoń do skroni i spogląda za siebie w stronę syreny - ukazanej poniżej ucha wazy - wynurzającej się z fal za zaprzęgiem. Syrena unosi w górę ramiona i płynie za rydwanem. Na brzuścu pomiędzy syreną a rydwanem zawinięty rybi ogon, powyżej unosząca się na falach flotylla okrętów żaglowych z flagami francuskimi. Na szyi, oddzielonej od brzuśca złotym profilem, na białym tle malowane naszkliwnie owady: ważki, żuki itp. Ucho w formie zwiniętego pęku roślin wodnych przewiązanych bladoróżową wstęgą z wplecionymi kwiatkami. Wylew wydłużony, szeroki, uniesiony w górę, o falistym brzegu. Jego zewnętrzna część wygląda jakby zbudowana była z nakładających się na siebie fragmentów muszli w barwie fioletu. Wazę wieńczy figurka leżącego na brzuszku amorka, wspartego o brzeg wylewu i szczyt ucha, ku któremu jest zwrócony. Nagą postać otacza unoszona wiatrem, jasnozielona draperia. Amorek podtrzymuje rękę pełnoplastyczną, wielobarwną girlandę, splecioną z wodnych kwiatów i muszli, opadającą wzdłuż szyi wazy ku postaci Neptuna.

Dzban z personifikacją żywiołu wody

Kändler, Johann Joachim

1741 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 10 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd