treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Przód

Szkatułka

nieznany

1. ćwierć XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Dwie półfigury kobiece na ciemnym neutralnym tle. Na pierwszym planie stoi frontalnie młoda kobieta w białym głęboko wydekoltowanym negliżu, z narzuconą na lewe ramię czerwoną tkaniną (szal?). Twarz owalna, duże ciemne oczy, pełne czerwone usta jasna karnacja z rumieńcami na policzkach, włosy długie barwy popielatej (peruka lub upudrowane, zgodnie z modą) w lokach opadajacych na lewe ramięj, nad lewym uchem wpięty bukiecik wielobarwnych, drobnych kwiatów (białę, czerwone i błękitne). Spogląda na widza, w lewej dłoni trzyma kartkę z zapisem nutowym, prawą unosi lekko przed siebie. Za nią po lewej wyłania się postać starej kobiety w jasnobrązowej chuście na głowie, która prawą ręką wskazuje nuty, w lewej trzyma gryf wioli.

Lekcja śpiewu

Silvestre, Louis de

1740 — 1748

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Ukrzyżowanie

ikona z brązu

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Ukrzyżowanie

ikona z brązu

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Chrystus Pantokrator

ikona z brązu

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Chrystus Pantokrator

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Bogurodzica

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Deesis

ikona

1850 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

talar - Ujęcie awersu. Na awersie ukoronowane popiersie królowej w koronkowej sukni ze sztywnym, wysokim kołnierzem 3/4 w lewo. Na szyi ażurowa kolia, a na sukni broszka w kształcie rozety. W perełkowym otoku legenda.

Talar

Bütkow, Ulryk

1642

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Św. Maria Magdalena - ujęcie z przodu; Postać młodej kobiety ujęta w 3/4, zwrócona w przeciwskręcie, twarzą w lewo, spoglądająca z ukosa na widza. Ubrana w modny strój bogatej damy; suknia z szerokim prostokątnym dekoltem ozdobionym broszą z pereł otaczających gemmę, upiętą nad biustem. Dekolt zdobi wystająca spod niego biała koszula delikatnie marszczona i obszyta pasmanterią. Rękaw sukni długości 3/4, obfity, przymarszczony na ramieniu. Spod niego wysuwa się rękaw, prawdopodobnie batystowej, koszuli zakończony delikatną falbanką. Na lewe ramię narzucony płaszcz przytrzymywany przez kobietę ręką na wysokości pasa. W prawej dłoni o charakterystycznych dla stylu Leonarda wydłużonych, wygiętych palcach święta trzyma naczynie z olejami mające formę kielicha nakrytego kopulastą przykrywką z wklęsłym kołnierzem. Twarz delikatna, lekko uśmiechnięta, potraktowana sfumato, w typie Mony Lizy. Włosy w drobnych puklach opadają na szyję, osłonięte delikatnym obcisłym czepkiem z tkaniny w kratkę, nad czołem obszytym rzędem pereł; jedna ze środkowych pereł jest większa. Za głową delikatnie zaznaczona kolista aureola. Postać wydobyta z ciemnego tła silnym światłem padającym ukośnie z lewej strony. Pod przedstawieniem napisy nazwiska malarza i rytownika, dedykacja z nazwiskiem autora oraz źródło pochodzenia obrazu.

Św. Maria Magdalena

postać biblijna

Ricciani, Antonio

1805 — 1814

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 16 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd