treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
fotografia - Ujęcie z przodu. Fotografia barwna pod pleksi na dibondzie z przedstawieniem wnętrza kruchty kościoła z pionową smugą światła w centrum kompozycji i głową białego kota u podstawy filaru po lewej.

Bez tytułu

Golec Leszek, Czekalska Tatiana

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fotografia; W pracowni Apellesa XIII - Ujęcie z przodu na białym tle. Czarno-biała, pozioma kompozycja rozświetlona z góry, ciemniejsza u dołu. Na porysowanej i poplamionej podłodze z płytek pcv leży podłużny obiekt, ujęty z góry pod kątem. Jego lewy koniec przesunięty jest nieznacznie w kierunku pierwszego planu. Obiekt składa się z dwóch wiązek drewnianych listew, ułożonych jedna na drugiej i z płótna, połączonych za pomocą sznurka oraz śrub. W prawej części kadru ledwo widoczny, rozmazany w wyniku długiego naświetlania kliszy, zarys skulonej postaci, opierającej się szeroko rozstawionymi rękoma o podłogę.

W pracowni Apellesa XIII

Smoczyński, Mikołaj

około 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Tower of Babel - ujęcie z przodu; Drewniane, bambusowe pudełko - pozytywka składające się z trzech drewnianych elementów (nałożonych jeden na drugim). Na szczycie oraz wbudowane w dwie części (pierwsza i druga od góry) mają wbudowny mechanizm wytwarzający dżwięki, który uruchamia się przekręcając metlowe korby. Z przodu w części środkowej obiektu wystaje z półokrągłego (w kształcie łuku) wycięcia metalowa korba, takie samo wycięcie znajduje się poniżej tej części. Na szczycie zamontowany jest mechanizm - metalowe urządzenie, przez które przechodzi pasek białego papieru z dziurkami o szer. 7 cm. i długości ok. 40 cm, oba jego końce sklejone są taśmą przezroczystą. Wraz z przekręcaniem metalowej korbki wystającej nad kolejną, gładką stroną obiektu - wytwarzany jest dźwięk, a pasek papieru przesuwa się.

Tower of Babel | Wieża Babel

Simmons, Adam

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Chłopiec marzący - Ujęcie z prawej; Konstrukcja z drutu w formie postaci nadnaturalnej wielkości, siedzącej na sześciennym postumencie z przezroczystej pleksi. Sylwetka skulona z głową pochyloną między zgiętymi kolanami, na których oparte są bezradnie zwisające i splecione pomiędzy stopami ramiona. Cała ażurowa postać opleciona jest paskami bagażowymi wydawanymi na lotniskach.

Chłopiec marzący

Janin, Zuzanna

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia; Identyfikacja - ujęcie z przodu; Czarno-biała fotografia w układzie poziomym przedstawiająca scenę zainscenizowaną w plenerze. Na pierwszym planie po prawej stronie sylwetka stojącego mężczyzny  w ujęciu całopostaciowym en face. Mężczyzna trzyma, w opuszczonych wzdłuż ciała rękach, tablicę rejestracyjną z numerem AF-130448. Po lewej tył zaparkowanego białego samochodu z wyeksponowaną tablicą rejestracyjną. W tle drzewa, drewniany krucyfiks i parkowa ławka. Fotografia oprawiona w czarne passe partout oraz czarną, przeszkloną ramę.

Identyfikacja

Karwowski, Antoni

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

One Week at Demarco Gallery - ujęcie z przodu; Czarna tekturowa plansza w układzie poziomym z siedmioma czarno-białymi fotografiami naklejonymi w dwóch rzędach. W rzędzie górnym cztery pionowe fotografie, w rzędzie dolnym trzy poziome. Fotografie dokumentują akcję Marii Michałowskiej przeprowadzoną w Galerii Demarco w Edynburgu pomiędzy 20 a 26 sierpnia 1972. Na poszczególnych siedmiu fotografiach prezentowana jest dokumentacja kolejnych siedmiu dni akcji. W dolnym lewym rogu planszy naklejony pasek papieru z napisem wykonanym na maszynie w brzemieniu: One week at Demarco Gallery - photographic registration.

One Week at Demarco Gallery | Jeden Tydzień w Galerii Demarco

Michałowska, Maria

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie zamknięte; Kompozycja składa się z miedzianych, prostokątnych płytek ułożonych równolegle. Przez środek, podkreślając pionowy układ, biegnie drewniana, czarna listwa. Takimi samymi listwami są obramione prostokąty poziome (kolorowe). W prostokątach tych umieszczone prostopadłe do płaszczyzny obrazu, ruchome płytki miedziane.

Kompozycja układów zmiennych XVIII

kompozycja abstrakcyjna

Marczyński Adam

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fotografia - Ujęcie z przodu. Fotografia barwna przedstawiająca mężczyznę siedzącego w zaaranżowanym w przestrzeni miejskiej przedpokoju. W tle domki jednorodzinne.

Bez tytułu

Olszewski Krzysztof KED

2007

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fotografia; W pracowni Apellesa XII - Ujęcie z przodu na białym tle. Czarno-biała, pozioma kompozycja rozświetlona od góry, ciemniejsza u dołu z punktem ostrości na dalszym planie. Na podłodze z płytek pcv leży obiekt w kształcie litery T, ujęty z góry, pod kątem, z częścią horyzontalną lekko przekręconą ku prawej, dolnej części kadru. Obiekt składa się z dwóch wiązek drewnianych listew i płótna, połączonych za pomocą sznurka oraz śrub. Część horyzontalna obiektu jest zdecydowanie ostrzejsza, lepiej widoczna od części wertykalnej, niewyraźnej i rozmazanej. Na porysowanej podłodze wyróżniają się koliste czarne linie.

W pracowni Apellesa XII

Smoczyński, Mikołaj

około 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fotografia; W pracowni Apellesa XI - Ujecie z przodu bez tła. Czarno-biała, pozioma kompozycja rozświetlona od góry, ciemniejąca u dołu. Na podłodze z płytek pcv leży obiekt w kształcie litery T, ujęty z góry, pod kątem, z częścią horyzontalną lekko przekręconą ku prawej dolnej części kadru. Obiekt składa się z dwóch wiązek drewnianych listew i płótna, połączonych za pomocą sznurka oraz śrub. Na końcu wiązki listew ułożonych wertykalnie, schodzących do lewego dolnego rogu pracy, wystają wyraźnie kawałki płótna. Podłoga ciemnoszara, poprzecierana, porysowana gdzieniegdzie czarnymi neregularnymi liniami.

W pracowni Apellesa XI

Smoczyński, Mikołaj

około 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 19 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd