treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Przód

Pulpit

nieznany

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Fotografia kolorowa. Figura przyścienna, a więc płasko ścięta z tyłu, z pomalowanego w różnych kolorach drewna. Przedstawia anioła w pozycji stojącej. Głowa uniesiona lekko ku górze i zwrócona ku lewej ręce. Ramiona odsunięte od ciała, lewe uniesione ku górze, prawe opuszczone. Za prawą ręką widoczne jest duże skrzydło o długich piórach. Postać odziana jest w brązowo szarą, długą suknię spodnią, złoconą na brzegu, z rozcięciem z przodu odsłaniającym lewą nogę do kolana. Na wierzch narzuconą ma luźną, kremową tunikę związaną w pasie, z długimi rękawami upiętymi guzami przy łokciach. Tunika obrzeżona jest złotym lamowaniem. Twarz pełna, wydatne usta, krótki, szeroki nos. Włosy bujnymi, rozwianymi falami opadają na ramiona. Brak obu rąk poniżej ramion, odłupane palce stóp.

Anioł

Rzeźba

2. połowa XVII wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Figura ołtarzowa, przyścienna, a więc płasko ścięta z tyłu, z pomalowanego w różnych kolorach drewna. Przedstawia stojącego anioła z jednym, prawym skrzydłem. Głowa uniesiona lekko ku górze i zwrócona w lewo. Prawe ramię uniesione ku górze, lewa ręka opuszczona w dół, odsunięta od ciała. Twarz pełna, o szerokim czole i policzkach, okolona bujnymi, długimi, przestrzennie rzeźbionymi falami włosów, opadających na ramiona. Nos krótki i szeroki, wydatne usta. Anioł odziany jest w brunatno czerwoną, długą szatę spodnią ze złotym oblamowaniem, rozciętą z przodu u dołu tak, że ukazuje ona prawą nogę do kolana. Na wierzch nałożona jest szara, przepasana tunika ze złotą lamówką o długich, luźnych rękawach upiętych guzami przy łokciach. Brak obu rąk poniżej łokci.

Anioł

Rzeźba

warsztat nieznany

2. połowa XVII wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Figura wolnostojąca, pełnoplastyczna, na owalnej, wypukłej podstawie, w kolorze jasnokremowego kamienia. Widok z boku. Przedstawia Chrystusa klęczącego, pochylonego ku przodowi, ze złożonymi rękoma (brak obu dłoni). Głowa uniesiona ku górze, przechylona na lewe ramię. Twarz szczupła, z wyrazem cierpienia. Czoło zmarszczone, oczy i brwi uniesione ku górze, usta otwarte i lekko wykrzywione, okolone wijącym się, krótkim zarostem. Nos długi i prosty. Długie włosy z delikatnie zarysowanymi lokami opadają miękko na plecy. Postać odziana jest w długą, luźną szatę, półkoliście wyciętą pod szyją. Głębokie fałdy opadają miękko tworząc łagodne fale. Wokół rąk szata obficie udrapowana. Odsłonięta jest lewa, bosa stopa z bardzo dokładnie oddanymi szczegółami anatomicznymi.

Chrystus w Ogrójcu

Rzeźba

Mistrz Pięknej Madonny Toruńskiej

ok. 1390 — 1395

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Płaskorzeźba z kartuszem herbowym z jasnego drewna. Na polu o formie pionowego prostokąta znajduje się tarcza herbowa. Na tarczy trzy lwie głowy. Powyżej hełm z wyciętymi otworami na oczy i wyraźnie zaznaczoną częścią nosową. Na hełmie jelenie rogi, a pomiędzy nimi lwia głowa.

Płaskorzeźba z herbem von Weilnau

warsztat malborski

1894

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Figura przyścienna, a więc płasko ścięta z tyłu, w kolorze ciemnego drewna. Ujęta frontalnie, w pozycji stojącej, na prostokątnym cokole. Brak całej lewej części ciała. Głowa łysa, z resztkami włosów na czubku i po bokach, osadzona na krótkiej, masywnej szyi. Twarz starszego mężczyzny ze zmarszczkami na czole i przy nosie. Na twarzy krótki, bujny zarost. Na wysokości pasa w prawej zgiętej ręce trzyma klucz. Widoczny jest fragment księgi trzymanej w lewej ręce. Święty odziany jest w długą, luźną szatę z okrągłym dekoltem, z lamówką oraz prostymi, szerokimi i płaskimi fałdami, załamującą się na ziemi. Szata odsłania czubek prawego trzewika. Na szatę spodnią nałożony jest płaszcz z wywiniętą na ramionach krawędzią, narzucony częściowo na prawą, ugiętą rękę. Poniżej ręki jej krawędź wije się esowato do ziemi. Wzdłuż boków płaszcz opada prostymi fałdami.

Św. Piotr

Rzeźba

warsztat malborski

początek XX wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Figura przyścienna, czyli płasko ścięta z tyłu, w kolorze jasnego drewna. Postać mężczyzny o krępej budowie ciała ujęta w pozycji stojącej, frontalnie, na półokrągłym cokole z motywem rybiej łuski. Ręce ugięte w łokciach, lewa lekko cofnięta. Prawa noga lekko ugięta w kolanie. Twarz pełna, okolona brodą i puklami włosów. Postać odziana jest w długą suknię o szerokich rękawach i spięty pod szyją płaszcz. Jego prawa poła przerzucona jest na lewą stronę i obficie udrapowana. Figura pozbawiona jest obu dłoni.

Apostoł

Rzeźba

warsztat malborski

XIX/XX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Znaleziono 7 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd