treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: krzyże

Obiekty

192
Krzyż żelazny kowalskiej roboty, stanowiący zwieńczenie drewnianego krzyża przydrożnego. W kole o śred. 16,5 cm zamocowane zostały 3 małe krzyże, środkowy o wys. 15,2 cm i rozpiętości ramion 6,4 cm, boczne o wys. 9 cm i rozpiętości ramion 5,9 cm. U góry na żelaznej listwie, której końce zostały zawinięte do góry, dł. 11 cm, zaakcentowane zostały trzy krzyże: środkowy o wys. 10,3 cm i rozpiętości ramion 6,5 cm, boczne o wys. 6,5 cm i rozpiętości ramion 4,6 i 4,2 cm. Szpikulec do wbicia w krzyż drewniany ma 9 cm długości.

Krzyż z krzyżykami

nieznany

1863 — 1868

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Ukrzyżowanie

ikona z brązu

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Krzyż o ramionach wykonanych z płaskich prętów żelaznych, powyginanych w ten sposób, że tworzą małe krzyżyki. W dolnej części krzyża przynitowany półksiężyc. Dolny koniec środkowego ramienia w postaci obłego pręta.

Krzyż z półksiężycem, pleciony

nieznany

1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Ukrzyżowanie

ikona z brązu

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Krzyż żelazny kowalskiej roboty, stanowiący zwieńczenie drewnianego krzyża przydrożnego. Ramiona krzyża wykonane z podwójnych prętów, zakończonych na kształt listka koniczyny. Między ramionami krzyża – promienie. Ramiona z obu stron obwiedzione kołem, którego krawędź zdobią gwiazdki. U dołu krzyża półksiężyc, u góry – kogutek.

Krzyż z kogutem i półksiężycem

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Ukrzyżowanie

ikona

1600 — 1699

Muzeum – Zamek w Łańcucie

krzyż pasyjny - Ujęcie z przodu; Drewniany, czerwony krzyż pasyjny, usytuowany na białej, dwustopniowej, kwadratowej podstawie ozdobionej ciemnym malowanym wzorem półkolistych form i liści, której krawędzie pokryto czerwoną farbą. Bogato dekorowany białymi i fioletowymi wzorami kwiatowymi i obłymi liniami, dodatkowo boki ramion krzyża zostały ozdobione plastycznym falistym motywem w kolorze srebrnym, którego krawędzie podkreślono czerwoną farbą. W jego centralnej części umieszczono wykonaną z formy głowę cierpiącego Chrystusa w koronie cierniowej, nad nią zaś postać gołębia i napisane na prostokątnej plakietce czarnym tuszem litery I.N.R.I. Całość wypełniono rozlicznymi atrybutami i symbolami męki pańskiej, takimi jak: serce, tunika, kielich, kogut, zielona drabina, zielone włócznie (?), szczypce i młotek. Narożniki między skrzyżowanymi ramionami krucyfiksu udekorowano czterema koralowymi różami oraz czterema potrójnymi promieniami w kolorze pomarańczowym.

Krzyż pasyjny

nieznany

1978

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Cmentarz bohaterów

litografia

Gottlieb, Leopold

1936

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

E/418/ML - Rzeźba przedstawiająca Chrystusa Ukrzyżowanego. Głowa okolona włosami pochylona w prawą stronę. Na głowie cierniowa korona. Nogi podgięte w kolanach. Wykonana w drewnie lipowym.

Chrystus Ukrzyżowany

Kwiatkowski, Józef

1845 — 1855

Muzeum Narodowe w Lublinie

Krzyż żelazny kowalskiej roboty, stanowił element dekoracyjny przydrożnej figury lub kapliczki. Ramiona wykonane ze sztabki, przymocowane do sztychy za pomocą nitu. Końcówki ramion zakończone małymi krzyżykami. Jako element dekoracyjny, do ramion przymocowane są: promienie faliste (po 2 na ramionach bocznych i po 1 na sztycy) oraz koło o śred. 12,5 cm, wykonane z taśmy o szer. 1 cm. Każdy z promieni ma kształt litery V, przy czym nit mocujący z ramieniem, znajduje się w miejscu zgięcia. Na sztycy , w odległości 5,5 cm do koła, przymocowany jest półksiężyc, dł. 18 cm.

Krzyż z półksiężycem i promieniami

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Krzyż żelazny kowalskiej roboty wykonany ze sztabki szer. 2,3 cm i gr. 0,5 cm. Końcówka sztycy, jak i ramion, rozklepana i ukształtowana w formie krzyża o półkolistych ramionach. Górne ramię o szer. 15,7 cm znajduje się w odległości 7,5 cm od górnego zakończenia sztycy. Drugie ramię, dł. 32 cm, przymocowane jest do sztycy nitem, natomiast sposób łączenia zakrywają dwie tarcze o śred. 6,7 cm. W dolnej części sztycy znajduje się otwór o śred. 4 cm. Ostro zakończona sztyca wskazuje na zamocowanie krzyża na przydrożnej figurze lub kapliczce.

Krzyż lotaryński

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1519/ML - Pejzaż z okolic Parchatki.

Vue prise de Parchatka

Imprime par Auguste Bry

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Ukrzyżowanie

ikona z brązu

1700 — 1799

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Ukrzyżowanie

ikona

1700 — 1799

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Ukrzyżowanie

ikona z brązu

1700 — 1799

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1

Ukrzyżowanie

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Epitafium rodziny Bernda Ottona von Ramina - ujęcie z przodu; Owal ujęty czarnym obramieniem stanowi centrum kompozycji. W obramieniu herby przodków m.in.: Güntersbergów, Borcków, Blanckenburgów, Schwerinów, Kleistów, Eickstedtów, Rexsingerów i Oppenów. W zwieńczeniu dwa duże herby rodzin von Ramin i von Berge. Centralne pole, po bokach którego dwie hermy w postaci aniołów ze skrzydłami uniesionymi ku górze, przedzielone na pół napisem na czarnym tle: „Ich bin die Aüffersteung undt daß leben wer An mich glaubet”. Nad napisem przedstawienie zmartwychwstałego Chrystusa, odzianego w perizonium i czerwoną powiewającą pelerynę, trzymającego proporzec i unoszącego się nad grobem na tle jaśniejącego pola. Po bokach otwartego grobowca grupa budzących się żołnierzy. W dolnym polu przedstawienie ukrzyżowanego Chrystusa. Pod krzyżem czaszka i piszczele. U góry biała podpięta zasłona. . Po obu stronach krzyża, w czarnych strojach zostali przedstawieni Bernd Otto von Ramin i jego małżonka Ilsa Sabina von Berge oraz ich dwanaścioro dzieci – sześciu synów i sześć córek. Dwoje dzieci ma zaznaczone nad głowami czerwone krzyżyki. Podobizny dzieci są malowane pobieżnie, natomiast ujęcia rodziców są portretowe, choć i tak bardzo schematyczne. U dołu umieszczono inskrypcję ujętą w liście akantu z wkomponowaną główką putta.

Epitafium rodziny Bernda Ottona von Ramina

nieznany malarz pomorski

1668

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura krucyfiksu - ujęcie z przodu; Sylwetka o krępej, geometrycznej budowie ukazana została frontalnie, w układzie symetrycznym, z głową opadającą na prawe ramię. Długie szczupłe ręce o dłoniach zwróconych wnętrzem układają się ukośnie do góry. Wypukły tors o zapadniętym brzuchu oddzielony od partii krągłych ud wąską talią. Biodra okrywa chusta ułożona w poziomy wałek, której końce opadają symetrycznie po bokach. Lekko podkurczone golenie skrzyżowane są prawa nad lewą. Twarz o krótkim zaroście skierowana jest do przodu. Oczy są zamknięte. Na głowie widoczna jest korona cierniowa w formie skręconego z dwóch splotów grubego sznura. Włosy opadają falistym pasmem na tors. Powierzchnia rzeźby jest uszkodzona. Brakuje prawego przedramienia Chrystusa. W koronie widoczne wgłębienia po cierniach, z których zachował się jeden. W dłoni i stopach duże otwory do mocowania na krzyżu.

Chrystus Ukrzyżowany

figura krucyfiksu

warsztat zachodniopomorski

1350 — 1375

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lico

Konkluzja

nieznany

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Plac Litewski i tak zwany Sobór od strony Krakowskiego Przedmieścia. Na pierwszym planie brukowana ulica z przechodniami i mijającymi się bryczkami. Stangreci w uniformach. Po prawej stronie, za szpalerem drzew widoczna kopuła cerkwi prawosławnej pw. Podwyższenia Krzyża Świętego na placu Litewskim. Obok drewniany parkan osłaniający niewidoczny zza zieleni pomnik Unii Lubelskiej. W lewym dolnym rogu fragment chodnika, słup ogłoszeniowy i stojąca latarnia gazowa z oszklonym kloszem. W tle cień rzucany na ulicę przez dachy budynków. W oddali po prawej stronie kamienice Krakowskiego Przedmieścia. W partii nieba linie kabli.

Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. W l. g. rogu plama granatowego tuszu.

Plac Litewski i Sobór

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

ujęcie lekko z góry

Tłok pieczętny Stanisława Kostki Potockiego

nieznany

1781 - 1821

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

krucyfiks kamieński - krzyż - Ujęcie z przodu; Monumentalnych rozmiarów krzyż o profilowanych krawędziach belek. Duży krągły medalion na przecięciu ramion. Górne i boczne ramiona zakończone trójlistnie; dolne - kwadratowym medalionem z wpisanym czteroliściem wypełnionym płaskorzeźbionym wizerunkiem półpostaci z banderolą. Na belce środkowej dwa metalowe haki do zawieszenia figury. W ramionach bocznych i dolnym, na wysokości stóp i dłoni figury, otwory na gwoździe. Krzyż nosi ślady ingerencji i uzupełnień konserwatorskich. Trójlistne zakończenia i górna belka krzyża dodane wtórnie. Dolna belka skrócona ponad czworobocznym medalionem. Czteroliść utworzony z czterech okręgów wpisanych w medalion środkowy zheblowany.

Krucyfiks kamieński - krzyż

warsztat strasburski

około 1300

Muzeum Narodowe w Szczecinie

E/420/ML - Rzeźba wykonana techniką strugania i gładzenia z jednego kawałka drewna. Głowa lekko pochylona ku przodowi i w prawo. Perizonium schematyczne, twarz stylizowana, oczy zamknięte, na ustach widoczny smutek. Korona cierniowa zaznaczona wyraźnie - ciernie symboliczne - wgłębne iksy oraz kropki. Rzeźba niepolichromowana.

Chrystus Ukrzyżowany

nieznany

1845 — 1855

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 192 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd