treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: królowe Polski

Obiekty

45
ML/H/723 - Postać młodej kobiety na schodach, na pierwszym planie otwarty grób. Ubrana w królewskie szaty, długi gronostajowy płaszcz, który spływa do grobu, na głowie korona. Przed nią klęczy mężczyzna i unosi na rękach niemowlę, nad którym kobieta wyciąga rękę. Po lewej stronie schodów trzech mężczyzn - to weterani walk o wolność. Po prawej Marszałek Piłsudski trzymający flagę Polski i przyklękający chłopiec, który unosi na poduszcze berło. Za kobietą tron zwieńczony wizerunkiem orzeł z rozpostartymi skrzydłami, za nim pomiędzy kolumnami wizerunek Matki Bożej Częstochowskiej, którą adorują patroni Polski - św. Stanisław i św. Wojciech.

Zmartwychwstanie Polski

Barwicki, Władysław

1918

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/722 - Litografia przedstawia postać kobiety w królewskich szatach i koronie na głowie. Ubrana w metalowa zbroję i długi płaszcz. W lewej ręce trzyma wieniec laurowy, prawą opiera na tarczy z godłem orła. Przy tarczy leżą szable. Ponad tarczą okrągła pieczęć w kolorze czerwonym z orłem w koronie i napisem: Rzeczpospolita Polska Naczelnik Państwa, faksymile podpisu i napis Warszawa Belweder dnia 25 grudnia 1920 r.

Przedstawienie alegoryczne Polski

Zakłady graficzne J. Pietrzykowskiego

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Maria Kazimiera Sobieska jako Jutrzenka

Obraz

kopia wg Claude Calot

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

N/Bn/1361/ML - Aw. W lewym marginesie znak wodny: popiersie królowej Jadwigi / 100 ZŁ. W prostej ramce w górnych rogach u góry: 100 – 100. Z lewej w medalionie: ZŁ / 100 / ZŁ, z prawej portret ks. Józefa Poniatowskiego. U góry skrzydlaty Hermes kaduceuszem i wstęgą, z czterokrotnie powtórzoną wartością: 100. Niżej na tle godła Rzeczypospolitej napis: STO / ZŁOTYCH / WARSZAWA D. 9. LISTOPADA 1934 R. / PREZES BANKU / NASZELNY / DREKTOR – SKARBNIK
Podpisy odpowiednio: Władysław Wróblewski, Leon Barański, Stanisław Orczykowski
Niżej półrozeta z wartością: 100. U dołu w ramce: BANK POLSKI
Seria i numer: Ser. B M. – 9447588

Rw. W polu centralnym, w ozdobnym owalu, dąb z Wiśniowej z widokiem na morze. Po bokach postać Hermesa i Fortuna, symbolizujące przemysł i handel. Centralnie u góry w kartuszu: STO / ZŁOTYCH. Niżej, na osi, w wieńcu  z kłosów zboża monogram BP i pług - atrybut rolnictwa. W rogach powtórzenie wartości: 100. U dołu w ramce napis, rozdzielony przez opisany wyżej wieniec z kłosów: BILETY BANKU – POLSKIEGO SĄ / PRAWNYM ŚRODKIEM – PŁATNICZYM w POLSCE

100 złotych

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych

1934

Muzeum Narodowe w Lublinie

Przycisk w kształcie leżącego kamiennego nieforemnego prostopadłościanu o nieregularnych krawędziach, na górze ma zamontowany okrągły mosiężny z tego samego materiału wykonana jest podłużna ozdobna tabliczka ozdobiona motywem muszli  i mocowana do kamienia bez widocznych ćwieków z napisem „Zamek Krzemieniecki – 1871”.

Kamień z napisem „Zamek Krzemieniecki – 1871"

Przycisk do papieru

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico obrazu

Radziwiłł Jerzy (1480-1541) - portret

malarz polski kopia

2. poł. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Załuski Ludwik Bartłomiej (zm.1721) - portret

malarz polski kopia

1690?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Wilanów, Sypialnia Królowej

Rzewuski Walery, Gryglewski Aleksander mal.

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

N/1492/ML - AV. Ukoronowane popiersie króla; głowa w profilu, tors en trois - quarts w prawo, w zbroi. W otoku napis:
HEC EST SARMATIE SIGISMVNDI REGIS IMAGO . ANNO REGNI SVI XXVI . AETS . LXIIII . 

RV. Ukoronowany polski orzeł z przeplecionym wokół tułowia monogramem króla - literą S. W otoku napis przedzielony u góry koroną:
IOHA - NNES MARIA PATAVINVS . F . ANNO DOMINI NOSTRI . M . D . XXXII .
W napisach w miejscu kropek znaki międzywyrazowe w postaci kuleczek.

Na linii poziomej po obydwu stronach obrzeża nagwintowane otwory o średnicy 2,1 mm

Zygmunt I Stary

Padovano, Giovanni Maria

1532

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret Bony Sforza d'Argona, polskiej królowej od 1518 r., drugiej żony króla Zygmunta I Starego. Portret kobiety w starszym wieku, przedstawionej w ujęciu do pasa, w 3/4 zwróconej lewą stroną do widza. Z ciemnego tła wyłania się postać w czarnej sukni, z dużym wykładanym kołnierzem o odcieniu jasno-popielatym. Strój XVII-wieczny. Włosy ciemne, zaczesane gładko do tyłu. Twarz pulchna, o brązowych oczach i żywym spojrzeniu, nos prosty, usta wąskie, lekko zaciśnięte. Karnacja twarzy ciepła. Po prawej, na wysokości głowy Bony, korona zamknięta - pod spodem napis

Portret królowej Bony

nieznany

1620 — 1650

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Jerzy Radziwiłł

Portret

nieznany

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Barbara Radziwiłłówna w stroju koronacyjnym

Portret

nieznany

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ujęcie 3/4, lustro komody opiera się na podpórce, tafla lustra z przebarwieniami otoczona czarną ramą bogato złoconą.

Lustro

nieznany

przed 1730

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Taca

nieznany

XVII, XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Maria Kazimiera Sobieska (1641-1716) ? - portret

szkoła francuska kopia

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Obraz olejny na płótnie – Matka Boża Częstochowska z Jezusem i Aniołami. MB trzyma na lewej ręce siedzącego Jezusa, prawą dłonią wskazuje na niego. Jezus w lewej ręce, na kolanach trzyma księgę. Prawą wskazuje na matkę. Madonna ubrana jest w białą suknię z długimi rękawami. Na szyi dwa rzędy białych paciorków, perełek. Pod szyją suknia wykończona ciemnożółta lamówką imitującą złoto. Lamówką taką, o różnej szerokości, obrzeżono płaszcz MB i suknię Jezusa. Płaszcz ciemnoniebieski, cieniowany granatowo na ramionach i fałdach, okrywa głowę i ramiona, odsłaniając: twarz, dłonie i fragmenty sukni Madonny. Od spodu pokryty jest kolorem jasnoczerwonym z żółtymi i brązowymi refleksami. Jezus ubrany jest w różowo-czerwoną sukienkę z długimi rękawami, zmarszczoną w pasie, zakrywającą stopy. 
Twarz i dłonie postaci jasnobrązowe. Na policzku MB – dwa cięcia. Oczy obojga niebieskie, patrzące w przestrzeń. Na głowach podobne korony barokowe, zamknięte, trójdzielne, obwiedzione i podzielone perełkami. Zewnętrze części wypełnione kolorem ciemnozielonym, środkowe – ciemnoczerwone. Korona Jezusa, mniejsza, ma na szczycie krzyżyk z 4 perełkami. Koronę Madonny podtrzymują dwa Anioły. Anioł z lewej, w biało-zielonej szacie, trzyma w lewej ręce włócznię. Anioł z prawej, w szacie czerwono-zielonej, kij z gąbką. Nad głową MB – pionowy wieniec z zielonych gałązek i 3 niebiesko-białych stokrotek. Wewnątrz wieńca czerwony monogram z liter drukowanych – symbol MB. 
Obraz malowany przez nieprofesjonalnego malarza z pominięciem szczegółów oryginału obrazu Matki Bożej Częstochowskiej.

Konserwacja: 2002 r.

Matka Boska Częstochowska

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/3648/ML - Scena figuralna przedstawiająca anioły.  W centrum kompozycji dwie całopostaciowo ujęte figury aniołów, en face. Unoszące się w powietrzu, na głowach  korony, z tyłu ramion dekoracyjne, duże skrzydła. Ubrane w długie, zwiewne suknie przewiązane gwiaździstymi szarfami. Ręce złożone w geście modlitwy. U stóp postaci obłoki. W górnej części kompozycji, nad skrzyżowanymi skrzydłami napis : AVE, z którego spływają dwie ozdobione gwiazdami girlandy. 

u dołu napis oł.: Anioły Józefa Mehoffera darowuje Jadwiga Józefowa Mehofferowa Antoniemu Zulińskiemu 26. III. 1947 r.

Anioły

Mehoffer, Józef

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1502/ML - AV. Popiersie króla w profilu w prawo, z odkrytą głową, w zbroi. W otoku napis rozdzielony na dole przez wizerunek:
. SIGISMVND : AVGVSTVS . D . G . REX
Przy obrzeżu pojedynczy otok ziarnisty.

RV. Konny rycerz z uniesionym mieczem w profilu w prawo (odwrócona Pogoń). W otoku napis rozdzielony na dole przez kompozycję. Przy obrzeżu pojedynczy otok ziarnisty.

Zygmunt II August

Herwijck

1562

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1497/ML - Popiersie królowej Bony w profilu w lewo, z czepcem na głowie, w sukni z wysokim kołnierzem. W otoku napis rozdzielony na dole przez wizerunek:
BONA SFOR DE ARAG REG POL
Monogram: D
Przy obrzeżu pojedynczy otok perełkowy.
W napisie znaki międzywyrazowe.

Bona

Pastorino, Giovanni Michele de

1556

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 45 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd