treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: nuty

Obiekty

47
lico obrazu

Kuszenie św. Antoniego

Dietrich Christian Wilhelm Ernst

przed 1774

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Mniszech Michał (1748-1806) - portret

kopia

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4 ze złożonymi pulpitami

Pulpit muzyczny

nieznany

pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ML/MART/180 - Przedwojenny elementarz do j. polskiego (s. 19-68), z odręcznymi notatkami.

Przedwojenny elementarz

nieznany

1918 — 1939

Muzeum Narodowe w Lublinie

Maszynopis wiersza „Ze wsi” Józefa Czechowicza, wym. 10,2 x 21,8 cm, k. 1 r.
W górnej części karty (z prawej strony) imię i nazwisko autora tekstu. Poniżej (z prawej strony) tytuł wiersza zapisany wersalikami. Zarówno tytuł, jak też imię i nazwisko autora zostały podkreślone.  
Wiersz zapisany w dwu kolumnach. W pierwszej kolumnie zamieszczono tekst od słów: „Tych kijanek tych praczek u potoczka” do słów: „w okno patrzysz, a po cóż”. W drugiej kolumnie (zapisanej po prawej stronie w dolnej części karty) zamieszczono tekst od słów: „to znasz” do słów: „w muzyce śpij”. Druga kolumna tekstu została wyodrębniona za pomocą dwóch linii wykonanych ołówkiem, które zaznaczono w pionie (z lewej strony tekstu) i w poziomie (powyżej tekstu). 
Niektóre strofy rozpoczynają się od inicjalnej wielkiej litery, w kilku miejscach widzimy 
znaki interpunkcyjne, dostawione ołówkiem.
Ponadto widoczne cztery delikatne załamania papieru w pionie po pierwotnym złożeniu karty.

Ze wsi

Czechowicz, Józef

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wiersz zapisany na karcie papieru o wymiarach 29 x 20,5 cm. Tekst zapisany wersalikami, czarnym atramentem, częściowo wyblakły, ozdobiony rysunkami wykonanymi piórem, rozdzielającymi poszczególne zwrotki, a przedstawiającymi  sylwetki ptaka, konia i serce.
Pod tekstem z prawej strony - splecione inicjały

[kołyszę kołyskę]

Czechowicz, Józef

1925 — 1935

Muzeum Narodowe w Lublinie

scena biblijna - ujęcie z przodu; Obraz, scena biblijna - Złożenie do grobu. Dynamiczna kompozycja oparta na liniach diagonalnych, o ciemnym kolorycie z akcentami czerwieni, ugrów i szarości przedstawia scenę niesienia ciała Chrystusa do grobu rozgrywającej się w skalistej scenerii z sylwetką zamku w głębi. W centrum kompozycji złożone na tkaninie, jasne ciało Chrystusa podtrzymywane jest przez trzech mężczyzn: prawą stronę podtrzymuje od dołu pochylony, brodaty starzec w turbanie, lewą stronę całunu trzyma mężczyzna w żółtej szacie i czerwonej tunice, a od strony nóg wspomaga ich młodzieniec z rozwianymi włosami w zielonej szacie z narzuconą na ramiona czerwoną peleryną. Po lewej stronie przedstawienia stoją trzy opłakujące niewiasty. Po prawej zaś klęcząca kobieta ze złożonymi rękoma, a za nią schylający się mężczyzna. Pejzaż skalisty. W oddali rysuje się sylwetka pałacu o dwóch okrągłych wieżach. Na szczycie skały widać dolną część trzech krzyży.

Złożenie do grobu

scena biblijna

nieznany

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zanikanie obrazu I - ujęcie z przodu; Biała, świetlista, okrągła plama centralnie  umieszczona na czarnym tle. Wrażenie głębi tunelu  budują tony pośrednie od bieli do zróżnicowanej szarości, rozmytej, zamglonej  oraz kontrast gruzełkowatej, wyrazistej faktury budowanej z połączenia czerni z drobinkami światła. Okalający jasne pole pierścień stapia się z czernią prostokątnego tła.

Zanikanie obrazu I

Dąbrowska Wojciechowska, Danuta

2010

Muzeum Narodowe w Szczecinie

List na karcie pocztowej. Dwie pieczątki (okrągła i prostokątna) na treści. Na rewersie naklejony znaczek pocztowy, okrągła pieczątka z datą nadania, niebieska nalepka z napisem: „PAR AVION | LOTNICZNA”; nadruki - m.in. „Zrzeszenie Przedstawicieli Handlowych i Komisantów | Warszawa, Królewska 16. | Tel. 522-26, 652-55.”
Z treści: Mój Drogi! Posłałem Ci już dziś list pocztą lotniczą, a niniejsze piszę dlatego, że rozmyśliłem się co do telefonu, uważam, że szkoda, abyś wydawał tam pieniądze, których nie masz w nadmiarze, więc nie telefonuj do nas. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1939-03-17

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Chronometr na zawieszeniu Cardana - ujęcie ze skosu z prawej; Chronometr w drewnianej skrzynce. Skrzynka drewniana z mahoniu, lakierowana, matowa. Wieczko skrzynki z szybą fazowaną; boki podstawy skrzynki zaopatrzone w mosiężne ucha w formie antab. Od frontu zamknięcie typu zapinka w formie okucia, na wieku płaskie, u podstawy zaopatrzone w trzpień. Powyżej okucia biała, plastikowa tabliczka znamionowa o wymiarach 4,3x2,7 cm, poniżej nalepka informacyjna. Na prawej bocznej ścianie widoczne mosiężne śruby do mocowania kardanu, na prawej ściance dwie śruby do mocowania mechanizmu blokady kociołka i kardanu. Krawędzie zamknięcia skrzynki z frezowaniem typu pióro-wpust, służące uszczelnieniu. Cyferblat chronometru biały z czarnymi oznaczeniami. Godziny w rzymskim zapisie liczbowym, obwiedzione podziałką minutową. Cyfry tarczy sekundowej i czasu pracy arabskie. Wskazówki, godzinowa w formie strzałki i prosta minutowa, wykonane z mosiądzu. Wskazówka sekundnikowa i czasu pracy z pomalowanego na czarno metalu. Podziałka wskaźnika godzin czasu pracy w formie niepełnego okręgu, umieszczony pod rzymską godziną XII.

Chronometr na zawieszeniu Cardana

Glashütter Uhrenbetrieb GmbH (1845- )

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

chronometr morski Gost - Ujęcie ze skosu z prawej; Otwarta skrzynka drewniana kwadratowa w kolorze ciemnej wiśni, lakierowana na wysoki połysk. Na bokach uchwyty z mosiądzu do przenoszenia. Łączenia boczne skrzynki wzmocnione 12 mosiężnymi kątownikami. Skrzynka jest trójdzielna, zamykana na zamki zatrzaskowe. Wewnątrz na zawieszeniu Cardana osadzony jest chronometr, blokowany metalową blokadą na mosiężnej śrubie. Biały metalowy cyferblat z arabskimi, przetłoczonymi cyframi w kolorze czarnym. Część kociołka zamykana mosiężnym pierścieniem z szybą. W górnej części tarczy mała okrągła skala do odmierzania 56-godzinnego czasu pracy urządzenia z wartościami co 8 godzin.

Chronometr morski Gost

Pierwsza Moskiewska Fabryka Zegarków (1930- )

1958

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zegar okrętowy - ujęcie z przodu; Mechaniczny zegar sprężynowy w okrągłej, bordowej obudowie z ebonitu z przeszkloną, okrągłą pokrywą, zamontowaną na zawiasie i zamykaną zamkiem na klucz kwadratowy. Ebonitową tarczę pomalowaną na jasnokremowy kolor przytwierdzona do płyty zegara. Powyżej cyfry z godziną 6. znajduje się okrągły otwór z kwadratowym zakończeniem wałka napędowego – zegar nakręcany jest za pomocą klucza kwadratowego. Tarcza wyskalowana na 12 godzin i 60 minut. Godziny oznaczone pełnymi cyframi arabskimi w kolorze czarnym umieszczone po wewnętrznej stronie tarczy. Pełne minuty zaznaczone prostokątem, wypełnionym czarnym kolorem. Wewnątrz tarczy barwą czarną obwiedzione koło o mniejszym promieniu, po środku umieszczono walcowy czop, na którym znajdują się wskazówki, z blachy barwionej na czarno – wskazówki godzinowa i minutowa i na bordowo – sekundowa. Najkrótsza wskazówka godzinowa sięga do podziałki godzinowej, a minutowa do podziałki minutowej, Na wierzchu czopu umieszczona jest wskazówka sekundowa – cienka i prosta strzałka z przeciw ciężarem. W górnej części wewnętrznej strony tarczy umieszczony napis GUB Glashutte/SA.

Zegar okrętowy

Glashütter Uhrenbetrieb GmbH (1845- )

1955 — 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

awers koperty

List do Wojciecha Przybyszewskiego

Bok, Teodor

1975

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 1

List do Danuty i Wojciecha Przybyszewskich

Bok, Teodor

1975

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Fotografia przedstawiająca Teodora Boka

1975

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Bachus jako dziecko

Jordaens Jacob

ok. 1640

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Bydło na pastwisku

Klomp Albert Jansz

poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Rozbitkowie na wzburzonym morzu

Willaerts Adam

1636

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Zegar

nieznany

kon. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Zegar kominkowy

nieznany

ok. 1830

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 47 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd