treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: rysunki

Obiekty

178
Szafa drewniana, dwudrzwiowa, w kolorze brązowym (kolor naturalnego drewna). Obiekt został z zewnątrz zabezpieczony lakierem. U dołu szafy widoczne dwie szuflady zamykane na klucz (brak kluczy; brak okucia zamka prawej szuflady). Wewnątrz, na tylnej ścianie, w jej górnej części umieszonych zostało siedem drewnianych wieszaków. W połowie wysokości zwieńczenia szafy widoczna pozioma listwa (ubytek listowy na prawej ścianie). Płyciny drzwi wykonane są z desek. Obiekt jest pozbawiony zdobień. Od spodu, w narożnikach szafy umieszczone zostały cztery podtrzymujące obiekt nogi wykonane z fragmentów deski i pomalowane żółto-brązową farbą olejną.W wnętrzu szafy, na tylnej ścianie oraz ścianach bocznych widoczne napisy oraz rysunki wykonane odręcznie ołówkiem. Na lewej ścianie widoczny napis: „Ta szafa była moi mieszkaniem ukrywalnym dn 21 II 43 r do dnia 25 IIII 43 r”, wizerunek nagiej kobiety stojącej bokiem i trzymającej ręce na kroczu (zasłaniającej się) oraz kobiety w kostiumie, której twarz jest ujęta z profilu, a jedna z nóg uniesiona do góry. Jej włosy są ułożone w fale. Pod nagą kobietą widniej podpis ,,(Głupia baba)’’. Nad kobietą w kostiumie napisano ,,(Francóska niewiasta)’’. Obok nagiej kobiety widoczna jest kolejna data: ,,20.1.43 r.’’.
Na tylnej ścianie widoczne są przedstawienia (od lewej strony): budynku mieszkalnego (domu jednorodzinnego),  wiatraka (pod nim), kobiety w spódnicy za kolano i kamizelce stojącej bokiem (obok, z prawej strony rysunku wiatraka), trzech postaci umieszczonych jedna pod drugą, niewielkiego samochodu (obok, z prawej strony postaci), drogowskazu (obok, z prawej strony samochodu), mężczyzny z długą brodą (Żyda; pod nim) ciągnącego za sobą konia oraz niedokończonej nagiej postaci przedstawionej tyłem (widoczne pośladki; pod rysunkiem konia).
Obok przedstawienia kobiety widoczny napis: ,,Hiszpańska dziewczyna’’. Pod spodem widoczny napis ,,Pffeferwehrtag | Przygody Tomcia | paluszki’’. Obok trzech postaci (ułożonych w linii jedna pod drugą) napis ,,(kąpiel)’’. Na drogowskazie napis ,,Do Palestyny 3814 km’’. Obok mężczyzny z brodą widoczny napis wersalikami „HIR, JUDE, DI, AŁH, JUDE’’.
Na prawej ścianie szafy widoczne przedstawienie zbliżenia cielesnego (dwóch nagich postaci połączonych ze sobą w uścisku), które zostało częściowo starte.
Wszystkie rysunki widoczne na ścianach bocznych zostały wykonane z boku zwrócone są górą do tylnej ściany obiektu. Rysunki widoczne na tylnej ścianie obiektu usytuowane są do góry nogami (odwrócone o 180° w stosunku do dna szafy).

Szafa

Szmyt, Mateusz

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Rysunki robocze do komiksu, karta 4 

Powalisz, Monika

2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Rysunki robocze do komiksu, karta 3 

Dzierżawska, Zosia

2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Rysunki robocze do komiksu, karta 2 

Dzierżawska, Zosia

2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Rysunki robocze do komiksu, karta 8 

Dzierżawska, Zosia

2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Rysunki robocze do komiksu, karta 7 

Dzierżawska, Zosia

2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Rysunki robocze do komiksu, karta 6 

Dzierżawska, Zosia

2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Rysunki robocze do komiksu, karta 5 

Dzierżawska, Zosia

2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Rysunki robocze do komiksu, karta 1 

Dzierżawska, Zosia

2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

kolaż - Przedstawienie wielobarwne czterech chłopców i niewysokiej budowli z niewielkimi oknami i z żółto-niebieską flagą (element naklejony) na szczycie. Trzech chłopców (rysunki podmalowane ekoliną) w niebieskich ubraniach (elementy pomalowane ekoliną) znajduje się przy budowli: jeden stoi (po prawej u góry), drugi kuca (chłopiec u dołu po lewej; tyłem, twarz widoczna w profilu), trzeci klęczy (po lewej u góry). Jeden chłopiec znajduje się wewnątrz, jest widoczny w środkowym oknie fragment jego twarzy. Stojący chłopiec trzyma czarną łopatkę w lewej ręce, z brązową bryłą z czerwonymi kropkami na łopatce (element naklejony). Bryła - wielobarwna, kilkukondygnacyjna (stworzona przez skomponowanie całości z dziesięciu elementów naklejonych). Na budowli widoczne dwie drabinki (rysunek) i cztery gruszki (rysunki). Obok budowli, po prawej, rysunek trzech szyszek na kijkach (kijki brązową kredką, szyszki ołówkiem). W okolicach budowli widoczne wielobarwne bryły (elementy papieru naklejone, nie tylko wycinane, ale także darte), miejscowo - widocznych jest na karcie w okolicach budowli i brył wiele kropek czarnych i niebieskich.Przy twarzy chłopca stojącego widoczny szkic z pierwszego rysunku twarzy - niewykończony profil.Na odwrocie niektóre elementy kompozycji silniej przebijają, zwłaszcza ciemne kropki w dolnej części.

Niezawodny przepis na budowanie domków z piasku

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Targ we Wilnie

Bohusz-Siestrzeńcewicz, Stanisław

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico; Rysunek przedstawiający popiersie króla Maciusia Pierwszego bez korony. Chłopiec ma na sobie czerwoną marynarkę z wyłożonym na nią białym kołnierzykiem.

Maciuś bez nakrycia głowy

rysunek

Chmielewska, Iwona

2017

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ML/H/F/1031 - W górnej części od lewej zestawiono nastepujące widoki Lublina: Dworek Kościuszki na Sławinku (?), widok na Zamek Lubelski od strony kościoła św. Wojciecha na Podwalu, Pałac Radziwiłłowski, sale widowiskową teatru przy ul Jezuickiej. Pośrodku kalendarze miesięcy ułożone są w liczbę 1872. Między cyframi portrety aktorów lubelskich w owalach. Największy portret w wieńcu z liści alurowych to Anastazy Trapszo (1832 - 1898), aktor, kapelmistrz i dyrektor teatru. W polu cyfry 8, drugi od góry Józef Puchniewski (1848 - 1926), aktor, śpiewak i dyrektor teatru. Między cyframi 8 i 7 w budce suflera przedstawiony profilem Józef Rybocki (1839 - 1898 lub 1910), aktor, kapelmistrz i dyrektor teatru. W dolnej części od lewej rysunki przedstawiające: scenę z polowania, stronę tytułowa

Kalendarz fotograficzny na 1872 rok

Filipowicz, Henryk

1871

Muzeum Narodowe w Lublinie

rysunek - Ujęcie z przodu. Światłocieniowa, kompozycja abstrakcyjna utrzymana w dynamicznie kontrastujących tonacjach czerni, szarości i bieli w układzie pionowym. Przedstawienie zdominowane pionową, umieszczoną na osi, nieregularnie łamaną, geometryzujacą formą, u góry rozgałęziającą się na dwa zakrzywione ramiona, u dołu zawijającą się w lewo i do góry. W dolnej części przedstawienia geometryzująca forma ujęta po obu stronach czarnymi wachlarzowatymi kształtami. Arkusz oprawiony przez autora w ramę z jasnego, surowego drewna.

Bez tytułu

Taszycki, Zbigniew

1990

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego przedstawiający lewy profil mężczyzny w zawoju. Postać ma pulchną twarz, wręcz otyłą, z fałdami w dolnej części policzków oraz drugim podbródkiem odsłoniętym dzięki szeroko rozstawionym bokom stójkowego kołnierza płaszcza. Jest to studium głowy mężczyzny, przedstawionego na prawo od sceny głównej, za portalem, na fresku Spotkanie Antoniusza i Kleopatry, namalowanym w salonie Palazzo Labia w Wenecji.

Głowa mężczyzny w turbanie

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1745

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Naczynie do serwowania jedzenia, napojów i guarapo - Ujęcie z przodu, spód misy; Miska z tykwy o naturalnym jasnobrązowym, orzechowym kolorze z zewnętrzną powierzchnią bogato zdobioną rytymi ornamentami zoomorficznymi i jednym antropomorficznym. Ornamentacja wykonywana za pomocą metalowego narzędzia, jego ślady w postaci płytkich i drobnych nacięć widoczne są na wyrytych rysunkach przedstawiających trudne do zidentyfikowania zwierzęta. Największy z nich to najprawdopodobniej żółw lądowy w towarzystwie mniejszego żółwia. Na zewnętrznej powierzchni tykwy widoczne są mniejsze nacięcia i wgłębienia, przetarcia oraz ślady użytkowania.

Naczynie do serwowania jedzenia, napojów i guarapo

nieznany

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

zhong (dzwon chiński) - ujęcie z przodu; Wykonany z brązu dzwon o soczewkowatym przekroju poprzecznym. Na płaskim hełmie znajduje się korona w formie trzpienia, zdobionego rysunkami ptaków, z małym pałąkowatym uszkiem na szczycie zwieńczonym kuleczką i drugim, wygiętym pod kątem prostym, wychodzącym z hełmu i połączonym z trzpieniem za pomocą okrągłej obejmy. Na bogaty ornament reliefowy w postaci siatki wzoru geometrycznego (meander) i zoomorficznego (przedstawienia wężowatych stworzeń, być może smoków) po bokach nałożono kolce mei (w górnej części) oraz guzki (w dolnej części), natomiast w centrum płaszcza wykonano inskrypcję chińskim pismem małopieczęciowym. Dzwon tego typu nie posiada serca, jego środek pozostaje pusty.

Zhong (dzwon chiński)

nieznany

1122 p.n.e. — 256 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wieniec dożynkowy - ujęcie z przodu; Tektoniczna, potraktowana ogólnie postać kobieca w długiej szacie o lekko zarysowanych kształtach z uniesionymi w górę rękami podtrzymującymi wieniec. Zarys głowy we wgłębieniu pomiędzy wzniesionymi ramionami. U dołu rodzaj walcowatej podstawy. W tylnej części, od wieńca do okolicy kolan postaci, płaska forma, mająca charakter welonu stanowi tło dla postaci. Powierzchnia opracowana dłutem U-kształtnym w taki sposób, by pozostawione w wybranych obszarach, ślady dłuta tworzyły fakturę welonu czy podstawy. Twarz, ramiona i suknia postaci oraz do pewnego stopnia podstawa – wyszlifowane.

Wieniec dożynkowy

Lewiński, Sławomir

około 1957

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Wazon ceramiczny w białym kolorze z dekoracjami w kolorze niebieskim. Wazon wysoki na ośmiobocznej stopie, z pękatym brzuścem i smukłą szyją zakończoną takim samym pękatym wylewem, z krawędzią wycinaną na kształt korony. Na stopie dekoracja z ułożonych pionowo podłużnych liści. Na brzuścu postać kobiety ubranej w długą suknię z krynoliną i z głębokim dekoltem. Po jej lewej stronie drzewo z siedzącym pod nim królikiem. Po prawej wysoka prosta budowla, a obok niej drzewo. Na szyi naczynia różnego rodzaju drzewa oddzielane od siebie szpiczastymi, wysokimi liśćmi naśladującymi cyprysy. Wylew udekorowany motywami roślinnymi.

Wazon dekoracyjny

nieznany

1700 — 1750

Muzeum Zamkowe w Malborku

Znaleziono 178 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd