treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: rysunek wenecki

Obiekty

38
rysunek; Głowa mężczyzny - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie białego papieru w kształcie zwężonego prostokąta przedstawia twarz starszego mężczyzny zwróconą w trzech czwartych w prawo. Zaczesane do góry włosy odsłaniają jego pochyłe czoło. Ma twarz o wydatnych kościach policzkowych; wyraziste, zdumione spojrzenie jasnych oczu; wysoko uniesione, nieregularne brwi; duży, okrągły, zadarty nos oraz krótką brodę i gęste opadające wąsy. Przy prawym brzegu karty kompozycję ogranicza pionowa kreska.

Głowa mężczyzny

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1743

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; Głowa starego, brodatego mężczyzny - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego papieru weneckiego w kształcie prostokąta. Szkic głowy starego mężczyzny z długą, gładką brodą i gęstymi, opadającymi wąsami, zwróconego w trzech czwartych w prawo, spoglądającego w zamyśleniu w dół. Głowę o wysokim, lekko zmarszczonym czole i długim nosie, okrytą zawojem ukazano trochę od góry. Mężczyzna ubrany jest w wierzchnie okrycie z płaskim, prosto ściętym kołnierzem. Rysunek wykonany prostymi, równoległymi, spokojnymi kreskami podkreślającymi stan psychiczny portrtowanego. Tylko zawój modelowany jest zróżnicowanymi kreskami, prostymi i łamanymi, o różnym natężeniu waloru.

Głowa starego, brodatego mężczyzny

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

1743 — 1744

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego o ściętym górnym lewym rogu i nieregularnie obciętym prawym boku. Szkic głowy starca o bujnej, falującej brodzie i długich włosach. Ma ostro zarysowany, szpiczasty nos i lekko uwydatnione, ściągnięte brwi. Dwurożna mitra zdobiona klejnotami, noszona m.in. przez arcykapłanów żydowskich, dość głęboko nasunięta jest na jego czoło. Starzec przekrzywiając głowę na bok patrzy w prawo. Głowa ukazana została na wprost, w skrócie perspektywicznym od góry. Szkic wykonany szybkimi, mocnymi szrafowaniami bez odrywania ręki od papieru. Biele kłądzione łukowatymi kreskami zaznaczają kontrast między oświetloną i zacienioną częścia twarzy.

Głowa arcykapłana

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

1751 — 1775

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Mężczyzna - portret

Bronzino Angelo wg

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

rysunek; scena religijna - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie poziomym na karcie kremowego papieru w kształcie prostokąta z trzema złoconymi krawędziami świadczącymi, że pochodzi ze szkicownika. Scena figuralna rozgrywa się na tarasie monumentalnej budowli z kolumnowym portykiem. Przedstawia męczennika chrześcijańskiego, przypuszczalnie św. Hipolita, w przepasce biodrowej. Hipolit, widoczny pośrodku kompozycji na bliskim planie, stoi przed tronem władcy. Świętego otacza adorujący tłum. Za postacią świętego, po prawej, widoczne są dwa konie, którymi wg legendy był wleczony. Po prawej stronie przy brzegu kompozycji stoi rzymski żołnierz przedstawiony ahistorycznie, w zbroi płytowej, wsparty na włóczni. Rozmawia z towarzyszami. Po lewej stronie kompozycji, na postumencie przy kolumnie stoi mężczyzna, który trzyma przy nodze maczugę, a drugą rękę kładzie na głowie władcy. W tle zarys górskiego pejzażu.

Męczeństwo św. Hipolita

scena religijna

Tiepolo, Giambattista

1701 — 1725

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; Głowa starego mężczyzny - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie białego, prostokątnego papieru o proporcjach zbliżonych do kwadratu przedstawia szkic głowy starca ujętej z lewego profilu. Mężczyzna z długim, obwisłym nosem; zaciśniętymi wargami, ze szczeliną w kąciku ust; łysiną nad czołem i bujnymi lokami z tyłu głowy; krótkowzrocznie marszczy oczy pod nawisłymi brwiami. Prawdopodobnie jest to szkic przygotowawczy do postaci urzędnika z mieczem na ramieniu stojącego u stóp tronu Fryderyka Barbarossy na fresku Inwestytura biskupa Würzburga Harolda, czyli nadanie mu w lenno księstwa Frankonii przez cesarza Fryderyka Barbarossę na sejmie Rzeszy w Würzburgu w 1168 roku zdobiącym Salę Cesarską rezydencji biskupiej w Würzburgu.

Głowa starego mężczyzny

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1751

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego przedstawiający lewy profil mężczyzny w zawoju. Postać ma pulchną twarz, wręcz otyłą, z fałdami w dolnej części policzków oraz drugim podbródkiem odsłoniętym dzięki szeroko rozstawionym bokom stójkowego kołnierza płaszcza. Jest to studium głowy mężczyzny, przedstawionego na prawo od sceny głównej, za portalem, na fresku Spotkanie Antoniusza i Kleopatry, namalowanym w salonie Palazzo Labia w Wenecji.

Głowa mężczyzny w turbanie

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1745

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego przedstawia studium głowy męskiej o zaczesanych do tyłu, ciemnych włosach i krótkim, gęstym zaroście w typie

Głowa mężczyzny, widziana od dołu

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1751

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie poziomym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego, którą obcięto w górnej części. Gładka twarz młodego, wąsatego mężczyzny w zawoju na głowie ukazana została na wprost. Spogląda w lewo ku górze ciemnymi, szeroko otwartymi oczami z wyrazem uduchowienia lub zamyślenia na twarzy. Zastosowany światłocień, oświetlający prawą część twarzy, wydobywa nieznaczną garbatość nosa, a wraz z delikatnym kreskowaniem i roztarciami pigmentu nadaje twarzy ekspresji. W dolnej partii rysunek zanika, jakby brodę przesłaniała mgła.

Głowa mężczyzny

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

1701 — 1750

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego ukazuje studium głowy ciemnowłosego mężczyzny w średnim wieku zwróconej z profilu w lewo. Włosy nad czołem i za skroniami ufryzowane ma w fałdę loków, pozostałe opadają z tyłu na wysoko wyłożony, szeroki kołnierz o płaskich, spiczastych końcach. Dość pulchną twarz zdobi broda w stylu

Głowa mężczyzny

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1751

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; motyw religijny - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego. Szkic przedstawia Boga Ojca jako półpostać starego mężczyzny zwróconą na wprost, z włosami rozwianymi wokół głowy i długą, wachlarzowatą brodą, ubranego w suknię o sutych fałdach i szerokim kołnierzu. Bóg Ojciec spogląda przed siebie mrużąc oczy. Przed nim, u dołu karty zarys części kuli ziemskiej. Postać modelowana krótkimi, gęstymi, równoległymi kreskami o zróżnicowanym natężeniu. Tylko pasma fryzury wykonano łukowatymi ruchami ołówka.

Bóg Ojciec

motyw religijny

Tiepolo, Giambattista

1743

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; głowy męskie - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego. Szkic trzech głów męskich i głowy czarnoskórego chłopca zostały swobodnie rozmieszczone na arkuszu. Są to studia przygotowawcze czterech postaci z prawej strony balkonu nad główną sceną fresku Uczta Antoniusza i Kleopatry (salon w Palazzo Labia, Wenecja). Głowa dziecięca ujęta z proflu jest szkicem do postaci służącego niosącego tacę. Pochylona głowa męska w wysokiej czapce, zwrócona w prawo, to szkic do figury muzyka z instrumentem wiolinowym pod brodą. Ascetyczna głowa w okularach, zwrócona w lewo, jest szkicem do postaci artysty trzymającego rulon z projektem i wskazującego na fryz powyżej. Rozmawia on z pochylonym mężczyzną oglądającym rozwinięty rulon, którego głowę przedstawia ostatni szkic. Wszystkie postaci przedstawione są w pełnym skupieniu, z przymarszczonymi brwiami. Szkic wykonany krótkimi dynamicznymi kreskami i zygzakami.

Studia czterech głów męskich

głowy męskie

Tiepolo, Giambattista

1744 — 1747

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 38 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd