treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: rzemiosło artystyczne

Obiekty

144
ujęcie z przodu

Guzik od kurtki myślliwskiej

nieznany

4 ćw. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie z przodu

Guzik od kurtki myślliwskiej

nieznany

4 ćw. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie z przodu

Guzik od kurtki myśliwskiej

nieznany

4 ćw. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

przedmiot ceremonialny, insygnium, korona - Ujęcie z góry przodu korony. Koronę wykonano z różnokolorowych ptasich piór. W dolnej części zdobi ją ogon składający się z wielu, długich, niebiesko-czerwonych piór papugi ary.

Korona z ptasich piór

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kadzielniczka ze wzorem typu mille fleur

1801 — 1900

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Kadzielniczka ze wzorem typu mille fleur

1801 — 1900

Muzeum Okręgowe w Toruniu

rzeźba przodka - Ujęcie z przodu; Drewniana rzeźba mężczyzny stojącego na stołku. Postać ma wydłużoną, owalną głowę o stożkowatym zakończeniu. Twarz pokryto wzorami geometrycznymi w ciemnobrązowym, brązowym i białym kolorze. Oczy wykonano z muszelek kauri. Na ich wysokości usytuowane są podłużne uszy. Rozchylone usta ukazują zęby. Nos duży, szeroki u nasady, ozdobiono charakterystycznym kolczykiem z kości. Z szyi i bioder zwisa włókno roślinne. Na lewym ramieniu i piersi wyrzeźbiono wzór geometryczny. Ręce układają się wzdłuż tułowia. Stopy zaznaczono symbolicznie.

Rzeźba przodka

nieznany

1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kubek cylindryczny zdobiony plastycznie u góry i dołu dwoma profilowanymi pierścieniami, na ich wysokości zachowane osadzenia ucha – odłamanego. Pokryty glazurą w kolorze szaro beżowym

Kubek

Lubartów

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kanapa z bocznymi poręczami i wysokim oparciem.

Kanapa

nieznany

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ciemny mebel z wieloma szufladkami ustawiony na stoliku z toczonymi nogami w ujęciu 3/4.

Sepet

sepet na stoliku

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kandelabr ścienny na 3 świece w stylu empirowym

Kandelabr na 3 świece

kandelabr

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wskazówka do Tory (hebr. jad)

nieznany

ca 1867

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Wilki kominkowe

Wilki Kominkowe

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

sztuczny kwiat koloru brązowego, wykonany z włókien roślinnych

Kwiat wykonany z włókien roślinnych

Kwiat z włókien roślinnych

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Fotel wsparty na czterech wygiętych nogach zakończonych u dołu formą łapy zwierzęcej, u nasady rzeźbionych w motywy roślinne

Fotel

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

wałek do zwoju Tory (fragment) - Dysk z otworem w środku, wykonany z drewna i inkrustowany metalem oraz masą perłową. W środkowym, szerokim pasie pięć okrągłych pól wypełnionych rzeźbionymi plakietkami z masy perłowej, dwie z motywem ośmioramiennej gwiazdy, dwie z wyobrażeniem budynku i napisem, jedna z przedstawieniem architektury. Między plakietkami rzeźbione półokrągłe pola z innymi przedstawieniami architektury. W centralnej części dysku metalowa plakieta w formie obręczy z grawerunkiem.

Element wałka do zwoju Tory (fragment)

Sztoker, Berysz

ca 1927

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Świecznik chanukowy (hebr. chanukija) - Lampka o podstawie na trzech nóżkach, z wywiniętymi do góry krawędziami bocznymi. Osiem wgłębień. Podstawę zaplecka tworzy łuk - z napisem - sięgający skrajnych wgłębień. Górna część zaplecka naśladuje kontur zamkniętej korony, wewnątrz której znajduje się lew, zwrócony w lewo, oparty tylnymi łapami o łuk, a przednimi o koronę, ogon ma esowato wywinięty, sięgający centralnej, górnej części korony.

Świecznik chanukowy (hebr. chanukija)

Pinkus A.

ca 1932

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Świecznik - Podstawa ośmioboczna, dwustopniowa, o krawędzi dekorowanej panelami z reliefowym motywem roślinnym. Trzon tralkowy, zwieńczony wazonikową tulejką. Z trzonka symetrycznie wyprowadzone trzy pary łukowatych, tralkowych ramion zakończonych wazonikowymi tulejkami. Wszystkie tulejki ułożone w linii, na jednej wysokości.

Świecznik

nieznany

ante 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Świecznik chanukowy (hebr. chanukija) - Świecznik na okrągłej, stopniowanej podstawie. Trzonek prosty z tralką, do niego mocowane śrubą cztery pary ramion wychodzące z wspólnego trzonka, z delikatnym ornamentem kwiatowo-wolutowym. Osiem tulejek w kształcie amfor, połączone po cztery poziomym ornamentowym wspornikiem.

Świecznik chanukowy (hebr. chanukija)

nieznany

ante 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Emblemat w kształcie owalnym przedstawiający mężczyznę stojącego wśród macew na cmentarzu żydowskim. Postać mężczyzny znajduję się w prawym punkcie emblematu, a inskrypcja w języku jidysz z datą 1918 po lewej stronie. Jeden z wyrazów nieczytelny, drugi: לעמבערג (pol. Lwów). Jedna z rąk mężczyzny skierowana jest w kierunku jednej z macew, która wyróżnia się swoją wysokością na tle innych (jest najwyższa). W jej górnej części widnieje inskrypcja w języku hebrajskim: פנ (pol. tu spoczywa). W tylnej części widoczne odbicie awersu. 

Emblemat

nieznany

2. ćwierć XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Metalowa tabliczka w kształcie wachlarza, o chropowatej górnej części obiektu. W centralnej części tabliczki znajduję się inskrypcja w języku hebrajskim  להדליק נר חנוכה (pol. „Zapalenie świec chanukowych”). W dolnej części widoczne ślady po nitach. Tabliczka była częścią lampki chanukowej. 

Tabliczka (fragment lampki chanukowej)

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Czarka - ujęcie z przodu; Smukła czarka na stopie o dzwonowatej formie z białej porcelany udekorowana malowanymi różnobarwnymi piwoniami. Na pędzie głównym drobne kwiaty. Na lewym pędzie kwiaty fioletowe w tym jeden duży, pełny, rozwinięty. Z lewej strony od dołu widoczne pęknięcie idące w górę i zakończone tuż pod gałązką.

Czarka

Wiedeńska Fabryka Porcelany Augarten (1923- )

1923 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Świecznik czteroramienny, brązowy. Nad podstawą talerzyk, wyżej cztery lichtarze na świece

Świecznik czteroramienny

nieznany (rzemieślnik)

XIX wiek

Muzeum Narodowe w Lublinie

Korpus jednokondygnacyjny, na niskim cokole ze ślepą szufladą, zwieńczony rozbudowanym gzymsem wypiętrzonym i przełamanym pośrodku, dwoje drzwi z bogato profilowanymi płycinami, 5 nóg w kształcie spłaszczonych, fazowanych kul. Podział pionowy trzema pilastrami, z których środkowy jest listwą przymykową. Ich powierzchnie pokrywa wstęgowa snycerka z ornamentów roślinno-kwiatowych z wplecionymi puttami i ptakami, w głowicach rzeźbione główki. W załamaniu gzymsu przedstawienie Wenus z amorkiem na tle muszli otoczonej kwiatami, zwieńczonej koroną trzymaną przez dwa putta. We fryzie ornament roślinny z ptakami. W górnych narożach drzwi personifikacje Czterech Pór Roku.

Szafa sieniowa

nieznany (stolarz)

około 1700

Muzeum Narodowe w Lublinie

Puszka kwestarska

nieznany

1920 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 144 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd