treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Antaba w kształcie głowy gryfa - Ujęcie z przodu; Antaba w kształcie głowy gryfa z uchwytem w dziobie otoczonej ażurowym obramieniem z przedstawieniem drzewa Jessego. Gryf o wyrazistym wizerunku. Ma długie spiczaste uszy, migdałowate duże oczy i zakrzywiony ostry dziób. Dekoracyjne obramienie o romboidalnym zarysie utworzone jest z winnej latorośli, układającej się w narożach w medaliony. Między medaliony wpisane są liście winorośli i kiście winogron. W dolnym medalionie ukazany jest śpiący Jesse; w bocznych - prorocy Izajasz i Jeremiasz trzymający banderole z napisami. Górny medalion zawiera przedstawienie tronującej Marii z Dzieciątkiem.

Antaba w kształcie głowy gryfa

nieznany

1. ćwierć XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

płyta do miedziorytów - Ujęcie z przodu. Płytka miedziana z ryciną przedstawiającą fragment zamku od strony dziedzińca głównego z wieżą zegarową po prawej stronie i częścią dwóch górnych kondygnacji skrzydła południowego. W tle zamkowa wieża więzienna i kościół. Na pierwszym planie po lewej stronie korona drzewa.

Widok Wieży Zegarowej szczecińskiego zamku

nieznany

1920 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

antaba w kształcie głowy lwa - ujęcie z przodu; Antabę o centralizującej kompozycji tworzy niemal pełnoplastyczna głowa lwa i ażurowe obramienie z winnej latorośli układającej się w płaszczyźnie tła w osiem medalionów. Gładki pysk o dużych migdałowatych oczach i szeroko otwartej paszczy wypełnionej zębami otaczają dekoracyjne kosmki grzywy o grawerowanej powierzchni. Medaliony wypełniają przedstawienia figuralne. W dolnym znajduje się przedstawienia Ukrzyżowania, w górnym Chrystusa siedzącego na szerokim tronie. Boczne wypełniają prorocy ukazani w półpostaci, którzy trzymają długie szarfy układające się wewnątrz krawędzi medalionów. Przedstawienia usytuowane po przekątnej ukazują symbole ewangelistów: anioła w półpostaci oraz orła, lwa i byka.

Antaba w kształcie głowy lwa

Apengeter, Jan

około 1340 — 1344

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Biskup Otto z Bambergu - Ujęcie z przodu; Rzeźba wykonana jest w jednym bloku piaskowca. Przedstawia pełnoplastycznie opracowaną postać w stroju biskupa stojącego na płaskorzeźbionej przyściennej konsoli. Biskup na głowie nosi niską mitrę. Narzucony na ramiona płaszcz spięty jest czterolistną zapinką dekorowaną przedstawieniem gryfa. W zgiętych w łokciu rękach trzyma: w prawej panniselus, w lewej księgę lub fragment budowli (kształt o nieczytelnej formie). Powierzchnia szat w górnej partii rzeźby gładka, poniżej rąk, modelowana światłocieniowo równoległymi rurkowatymi fałdami. Przednia część konsoli zdobiona przedstawieniem siedzącej pary, której towarzyszą – ukazane na ściankach bocznych - postaci niewiasty i mężczyzny. Poniżej pary herb z motywem gryfa, na bokach konsoli liście winnej latorośli. Od dołu konsola zawiera przedstawienie głowy Lewiatana o otwartej paszczy. Stan dobry. Liczne obtłuczenia kamienia zwłaszcza w partii twarzy biskupa.

Biskup Otto z Bambergu

nieznany warsztat pod wpływem sztuki Nadrenii

około 1360 — 1370

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Widok na Wieżę Zamkową w tradycyjnym ujęciu od strony ul. Korsarzy z fragmentem jej zabudowy: po lewej stronie skraj 4-kondygnacyjnej kamienicy, po prawej 3 budynki pierzejowej zabudowy. Wieża Zamkowa przedstawiona w nieco przysadzistych proporcjach, z 3 oknami na górnej kondygnacji i po 2 na trzech niższych poziomach, wejście poprzez przedsionek z boniowanymi narożnikami w centralnej części przyziemia wieży. Po prawej skrzydło mennicze z częściowo widocznym przejazdem bramnym na dziedziniec oraz budynek - fragment skrzydła z 2 oknami na obu górnych kondygnacjach; przejazd zamurowany z okienkiem w centrum; dach dwuspadowy z kominem z dekoracyjną osłoną. Wieża utrzymana w kolorze zielono-szarym, skrzydło w ugrowo-brązowym. Bryła wieży częściowo przesłonięta zielenią drzew rosnących w ogrodzie za metalowym (szarym) ogrodzeniem umieszczonym w linii zabudowy pomiędzy kamienicą po lewej stronie i zamkiem. Na pierwszym planie po prawej fragment 2- kondygnacyjnej kamienicy z bramą przejazdową i okazałym masztem do sztandaru zamontowanym pod oknem I piętra. Dalej dwa kalenicowe budynki z charakterystycznym wysunięciem przed lico podwaliny I i II piętra. Schematycznie zamarkowane płyty ciągów pieszych po obu stronach jezdni. Błękitne niebo z drobnymi obłokami. Sposób malowania impastowymi plamami gęstej farby we fragmentach nieco nieporadny, amatorski.

Obraz - Grosse Ritterstrasse (obecnie ul. Korsarzy) z wieżą zamku

Rehbein S.

1932

Muzeum Narodowe w Szczecinie

tłok pieczętny - Ujęcie przodu pieczęci. Okragły tłok pieczętny z brązu z drewniano-rogowym uchwytem oraz rysunkiem herbu Białogardu trzymanym przez dzikich ludzi w polu pieczęci.

Tłok pieczętny

Miasto Gryfice

koniec XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

skarb monet - Ujęcie z boku. Fragment glinianego naczynia z wysypującymi się z niego monetami. Skarb 2588 monet, głównie denarów pomorskich, ukryty w naczyniu glinianym po 1405-1410 roku.

Skarb monet

Magnus Eriksson, król Szwecji

1290 — 1410

Muzeum Narodowe w Szczecinie

odcisk tłoka pieczętnego - Ujęcie odcisku z przodu. Lakowy odcisk pieczęci głównej z wizerunkiem herbu Anklam.

Odcisk tłoka pieczętnego

Miasto Anklam

1284

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 8 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd