treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Wisior z liter IHS księcia Franciszka I (1577-1620) - Ujęcie z przodu. Wisior ze splecionych liter IHS, kameryzowanych diamentami, umieszczonych na ażurowej, zdobionej emalią podstawie. Klejnot ma dwupoziomową strukturę. Dolny stelaż zbudowany jest z okrągłej plakietki otoczonej ażurem z motywem wolut i kwiatów niezapominajek, z dwoma okrągłymi uszkami: większym do zawieszania klejnotu oraz mniejszym do podwieszania perły. Górną część tworzy kompozycja z diamentów o szlifie tablicowym w kasetowych oprawach. Obie części połączone są śrubami.

Wisior z liter IHS księcia Franciszka I (1577-1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lico obrazu. Pejzaż o tematyce biblijnej, kompozycja pozioma oparta na trzech planach. W dolnej, lewej części obrazu, na pierwszym planie scena z Chrystusem i Samarytanką przy studni. Na prawo rozlana jest lustrzana tafla spokojnej rzeki, lub jeziora. Na drugim planie zabudowania miejskie, przylegające do wzgórza. W oddali skaliste góry na tle podświetlonych promieniami zachodzącego słońca chmur.

Krajobraz ze sztafażem ewangelicznym

Poussin Nicolas krąg

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Św. Piotr

szkoła włoska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Chrystus Pantokrator

ikona

1800 — 1820

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico obrazu

Męczeństwo św. Szczepana

szkoła włoska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

detal awersu ze sceną modlitwy Chrystusa w Ogrójcu, centralnie Chrystus modlący się z rozłożonymi i skierowanymi ku niebo rękami, w tle trzej mężczyźni.

Plakietka z pacyfikału

nieznany

kon. XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

E/16137/ML - Rzeźba drewniana, pełna, polichromowana, przedstawiająca św. Anny. Na postumencie w kształcie nieregularnego prostokąta, zakomponowana postać świętej, w długiej sukni, układanej w pionowe fałdy. U góry fałdy są drobniejsze, u dołu fałdy grubsze, pod szyją kołnierzyk w kształcie półokrągłej plisy. Na sukni kubraczek w kolorze brązowym, sięgający do połowy łydki, o połach zaokrąglonych u dołu. Kubrak z długimi rękawami jest dopasowany w czasie. Z przodu do pasa podkreślony jest dość wąskimi pionowymi żłobieniami, od pasa szerszymi biegnącymi ukośnie fałdami, zaś na rękawach ukośnymi nieregularnymi żłobieniami. Ręce złożone na piersiach do modlitwy. Głowa wzniesiona lekko do góry i lekko przechylona w prawo. Włosy brązowe, zaznaczone z przedziałkiem pośrodku, opadające na plecy, podkreślone żłobieniami. Nos prosty wydatny, usta wąskie, oczy owalne czarne, brwi cienkie łukowate czarne. Twarz i ręce pokryte cielistą farbą. Widoczne uszy. Spod sukni widoczne bose stopy.

Konserwacja: 1988 r.

Święta Anna

nieznany

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena figuralna na tle pejzażu. Na pierwszym planie św. Jan Chrzciciel siedzi na kamieniu w pozycji spiralnie skręconej - nogi zwrócone 3/4 w lewo, korpus w prawo - głowa uniesiona ku górze, wokół niej jaśniejący nimb, ramiona skrzyżowane na piersiach. Tors nagi, na wysokości bioder przerzucona ciemnozielona draperia. Po lewej na ziemi leży krzyż związany z patyków, poniżej stoi odwrócony tyłem biały baranek, który z uniesioną głową patrzy na świętego. Za nim kępa ciemnych drzew, po prawej w głębi pejzaż z drzewami nad wodą i pochmurnym niebem. Koloryt ciemny z przewagą zieleni i brązów.

Święty Jan Chrzciciel

nieznany

1620 — 1650

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 11 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd