treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
malarstwo; obraz; Pole Nr 68 a - Wyznaczone linią pole kwadratu z centrum zaznaczonym krzyżykiem wypełniają cztery nieregularne plamy czerni, otoczone rozpryskiem farby. Po zewnetrznej stronie plam znajduje się numeracja: 1, 2, 3, 4, zgodna z ruchem wskazówek zegara (1 po lewej stronie na górze). Na środku przy górnej krawędzi kwadratu napis POLE.

Pole Nr 68 a 

Tarabuła Janusz ur. 1931

1950 — 1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Płaszczyzna pilśni zaklejona tiulem, pomalowana głębokim tonem ciemnego fioletu. W prawym górnym narożniku krążek ciemnej czerwieni. Elementami układu kompozycji są szczątki rybie - skóra, kręgosłup, ogon, płetwy, przytwierdzone pod siatką tiulu. Układ elementów sugeruje kompozycję pejzażową: pnie drzew po lewej i prawej stronie, kształty budowli w centrum i dwóch postaci - siedzącej i leżącej na pierwszym planie.

Kompozycja z rybami

kompozycja abstrakcyjna

Stern, Jonasz

1966

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/1683/ML - Kompozycja metaforyczna. W centrum zwężająca się perspektywicznie w głąb droga z postacią idącej kobiety. Kobieta w rozwianej sukni z dekoltem, ręce opuszczone wzdłuż tułowia, dłonie odgięte na bok. Po obu stronach drogi wyłaniające się z wody sylwetki fantastycznych potworów o obłych ciałach i wężowatych głowach zwróconych w kierunku postaci. W tle zarys górzystego krajobrazu. Sylwetki modelowane czernią, miejscami akcenty bieli.

Kompozycja z łabędziami

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1916

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - Ujęcie zamknięte; Kompozycja składa się z miedzianych, prostokątnych płytek ułożonych równolegle. Przez środek, podkreślając pionowy układ, biegnie drewniana, czarna listwa. Takimi samymi listwami są obramione prostokąty poziome (kolorowe). W prostokątach tych umieszczone prostopadłe do płaszczyzny obrazu, ruchome płytki miedziane.

Kompozycja układów zmiennych XVIII

kompozycja abstrakcyjna

Marczyński Adam

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/1684/ML - Kompozycja metaforyczna. Na pierwszym planie, po prawej mężczyzna w fioletowym surducie i białej koszuli z żabotem. Na głowie biała peruka. Ręce mężczyzny uniesione do góry, u boku szpada. Za nim fragment wzgórza, na zboczu którego odwrócona tyłem leżąca kobieta. Ubrana w długą suknię z wykrojonym w szpic, odsłaniającym plecy dekoltem. Na stoku, w tle zarysy roślinności, wyżej fragmenty dwóch świerków.

Kompozycja

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 5 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd