treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: malarstwo materii

Liczba wyników: 10

Obiekty

7
Agresja IV - ujęcie z przodu;Kompozycja diagonalna w układzie poziomym. Z lewej części zwarte formy czerni – jedna na drugiej, piętrzące się, obniżone przy dolnym, prawym narożu. Formy brył namalowane fakturowo, szerokim pędzlem, którego dukt jest wyraźnie zaznaczony, przeciwstawiają się w większości monochromatycznej ugrowej przestrzeni tła dominującej w prawym, górnym narożu – w przeciwległym zaś jedynie zasygnalizowanej. W centrum, na styku czarnych form i ugru pojawiają się jaśniejsze, dynamiczne, świetliste przetarcia.

Agresja IV

Jurkiewicz, Zdzisław

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz przedstawia portret męski - postać ujęta w popiersiu z głową wspartą na prawej dłoni, przedstawiona en face. Mężczyzna ubrany jest w białą koszulę, ciemny krawat i ciemny garnitur. Twarz szczupła, pociągła, cera śniada, oczy niebieskie, brwi zarysowane wydatnym łukiem, nos prosty, usta pełne, nad nimi cienkie, krótkie wąsy. Włosy czarne delikatnie falowane nad czołem. Tło obrazu w kolorystyce szarości i zieleni.

Portret męski

Boznańska, Olga

1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

malarstwo; obraz; Pole Nr 68 a - Wyznaczone linią pole kwadratu z centrum zaznaczonym krzyżykiem wypełniają cztery nieregularne plamy czerni, otoczone rozpryskiem farby. Po zewnetrznej stronie plam znajduje się numeracja: 1, 2, 3, 4, zgodna z ruchem wskazówek zegara (1 po lewej stronie na górze). Na środku przy górnej krawędzi kwadratu napis POLE.

Pole Nr 68 a 

Tarabuła Janusz ur. 1931

1950 — 1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kompozycja 2 - ujęcie z przodu; Kompozycja z polichromowanej masy plastycznej nałożonej na obramowaną listwami płytę pilśniową. Wzdłuż osi pionowej wtopione w masę rytmicznie rozlokowane różnokształtne elementy metalowe i drobne kamienie. Kolorystyka tła zdominowana przez beże i ugry, elementy metalowe lekko skorodowane, podkolorowane cynobrem, kamienie naturalne, w odcieniach szarości i beżu.

Kompozycja 2 

Eysymont, Tadeusz

prawdopodobnie 1958 — 1959

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie zamknięte; Kompozycja składa się z miedzianych, prostokątnych płytek ułożonych równolegle. Przez środek, podkreślając pionowy układ, biegnie drewniana, czarna listwa. Takimi samymi listwami są obramione prostokąty poziome (kolorowe). W prostokątach tych umieszczone prostopadłe do płaszczyzny obrazu, ruchome płytki miedziane.

Kompozycja układów zmiennych XVIII

kompozycja abstrakcyjna

Marczyński Adam

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Kompozycja fakturowa XXIII - Ujęcie z przodu. Abstrakcyjny obraz reliefowy wykonany przy użyciu metalowych elementów i siatek o oczkach różnych kształtów, grubości, wielkości i gęstości naklejonych na płótno bądź wciśniętych w masę gipsową. Całość kompozycji, w kolorach biało-szaro-rdzawo-brązowym z nielicznymi błękitnymi plamkami, otoczona jest dwoma drewnianymi ramami, stanowiącymi integralną cześć pracy. Zewnętrzna ciemno-brązowa rama ma szerokość 1 cm. Wewnątrz znajduje się druga, szeroka na 4 cm, pomalowana na biało. Obie z licznymi przetarciami i odpryskami farby.

Kompozycja fakturowa XXIII

Kierzkowski Bronisław

1958

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dyptyk - Widok detalu. Dwa kwadratowe obrazy połączone ze sobą tworząc poziomą kompozycję. Płaszczyzna obu utrzymana w jasnej monochromatycznej tonacji z uformowanymi wzniesieniami i wgłębieniami. Nad obiema częściami zawieszone od góry na żyłkach kwadratowe, transparentne płytki pleksi z wtopionymi weń nieregularnymi, płaskimi, kolorowymi elementami po bokach. W centrum płytki, w lewej części pracy, naklejone polakierowane na czarno dwie wklęsłe formy: jedna większa, elipsoidalna, druga podłużna, wygięta okala lewą stronę większej bryły. W prawej części, centralnie na płytce umieszczone blisko siebie dwie białe wypukłe formy. Większą bryłę, z prawej strony okala mniejsza. Cała kompozycja, w swych głównych elementach zbudowana jest na przeciwieństwach: wklęsłe-wybrzuszone, białe-czarne, pozytyw-negatyw.

Światłoformy słońca I

Stanek Zdzisław

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 7 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd