treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Ujęcie z góry, recto, kartka w linię, zapisana pismem odręcznym

List do Zofii Zajczyk

Zimmermann, Ispo

1947-04-25

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

S/G/1498/ML - Widok placu targowego przed kościołem WNMP w Puławach.

La Foire

Imprime par Auguste Bry

1855 — 1860

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Lublina z fragmentem traktu zamojskiego. Po prawej rozległy pejzaż ze sztafażem. W głębi, rozciągnięte w poziomie zabudowania miejskie z charakterystycznymi dla Lublina budowlami. Przedstawienie szczegółowe, modelowane miękkimi, przetartymi smugami, dominują odcienie szarości wzbogacone rdzawym oranżem.

Widok Miasta Lublina od Traktu Zamośćskiego

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Lublina opatrzony kartuszem herbowym i legendą. Miasto w szerokim, panoramicznym ujęciu obejmującym przedmieścia: Wieniawę i Tatary. Widok ukazuje charakterystyczne dla Lublina budowle min.- w centrum Kościół jezuitów, za nim wzgórze staromiejskie z Bramami Krakowską i Grodzką, kościoły św. Michała i Dominikanów, zespół zabudowań zamkowych z basztą i kaplicą św. Trójcy. Po lewej widoczne sylwetki kościołów Panny  Marii, Nawrócenia, św. Pawła i św. Ducha. Budowle opatrzone łacińskimi podpisami lub cyframi mającymi odnośniki w legendzie. U góry, na osi kartusz tytułowy z napisem: TIPUS CIVITATIS LUBLINE[N]SIS. / IN REGNO POLONIAE EX OMNIBUS / PARTIBUS MU[N]DI EMPORIO. TER. IN. /ANNO CELEBRARI COSUETOCLARAE. (Widok miasta Lublina w Królestwie Polskim, sławnego w całym swiecie trzy razy na rok odbywającemi się jarmarkami) Po lewej godło Polski, po prawej herb Lublina. Nad dolną krawędzią pas zawierający legendę rozbitą na 4 pola w ozdobnych obramieniach. Przedstawienie prowadzone precyzyjną, cienką kreską, podkolorowane.

Widok Lublina (Tipus civitatis Lublinensis in Regno Poloniae...)

Hogenberg, Abraham

1618

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Lublina z przedstawieniem św. Antoniego. Widok miasta ujęty od południa. W górnej części wizerunek cudownego obrazu św. Antoniego z Dzieciątkiem Jezus z kościoła Bernardynów. W strefie dolnej panorama miasta. Na osi kościół Bernardynów, na bliższym planie pałac Sobieskich, po jego prawej stronie kościoły Reformatów i misjonarzy. Nad nimi kościół Jezuitów i Brama Krakowska. Nad wieżą kościoła św. Michała postać wojownika na smoku (prawdopodobnie archanioł Michał). Po lewej od kościoła Bernardynów pałac Tarłów, kościół Brygidek i kosciół Bonifratrów. W lewym dolnym rogu scena rodzajowa oraz napis PIASKI. Całość ujęta ozdobnym obramowaniem.

Lublin

Maszewski, Jan

1774

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/272 - Przed budynkiem dworca pod dachem od strony peronu stoją, pierwszy od prawej: Leon Przanowski, trzeci - adwokat Edward Rettinger, czwarty - wojewoda Stanisław Moskalewski, szósty - biskup Marian Fulman, siódmy - policjant (komendant wojewódzki?), ósmy - gen. Jan Romer, dowódca DOK Nr II, dalej mężczyźni w melonikach i cylindrach. Fotografia naklejona na tekturę, opisana na odwrociu:

Wizyta prezydenta Stanisława Wojciechowskiego w Lublinie

nieznany

1923

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz Może morze XXIV - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym podzielona na dwie równe części wzdłuż pionowej osi obrazu. Lewa część z przedstawieniem wzburzonego morza oprawiona z trzech stron w drewnianą, profilowaną ramę z jasnego drzewa. Na pierwszym planie spienione  morskie fale. U dołu w ciemnych tonacjach zieleni, wyżej z rozjaśnionymi kremowo-żółtawymi partiami rozbryzgujących się bałwanów, powyżej partie ciemnoniebieskiego nieba. W p.d. rogu sygnatura autora: W. LUBINIECKI '08. Prawa część, bez ramy, na całej powierzchni jednolicie pokryta drobnym, jasnym piaskiem. Na tej części płótna drobne rozproszone ubytki warstwy wierzchniej obrazu. U dołu pionowej krawędzi obrazu sygnatura autora w postaci stempla wykonanego czerwonym tuszem: PIOTR C. | KOWALSKI.

Może morze XXIV

Kowalski, Piotr C.

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ciężarek do sieci - ujęcie z przodu; Ciężarek do obciążania sieci wykonany z kamienia. W środkowej części kamień otoczony wykutym z żelaza, spłaszczonym pierścieniem. W części górnej pierścień wystaje poza obręb kamienia tworząc pętlę, przez którą przechodzi owalne, żelazne ogniwo, służące przymocowaniu ciężarka do sieci.

Ciężarek do sieci

nieznany

1901 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Mężczyzna zapalający żagiew

Lievens Jan

ok. 1625

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

530/A/ML - Topór kamienny wykonany z czarnego kamienia, starannie gładzony. Kształt dwustożkowaty, przekrój czworokątny. Barwa czarna.
wymiary dodatkowe: 1,8 cm (średn. otworu)

Topór

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 21 obiektów

Kolekcje

11

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd