treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
scena batalistyczna - ujęcie z przodu; Obraz przedstawia pędzącego na koniu rycerza ciągnącego na arkanie człowieka. W głębi po lewej koń osiodłany, mężczyzna z uniesioną szablą, rozwinięta turecka chorągiew, zarysy wojska. Po prawej za palisadą z drzewa i fosą ziemną wojsko, biało-czerwona rozwinięta chorągiew. W głębi zarysy budowli. Na pierwszym planie, pośrodku obrazu, poniżej pędzącego na koniu rycerza postać leżąca na ziemi, ze strzałami w kołczanie i mieczem w wykręconej ręce, obok po lewej tarcza. Po prawej, poniżej palisady, sterczą z ziemi gołe stopy. Koloryt jasny: przewaga tonów piaskowych. Koń siwy, Morsztyn w zbroi, na niej skóra tygrysia. Spodnie czerwone, jasnożółtawe wysokie buty.

Morsztyn pod Chocimiem

scena batalistyczna

Kossak Juliusz

1885

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena batalistyczna - ujęcie z przodu; Scena przedstawia bitwę rozgrywającą się w pejzażu górskim na wielu planach. Po lewej, w głębi, chorąży trzymający proporzec z herbem. Grupa jeźdźców z chorążym prowadzona jest przez dowódcę ze wstęgą przewieszoną przez ramię i w kapeluszu z białym piórem. Walka odbywa się na pistolety i szpady. Kłęby dymu unoszą się nad walczącymi. Na pierwszym planie pojedynczy przedstawiciele zwycięskiej armii pędzący konno pośród poległych, leżących na ziemi wraz z końmi.

Pod przedstawieniem dedykacja dla zwycięskiego Henryka Burbona, syna Wielkiego Kondeusza, ks. d'Enghien, rozdzielona herbem Burbonów Conde: Serenissimo Principi Henrico Borbonio Duci Anguineo/ Hanc tabellam fortiter dimicantium Verum ejus animi magnitudinis simbolum in humilimi sui obsequii monumentum dicat et consecrat. Niżej l.nazwisko malarza i formuła przywileju: AF VanderMeulen, jnuenit et excudit cum priuilegio Regis, pr. cd.: humillimus deuotissimus que seruus VanderMeulen. sygn. na płycie d.l.: I.V.Huchtenburgh sculp. Herb Burbonów otoczony łańcuchami z orderami Św. Ducha i Św. Michała.

Bitwa kawalerii

scena batalistyczna

Meulen, Adam Frans van der

między 1668 — 1670

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Defilada zwycięzców; scena batalistyczna - ujęcie z przodu; Trzy czarne sylwetowo potraktowane postaci w marszu ujęte frontalnie. W prawym ręku pistolety automatyczne, postać z lewej i środkowa trzymają ręczne granaty sztyftowe. Pomiędzy nimi dwie czerwone sylwety postaci. Na twarzach trzy białe krążki zamiast oczu i ust. W prawym dolnym rogu napis

Defilada zwycięzców

scena batalistyczna

Tomaszewski, Marian

między 1945 — 1947

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obrona Warszawy - ujęcie z przodu; Na tle poziomych płaszczyzn czerni, ciepłego brązu, błękitu i szarości cztery brązowe sylwety. Pierwsza od lewej – hybryda byka i działa artyleryjskiego z dwiema lufami; druga – przypominająca trzy uogólnione, uzbrojone postaci. Po prawej, za układem ciemnych, zielonych i brązowych prostokątów, postać z uniesionym mieczem, za którą stoi symboliczna postać syreny z mieczem i tarczą z orłem. W tle, w górnej części przedstawienia dwie nieregularne, czarne plamy, jedna w prawym górnym rogu przedstawienia, druga za postacią z mieczem.

Obrona Warszawy

scena batalistyczna

Tomaszewski, Marian

między 1958 — 1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

bez tytułu - ujęcie z przodu; Kompozycja jednoplanowa w układzie poziomym z linią horyzontu poniżej połowy wysokości i postaciami określonymi za pomocą czarnych konturów i jasnoszarych, ciemnoszarych i brązowych płaszczyzn na niebiesko-zielonym, ciemnym, przygaszonym tle. Po lewej grupa uogólnionych, brązowo-szarych postaci z lufami wymierzonymi w grupę jasnych postaci, z których dwie stoją z uniesionymi w górę ramionami a pozostałe tworzą nieokreśloną geometryczną formę. Po prawej uogólniona, szaro-brązowa postać z wyciągniętym karabinem w stronę grupy postaci przy brzegu obrazu. W centrum, za postaciami płaszczyzna prostokątna – budowla.

Bez tytułu

scena batalistyczna

Tomaszewski, Marian

między 1958 — 1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Partyzanci - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym utrzymana w szarych, brązowych i zielonych barwach. Po prawej stronie kompozycji trzy, brązowe uogólnione postaci, dwie u góry, jedna poniżej, z karabinami. Ich sylwety częściowo wyznaczone przez szary kontur. U góry w tle ciemna, szara płaszczyzna o wyraźnym konturze i nieregularnym kształcie. Po lewej stronie trzy zróżnicowane kształtem i kolorem płaszczyzny: brązowa o nieregularnej, wielobocznej formie; zielona - ograniczona częściowo szarym konturem prostej łamanej; obła, zielonoszara bez wyraźnego konturu.

Partyzanci

scena batalistyczna

Tomaszewski, Marian

1958

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zabawa w wojnę - ujęcie z przodu; Obraz zbudowany z płaszczyzn koloru o czarnych konturach na szarym tle. U dołu podłużna leżąca forma o barwie zgaszonego oranżu, na niej rząd białych i zielonych wielokątów z krążkami w środku. Ponad nią nieregularne formy zbudowane z płaszczyzn czerwonych, zielonych, żółtych, niebieskich. U góry, tuż pod krawędzią pas bieli przecięty w dwóch miejscach płaszczyzną czerni.

Zabawa w wojnę

scena batalistyczna

Tomaszewski, Marian

1953

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie jeździec na koniu kierujący się ku lewej stronie. Lewą ręką trzyma uzdę biegnącego obok luzem konia. Mężczyzna w kurtce z futrzanym kołnierzem, w rogatywce na głowie. Na dalekim planie zarys wsi z sygnaturą kościoła pośród drzew po prawej stronie. U dołu obrazu dwie rośliny. Koloryt jasny.

Luzak

scena rodzajowa

Kossak Juliusz

1898

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kubek z kości słoniowej z wyrzeźbioną dekoracją przedstawiającą mężczyzn ze strzelbami. W tle budowle o wywiniętych dachach.

Naczynie na pędzle

1701 — 1800

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Naczynie na pędzle

1701 — 1800

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Znaleziono 12 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd