treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: pisarze

Obiekty

80
lico

Pokrow Przeświętej Bogurodzicy

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, scena przedstawiająca 3 postacie: dojrzałego mężczyznę w centrum oraz dwóch młodzieńców po obu jego bokach, walczących z oplatającym ich ciała wężem.

Grupa Laokoona

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico, Portret przedstawiający, ujętego do ramion, mężczyznę z brodą, który nosi na sobie okulary. Jest lekko zwrócony w swoją prawą stronę. Jego bujne, zaczesane do tyłu włosy odsłaniają wysokie, zmarszczone czoło.

Mendele Mojcher Sforim

metaloplastyka

Pacanowski, Bolesław

ante 1947

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Bachus jako dziecko

Jordaens Jacob

ok. 1640

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

MPol/211/ML - Świadectwo Juliusza Pola wydane przez C.K. Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie to druk jednostronny. Na górze zawiera nadruk nazwy uczelni, naklejony znaczek skarbowy, dane studenta, następnie w słupku wymienione przedmioty. Wypelniony punkt

Świadectwo Juliusza Pola

Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie

1915 — 1917

Muzeum Narodowe w Lublinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Obraz w formacie leżącego prostokąta. Kompozycja przedstawia rzekę wijącą się zakolami w głąb obrazu. Po lewej i prawej stronie brzegi porosłe drzewami i krzewami. Kompozycję zamyka wyniosłe pasmo wzgórz. Koloryt: woda w chłodnej przełamanej zieleni, brązy brzegów, szarości przełamane wzgórz.

Krajobraz huculski; Pejzaż huculski

pejzaż

Krcha Emil

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Ukrzyżowanie

ikona z brązu

1700 — 1799

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Sobór Świętych

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

MPOLIN-M42

Portret Dawida Bergelsona

rysunek

Szwarc, Marek

ca 1925

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Okulary - Okulary czarno-brązowo-żółte (układ kolorów powtarzających się, naprzemiennie). Kształt szkieł zbliżony do koła. Na części oprawek od strony twarzy (front) - w rogach, w których łączona jest ta część z zausznikami, widoczne są - po dwa w każdym rogu - małe nity: płaskie, niewystające poza brzeg oprawki. Model okularów pozbawiony nanośników (tzw. nosków). Ślad po pęknięciu oprawki przy lewej tarczy, od strony części na nos. Przetarcia oprawki.

Okulary

nieznane

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Maszyna do pisania

Sperry Corporation (Stany Zjednoczone, 1910-1986)

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fajka - Fajka w kolorze czarnym, z drewnianą powierzchnią główki i cybucha z wyraźnymi ciosaniami (ryflowanie). Część z ustnikiem gładka, możliwe jest jej odkręcenie.

Fajka

nieznane

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Dwa krajobrazy - ujęcie z przodu; Obraz w formacie koła. W centrum schemat przypominający koło ruletki. Wokół czarnego sporego punktu cztery kręgi, każdy podzielony na trzydzieści części. W każdym z trzech pierwszych okręgów zapisane są cyfry. Ostatni, największy krąg, zewnętrzny, ma wpisane w 30 wydzielonych częściach fazy księzyca (albo okrągłe formy przypominające je). Połowa z nich, po prawej stronie namlaowana jest jakby przedstawiały ludzkie twarze wpisane w koła o różnym stopniu jasności. Połowa z lewej strony to czarne koła z niewielkimi jasnymi akcentami przy krawędziach. Wokół błękitno-niebieskie niebo z chmurami, coraz jaśniejsze i falujące im bliżej krawędzi obrazu, przy której jest zielony, sielski krajobraz łąk, pól i małych miasteczek wśród pagórków i drzew.

Dwa krajobrazy

Waniek, Henryk

2000 — 2001

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Szczury (głowa kobiety)

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ilustracja - Rysunek czarnym piórkiem - kompozycja wertykalna - głównie konturowy, przedstawiający stojące pionowo, lekko ukośnie w prawo pióro, z wystającą z jego górnej części linią, na której górnym końcu zwisa chorągiew (wielkości podobnej do wielkości pióra), głównie po prawej i lewej stronie pióra - figury, z miejscami kreskowaniami-cieniowaniem. Rysunek obmalowany z wszystkich stron, prostokątnie, czarnym tuszem, obmalowanie tworzy ramkę o podobnej szerokości u góry i po bokach, większą u dołu, jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne nieregularne (przy rogach krawędzi zewnętrznych namalowanej ramy uwyraźniają się ślady po liniach włosia pędzla).Praca na kremowym papierze.

Wołanie wiatru

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ilustracja - Przedstawienie unoszącego się, ujętego z lewego boku, jasnego (biele, szarości, brązy) korpusu ludzkiego z widocznym jednym skrzydłem; z przodu korpusu spływają wstęgi lub dym, początkowo ku dołowi (tu ma kolory szare), w dalszej części (szarości, brązy, biele) ku dolnej prawej stronie kompozycji. W dolnej części sceny, pośrodku, sześć pionowych cienkich i jasnych elementów na jasnej szerokiej podstawie, kończącej się po bokach ukośnie (perspektywicznie ujęta prostokątna płaszczyzna?). Reszta tła ciemna (czerń, miejscowo z brązami).Scenę obramowuje namalowana prostokątna brązowa ramka, u góry i po bokach o dość równej szerokości, u dołu o większej. Jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne - niedochodzące do krawędzi płótna podłoża - dość nieregularne, zwłaszcza lewa, górna i dolna z widocznymi liniami pędzla.

Unosząca się Nike (?)

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ilustracja - Przedstawienie w barwach czarnych, brązowych i bieli dwóch rzędów słupów ogrodzenia: przedniego i tylnego. Są to słupy pionowe, wygięte u szczytu - trzy po lewej z pierwszego rzędu są wygięte ku prawej stronie kompozycji, trzy po prawej ku lewej. W rzędzie tylnym, widocznym w mocnym oddaleniu, takie samo lustrzane odbicie kompozycji: ukazane cztery słupy po lewej, wygięte ku prawej, i cztery po prawej, wygięte ku lewej. Pomiędzy rzędami przednim i tylnym brązowa ziemia (niejednolita, z miejscami jaśniejszymi), a pośrodku jasna droga, ujęta perspektywicznie, na wprost. Nad nią znad horyzontu widoczny czarny (wewnątrz) i szaro-brązowy (w partiach zewnętrznych) dym, falujący i nieco szerszy w dolnych częściach, przesłaniający jasne koło (słońce), które znajduje się pośrodku szerokości dymu, u dołu.Scenę obramowuje namalowana prostokątna czarna ramka, u góry i po bokach o dość równej szerokości, u dołu o większej. Jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne, zwłaszcza górna i dolna, nieregularne.

Wspomnienie o Zofii Praussowej

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ilustracja - Przedstawienie kobiet z instrumentami muzycznymi, namalowanych na czarnym tle konturowymi białymi liniami. Osoby uwidocznione w kilku rzędach, w pierwszym bębny (osoby przy nich mają również pałki skierowane ku dołowi), a pośrodku osoba z instrumentem smyczkowym. Czerń tła w górnej części (ale także z boku po lewej) falująco zwęża się ku górze, przypominając dym, także dzięki szarościom po bokach, miejscami wypełnianymi także brązami. Na zewnątrz od dymu widoczna także, zwłaszcza w prawej część sceny, biel. Scenę obramowuje namalowana prostokątna brązowa ramka, u góry i po bokach o dość równej szerokości, u dołu o większej. Jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne w dużej mierze nieregularne (zwłaszcza przy rogach krawędzi zewnętrznych namalowanej ramy uwyraźniają się ślady po liniach włosia pędzla, zwłaszcza).

Koncert

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 80 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd