treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: panorama

Obiekty

87
czarno-biała litografia tonowana na papierze - Ujęcie z przodu ilustracji bez arkusza; panorama miasta oglądana z brzegu rzeki, sprzed długiego mostu. Na moście liczni przechodnie i dwukonne powozy. Na pierwszym planie nabrzeże z grupkami postaci, beczkami i skrzyniami. Wzdłuż nabrzeży ciasno ustawione barki, żaglowce i łodzie, na wielu załoga przy pracy. Pojedyncze statki i łodzie płynące po rzece. Kamienice bulwaru nabrzeżnego ukazane z detalami jak szyldy, ogrodzenia, pojedyncze drzewa. Nad ich dachami zabudowa starego miasta z zamkiem i kościołami. Po lewej stronie zabudowania wojskowe, ponad nimi zabudowania nowej dzielnicy. Niebo z białymi obłokami zajmuje połowę kompozycji.

Panorama Szczecina od wschodu

Frank Gustav

około 1860

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pośrodku białej karty zdjęcie z lotu ptaka na panoramę miasta. Dookoła fotografii drukowana ramka, zdobiona w narożnikach geometrycznym wzorem

Panorama Kijowa i nabrzeże Dniepru

Franciszek de Mezer

ok. 1890

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Panorama Odry z Hakenterrasse (obecnie Wały Chrobrego) - ujęcie z przodu; Widok na zakomponowaną w centrum obrazu łódź żaglową zacumowaną na Odrze w rejonie Wałów Chrobrego, których budynki (Rejencja i Muzeum) widoczne są w tle wraz z panoramą miasta utrzymaną w szarej zamglonej kolorystyce. Kadłub łodzi zielony, zwinięte żagle w kolorze rudym, niewielka lecz wyeksponowana świetlistym kolorem na szczycie masztu flaga armatorska czerwono-czarno-czerwona. Obok w lewej części przedstawienia drewniane belki odbojnicy, a z tyłu płynący holownik z czerwonym, dymiącym kominem. Po prawej stronie, za łodzią żaglową widoczny fragment biało-czarnego kadłuba barki oraz mniejszej łodzi z wioślarzem na dziobie. U dołu, uzyskana impastem toń spokojnie falującej rzeki, z odbijającymi się w niej statkami i mieniącym się w niej światłem słońca, wyłaniającego się zza szarych chmur. Doświetlone zostały także dwa duże gmachy w tle i zieleń na Hakenterrasse. Obraz sygnowany w prawym dolnym narożniku.

Panorama Odry z Hakenterrasse (obecnie Wały Chrobrego)

Runge, Helene

około 1915

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia czarnobiała z widokiem panoramicznym miasta Lublina od strony ulicy Rusałka, z rejonu doliny rzeki Bystrzycy. Widoczne na pierwszym planie łąki, w oddali zabudowania ulic Narutowicza i Bernardyńskiej, m.in. wieża ciśnień na placu Bernardyńskim (ob. placu Wolności), kościół pobernardyński pw. Nawrócenia św. Pawła, wieża Nowego Ratusza, szczyt Bramy Krakowskiej, fasada Szkoły Handlowej Vetterów, pałac Sobieskich, Wieża Trynitarska, katedra lubelska.

Panorama Lublina od strony ulicy Rusałka

Poddębski, Henryk (1890-1945) (fotografik)

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

Grafika - widok na zamek szczeciński - Ujęcie na białym tle. Grafika przedstawiająca widok zamku od strony fosy głównej z niewielkimi, krytymi dwuspadowymi dachami budynkami gospodarczymi w rejonie zaplecza ul. Wyszaka na I planie. Charakterystyczne elementy wystroju skrzydła północnego zamku z wieloboczną wieżą narożną z krenelażem od strony Odry i neogotycką przybudówką w rejonie obecnego wejścia. Grafika wykonana w związku z pobytem na zamku elektora Fryderyka Wilhelma Heskiego. Na odwrociu strona 39 gazety z tekstem w 3 kolumnach zatytułowanym Generallieutenant von der Mülbe. Tekst dotyczący przedstawionego zamku szczecińskiego na stronie 41, z historią budowy zamku, informacją o nowych elementach przedstawionych na rycinie i aktualnym wykorzystaniu budowli - w tym przeznaczeniu królewskiego pokoju w północnym skrzydle i przylegającej do niego wieży dla jeńca wojennego - księcia Fryderyka Wilhelma Heskiego,

Panorama zamku książęcego

Löscher H.

1866

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa - Widok na płot i drewnianą bramę od strony wiaduktu pod przejazdem kolejowym. Na pierwszym planie po bokach murowane ściany wiaduktu, u góry widoczne żelazne balustrady. Ulica brukowana, po bokach chodniki, z prawej stoi uliczna latarnia. Na wprost płot, drewniana, niska, zamknięta brama, z lewej otwarta furtka, za nią widoczna budka strażnicza. Na bramą półokrągła tablica z napisem: Gulag der SS und Polizei. Przed bramą, z prawej strony stoi żołnierz w szynelu, z karabinem na ramieniu. W głębi, za ogrodzeniem widoczna ulica, panorama parterowych i piętrowych domów.

Brama do getta III

scena rodzajowa

Stern, Jonasz

XX wiek, XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fotografia czarno biała, w kadrze poziomym, przedstawia grafikę obwiedzioną cienką czarną ramką i otoczoną jasnym marginesem. Grafika przedstawia panoramę Kwidzyna od strony Wisły. Na pierwszym planie szeroka połać łąki i pól uprawnych. Bliżej lewej krawędzi pasące się stado siedmiu krów. Za nimi niskie ogrodzenie i kilkanaście drzew rosnących w rzędzie. Nieco wyżej zwarty kompleks kilku budynków. Dominującym elementem jest czworoboczna, wysoka wieża przykryta spadzistym dachem, z dekoracyjnym, schodkowym szczytem od frontu. Połączona jest długim, murowanym gankiem, wspartym na wysokich podporach, z położoną nieco dalej bryłą zamku i katedry. Po prawej stronie katedry wysoka, czteroboczna, zadaszona wieża zwieńczona krenelażem, czyli wymurowaniem w kształcie ząbkowania. Na prawo od zamku i katedry zabudowa miasta z widoczną w tle smukłą wieżą. U dołu pośrodku marginesu podpis Marienwerder. Z lewej strony: Gez.u.lith.v.C.A. Mann. Z prawej: Lith.Inst. v. C.G. Kanter in Marienwerder.

Marienwerder | Kwidzyn

Grafika

Mann, C. A.

1855

Muzeum Zamkowe w Malborku

Zewnętrzna strona wieka przedstawia w centralnej części wyobrażenie fabryki pierników, poniżej medale przyznane za produkty. Pod nimi napisy: „H. Thomas T.Z.O.P.” i „Toruń”, a także herb fabryki przedstawiający dwa niedźwiedzie w koronach stojące przy ulu. W górnej części wieka napis: „Założona 1857. Fabryka Pierników”.

Skrzynka na pierniki fabryki Herrmann Thomas

nieznany

po 1920

Muzeum Okręgowe w Toruniu

lico

Łuck

rysunek

Jamiołkowska, Aleksandra

2016

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

awers

Fotografia warszawska z okresu okupacji niemieckiej (IX)

nieznany

1940 — 1944

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Widok na Pont Neuf

nieznany wg ryciny Stefano della Belli

po 1646

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Mapa Saksonii

Homann Johann Battista

ok. 1720

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Zograskop optyczny

nieznany

2. poł. XVIII/pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok Lublina wzorowany na widoku A. Hogenberga. opis analogicznie jak : S/G/271/ML. Przedstawienie niekolorowane, o zmniejszonej wysokości. Bezpośrednio nad wieżami kościołów jezuitów i Bramy Krakowskiej wstęga z napisem: LUBLIN in Pohlen, w miejscach karuszy herbowych pochylone tarcze. U dołu wprowadzone dwa pola z informacjami o Lublinie w jęz. niemieckim po lewej oraz legenda z oznaczeniami po prawej.

Lublin in Pohlen

Bodenehr, Gabriel

1710

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Lublina opatrzony kartuszem herbowym i legendą. Miasto w szerokim, panoramicznym ujęciu obejmującym przedmieścia: Wieniawę i Tatary. Widok ukazuje charakterystyczne dla Lublina budowle min.- w centrum Kościół jezuitów, za nim wzgórze staromiejskie z Bramami Krakowską i Grodzką, kościoły św. Michała i Dominikanów, zespół zabudowań zamkowych z basztą i kaplicą św. Trójcy. Po lewej widoczne sylwetki kościołów Panny  Marii, Nawrócenia, św. Pawła i św. Ducha. Budowle opatrzone łacińskimi podpisami lub cyframi mającymi odnośniki w legendzie. U góry, na osi kartusz tytułowy z napisem: TIPUS CIVITATIS LUBLINE[N]SIS. / IN REGNO POLONIAE EX OMNIBUS / PARTIBUS MU[N]DI EMPORIO. TER. IN. /ANNO CELEBRARI COSUETOCLARAE. (Widok miasta Lublina w Królestwie Polskim, sławnego w całym swiecie trzy razy na rok odbywającemi się jarmarkami) Po lewej godło Polski, po prawej herb Lublina. Nad dolną krawędzią pas zawierający legendę rozbitą na 4 pola w ozdobnych obramieniach. Przedstawienie prowadzone precyzyjną, cienką kreską, podkolorowane.

Widok Lublina (Tipus civitatis Lublinensis in Regno Poloniae...)

Hogenberg, Abraham

1618

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 87 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd