treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: koń

Obiekty

3 732
lico obrazu

Koń i bydło na pastwisku

Cuyp Albert naśladowca

2. poł. XVII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z lewej strony. Koń. Rekwizyt obrzędowy wykonany techniką własną. Głowa i szyja konia wykonane z drewna (boki) i tektury (przód i tył) przybitej do drewna za pomocą gwoździków. Pomalowane na biało. Czarną farbą zaznaczone oczy i uzda. Pysk (wycięcie) zaznaczony kolorem czerwonym. Uszy wykonane ze skóry (jedno ze zszytych maszynowo dwóch kawałków), przybite do boków głowy gwoździami. Grzywa wykonana z włókna konopnego, mocowana na czubku głowy.

Konik - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie przodu skosem w lewą stronę. Głowa konia - rekwizyt obrzedowy wykorzystywany podczas przedstawień koledniczych.

Głowa konia - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Fotografia Aleksandra, Bronisławy i Józefa Mamelok

nieznany

ca 1895 — 1905

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Scena przed kuźnią

Wouwerman Philips kopia warsztatowa

3. ćw. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Przed karczmą

Meijer Hendrick de

ok. 1666

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Głowa konia - rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z prawej strony. Głowa konia – rekwizyt obrzędowy. Wyrób własny, jednostkowy. Głowa wykonana techniką obróbki stolarskiej z dwóch kawałków drewna łączonych na czop. Przedstawiona realistycznie. Pysk długi, otwarty. Jego środek oraz nozdrza pomalowane na czerwono (obecnie jedynie pozostałości farby). Z przodu żuchwy szereg bardzo słabo widocznych namalowanych białą farbą prostych kresek (zęby?).  Czarną farbą namalowane oczy i uzda. Po bokach głowy, za pomocą gwoździ, mocowane wycięte ze skóry uszy. Pomiędzy nimi  oraz poniżej, na karku, przybite za pomocą małych gwoździków cienkie skórzane paski, za pomocą których mocowana jest grzywa z jasnego włosia (końskiego?). Szyja długa, prosta, w jej spodzie znajduje się otwór na kij. Całość pomalowana na biało.

Głowa konia - rekwizyt obrzędowy

nieznany

Muzeum Narodowe w Szczecinie

przedmiot kultowy, figurka - Ujęcie lewej strony w pionie. Figurka drewniana przedstawiająca konia z realistycznie zaznaczonym łbem i szyją.

Figurka zoomorficzna

nieznany

wczesne średniowiecze

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba , maska - Ujęcie z przodu. Część twarzowa: czoło wypukłe, czarne, cienki grzbiet nosa, szerokie nozdrza, stożkowate usta. wycięte trójkątne oczy. Na obu bokach części twarzowej wymalowany zyg-zakowaty wzór (czarna linia, wypełnienie trójkątów - czerwone). Część twarzowa zwieńczona lekko wygiętymi do tyłu długimi żłobkowanymi rogami oraz szpiczastymi uszami ozdobionymi zyg-zakowatymi wzorami (kolory analogicznie jak wyżej). W części tylnej maski wywiercone otwory, umożliwiające przymocowanie jej do twarzy tancerza oraz pozostałości po sznurku.

Maska antylopy

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura zoomorficzna: koń - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Drewniana, rzeźbiona figura konia.

Koń

figura zoomorficzna

nieznany

około 1975

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Fotografia kolorowa. Na jasnym tle leży prostokątna, przestrzenna forma wykonana z drewna. Na licu wyżłobiony wzór przedstawiający wiewiórkę zwróconą w lewą stronę, która trzyma w uniesionych łapkach orzech. Poniżej dwie skrzyżowane ulistnione gałązki, połączone pętelką.

Forma piernikarska

nieznany

XIX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; widoczna z półprofilu twarz wojownika z hełmem na głowie, z długą kręconą brodą i wąsami, poniżej widoczny fragment okrągłej tarczy, na której widać galopującego konia

Portret wojownika [Hannibal]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Emaliowana miska z boku, z przedstawieniem lwów na zewnętrznych ściankach.

Miska z przedstawieniem koni i lwów Fo

1368 — 1643

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Lico

Berek Joselewicz - wersja czarno-biała

rysunek

Truściński, Przemysław

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 3732 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd