treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: oświetlenie

Obiekty

91
Elektryczna lampa kabinowa - ujęcie z przodu; Lampa elektryczna z korpusem w całości zrobionym z mosiężnej blachy o prostokątnej podstawie (193 x 70 mm, wys 18mm) i z włącznikiem umieszczonym od czoła. Od góry, w podstawie cztery otwory do mocowania lampy, a na podstawie przymocowane dwie ścianki (12 x 60, wys. 70) zaokrąglone od góry. Pomiędzy ściankami znajduje się ruchoma przesłona umożliwiająca zmianę kąta padania światła. Na przesłonie umocowano czarny uchwyt z tworzywa sztucznego. Żarówkę (moc 66 W, światłość 26 cd, typ trzonka B22) wyprodukowano na terenie byłej NRF w firmie

Elektryczna lampa kabinowa

Famor S.A., Bydgoszcz (1952- )

1958

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Elektryczna latarnia okrętowa - ujęcie z przodu; Latarnia elektryczna od góry i dołu wyposażona w dwie cylindryczne, metalowe części, osadzone na okrągłych tarczach, które połączone są trzema prętami o średnicy 4 mm. Cylindryczna część środkowa z białego szkła o średnicy 100 mm i wysokości 110 mm stanowi soczewkę Frensela. Dolna część lampy o średnicy 80 mm i wysokości 60 mm z dławikiem przedzielona jest na dwie części uszczelnione gumową uszczelką. Spodnie wieko przykręcone na trzy śruby. Część górna o średnicy 150 mm i wysokości 30 mm, z wiekiem oddzielonym uszczelką mocowanym na 3 śruby dociskowe na zawiasach z pokrętłami. Wewnątrz lampy czerwony filtr oraz żarówka mocowana do oprawki bagnetowej (B22d). Na obu metalowych częściach po 2 uchwyty, umieszczone na przeciwko siebie. W górnej części przymocowano do nich metalowe kółka połączone łańcuchem.

Elektryczna latarnia okrętowa

Famor S.A., Bydgoszcz (1952- )

1970 — 1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

sekstant SNO-T w skrzynce z akcesoriami i atestami - Ujęcie z przodu; Sekstant z lunetką i przeziernikiem. Odlewana, metalowa rama z jednym bokiem trójkąta w kształcie wycinka koła łączona wewnętrznie kratownicą w kolorze metalizowanym o wymiarach 18,5x18,5x23 cm. Od spodu umocowane ruchome ramię, alidada o długości23 cm. Ramię alidady porusza się po wyskalowanym boku trójkąta, limbusie. Na końcu ramienia śruba ślimakowa w obudowie, do której na wysokości skali limbusa przytwierdzona jest tabliczka z kreską indeksową ułatwiającą ustawienie alidady z dokładnością do 1 stopnia. Przy zakończeniu obudowy znajduje się śruba zakończona bębenkiem z podziałką minutową, której odczyt umożliwia zamontowane nad nią dwupołożeniowe szkło powiększające w oprawie okularowej Śruba ślimakowa zazębia się z zębatką naciętą na krawędzi ramy. Na alidadzie znajduje się napis: N 9088 1977. Na krawędzi ramy zamocowane jest lustro małe o promieniu 5,8 cm, podzielone na część górną z szybką i część dolną z lusterkiem w oprawie metalowej w kolorze obudowy. Za lusterkiem małym trzy przesłony o różnym stopniu przyciemniania. Przed lustrem dużym, prostokątnym o wymiarach 5,7x4 cm w metalowej ramie koloru obudowy cztery przesłony o czterech stopniach przyciemniania. Naprzeciw lustra małego nośnik lunetki ze śrubą do jej przykręcenia. Skala na ramie posiada oznaczenia od -5 do +140 stopni, w części spodniej czarny, plastikowy uchwyt na dłoń i dwie nóżki służące za podstawę. Lunetka o długości 11,2 cm. przeziernik o długości 17,5 cm.

Sekstant SNO-T w skrzynce z akcesoriami i atestami

nieznana

około 1976

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Naftowa latarnia rufowa - ujęcie z przodu; Latarnia okrętowa naftowa, rufowa. Korpus metalowy o ściance czołowej z soczewką Frensela wysokości 9,5 cm. Górą korpus zamknięty owalnym daszkiem i perforowaną obudową wylotu spalin o 2 rzędach otworów. Brak palnika. Światło białe, kąt świecenia 135 stopni. Korpus malowany na kolor szary.

Naftowa latarnia rufowa

aqua signal AG, Brema

1945 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Madonna

Giovanni Battista Salvi zw. Sassoferrato kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Płock, synagoga, 12.08.2008

pejzaż miejski

Wilczyk, Wojciech

2008-02-10

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lampa wisząca na tle sufitu i ściany. Lampa na długich łańcuszkach z białym kloszem z mosiężnymi okuciami.

Lampa naftowa wisząca

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Kompozycja materiałowa o układzie prostokąta poziomego. Płyta metalowa łączona ukosem od lewej strony, w 1/3 szerokości. Na płaszczyźnie cztery elementy tego samego formatu (prostokąt o lekko wybrzuszonych dłuższych krawędziach) zestawione względem siebie pod równym kontem.

Relief Nr 26 – 1965

kompozycja abstrakcyjna

Stażewski, Henryk

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; W zarzuconym różnymi drobiazgami pomieszczeniu, wśród zabitego dzikiego ptactwa - grupa trzech osób: stary człowiek, zajęty skubaniem ptaka, siedząca u jego stóp dziewczynka, trzymająca kosz z pierzem i mały chłopczyk z kaczką w ramionach. U dołu, z lewej strony znajduje się sygnatura: Antonio Rotta | Venezia 1883.

Scena rodzajowa z ptasznikiem

scena rodzajowa

Rotta Antonio

1883

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Untitled (Covering) - ujęcie z przodu; Kolaż składa się z dwóch arkuszów papieru pokrytego srebrną farbą przymocowane do białego podłoża za pomocą malutkich okrągłych, płaskich magnesów w narożnikach każdego z arkuszy. Na każdym nieregularnie rozmieszczone zdjęcia publicystyczne.
Na pracy na pierwszym z lewej strony arkuszu trzy zdjęcia: w górnej części duża fotografia popiersia kobiety w sportowym stroju, z rozwianymi włosami, a w tle, w oddali, za mgłą wzgórze. Poniżej dwa mniejsze ułożone obok siebie, biało-czarne zdjęcia - jedno przedstawia czwórkę mężczyzn w kurtkach i kaszkietach zwróconych w prawo, stojących na kamienistej powierzchni lub gruzowisku obok leżącego szkieletu nieokreślonej konstrukcji, a drugim zaś dwie sylwetki ludzi przy leżącym na boku koszu balonowym połączonym olinowaniem z balonem widocznym po prawej jako ciemna kulista forma. Na prawym arkuszu, centralnie w górnej części trzy pionowe kolorowe zdjęcia rozmieszczone obok siebie w równych odstępach. Na pierwszym z lewej drapacze chmur; na środkowym statek wypełniony kontenerami; na trzecim po prawej trzy turbiny wiatrowe.

Untitled (Covering) | Bez tytułu (Przykrywanie)

Nedeljkovic Sladjan

2022

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kandelabr ścienny na 3 świece w stylu empirowym

Kandelabr na 3 świece

kandelabr

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kandelabr ścienny na 3 świece w stylu empirowym.

Kandelabr na 3 świece

kandelabr

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Latarnia torowa - ujęcie z przodu; Czerwona latarnia gazowa, acetylenowa typu Lebe stosowana na znakach torowych pływających. Tabliczka znamionowa ze znakiem firmowym AGA system DALEN Gasaccumulator Stockholm. Korpus wykonany z blachy mosiężnej, pomalowany na kolor czerwony. Wbudowana soczewka Frensela wysokości 105 mm i średnicy 135 mm. Soczewka z kominem zamocowana do korpusu na zawiasie i blokowana śrubą. Komin średnicy 100 mm i wysokości 190 mm zakończony stożkiem. W dolnej części korpusu, w kostce o kształcie sześcianu otwór gwintowany służący do doprowadzenia gazu do palnika. Latarnia mocowana na trzy śruby do korpusu pławy, przez otwory znajdujące się w spodzie podstawy.

Latarnia torowa

AGA AB, Sztokholm (1904-2000)

1950 — 1959

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Świecznik chanukowy (hebr. chanukija) - Lampka o podstawie na trzech nóżkach, z wywiniętymi do góry krawędziami bocznymi. Osiem wgłębień. Podstawę zaplecka tworzy łuk - z napisem - sięgający skrajnych wgłębień. Górna część zaplecka naśladuje kontur zamkniętej korony, wewnątrz której znajduje się lew, zwrócony w lewo, oparty tylnymi łapami o łuk, a przednimi o koronę, ogon ma esowato wywinięty, sięgający centralnej, górnej części korony.

Świecznik chanukowy (hebr. chanukija)

Pinkus A.

ca 1932

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Świecznik - Podstawa ośmioboczna, dwustopniowa, o krawędzi dekorowanej panelami z reliefowym motywem roślinnym. Trzon tralkowy, zwieńczony wazonikową tulejką. Z trzonka symetrycznie wyprowadzone trzy pary łukowatych, tralkowych ramion zakończonych wazonikowymi tulejkami. Wszystkie tulejki ułożone w linii, na jednej wysokości.

Świecznik

nieznany

ante 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Świecznik chanukowy (hebr. chanukija) - Świecznik na okrągłej, stopniowanej podstawie. Trzonek prosty z tralką, do niego mocowane śrubą cztery pary ramion wychodzące z wspólnego trzonka, z delikatnym ornamentem kwiatowo-wolutowym. Osiem tulejek w kształcie amfor, połączone po cztery poziomym ornamentowym wspornikiem.

Świecznik chanukowy (hebr. chanukija)

nieznany

ante 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Świecznik czteroramienny, brązowy. Nad podstawą talerzyk, wyżej cztery lichtarze na świece

Świecznik czteroramienny

nieznany (rzemieślnik)

XIX wiek

Muzeum Narodowe w Lublinie

ujęcie z przodu

Lampka chanukowa (hebr. chanukija)

nieznany

ante 1960

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie z przodu

Lampka chanukowa (hebr. chanukija)

nieznany

ante 1960

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie z boku

Świecznik

nieznany

ante 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie z boku

Świecznik

nieznany

1939 — 1941

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Widok miasteczka

projekt scenografii teatralnej

Pacanowski, Bolesław

1951

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 91 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd