treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Portret Anny Marii Rubach - ujęcie z przodu; Młoda kobieta o szczupłej jasnej twarzy, ukazana w ujęciu do kolan, stoi z prawą ręką wspartą na stoliku przykrytym czerwoną tkaniną. W lewej ręce, zgiętej w łokciu, trzyma haftowane, obszyte koronką rękawiczki. Ubrana jest w suknię z czarnej tkaniny w fakturowe wzory składającą się ze spódnicy o charakterystycznym kształcie odwróconej litery U oraz obcisłego, zabudowanego pod szyję stanika. Rozcięte, sięgające łokci rękawy sukni wierzchniej odsłaniają ozdobne rękawy sukni spodniej, uszyte z kontrastującej z czernią srebrzystej tkaniny, ukośnie nacinanej i gęsto naszywanej złotą pasmanterią. Przód stanika zdobiony jest szerokim złotym galonem. Mankiety sukni obszyte zostały szeroką, misternie wykonaną koronką igłową typu reticella. Podobna koronka zdobi podwójną, miękko układająca się krezę oraz czepiec. Kreza częściowo przysłania zawinięty kilkakrotnie wokół szyi sznur dużych pereł. Głównym elementem biżuteryjnym stroju jest poczwórny złoty łańcuch z dużych, naprzemiennie profilowanych i skręcanych ogniw, spięty pośrodku. Zawieszono na nim okrągły, złoty medal w zdobionej perłami ażurowej oprawie, z popiersiem kobiety w kapeluszu i z krezą wokół szyi. Od medalionu łańcuch spływa w dół, poniżej talii, na nim podwieszona jest okazała złota moneta – siedemnastowieczny portugał, z równoramiennym krzyżem na rewersie i widocznym fragmentem inskrypcji: „[…] MINVS PORTIGISE […] ANNO 16 [...]”. Nadgarstki Anny Marii zdobi para złotych bransolet zbudowanych z prostokątnych plakietek wypełnionych renesansowym ornamentem, połączonych parami łańcuszków o splocie pancerzowym. Pierścienie są widoczne na kciuku i małym palcu prawej dłoni oraz wskazującym, serdecznym i małym lewej. W górnej partii pola obrazowego wyobrażono schematycznie oliwkową kotarę tworzącą wewnętrzną ramę obrazu. Na ciemnym tle po lewej stronie umieszczono herb z parą czarnych jodeł (?) na srebrnym tle. Przy klejnocie umieszczono inicjały: „A.M.” po lewej stronie, „S.” po prawej, a pod herbem datę „1631” oraz wiek portretowanej (34 lata).

Portret Anny Marii Rubach

nieznany malarz pomorski

1631

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wilki kominkowe. Ruszt z numerem inwentarzowym i część dekoracyjna w formie dużego rocaila z siedzącym puttem

Wilki kominkowe

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico obrazu

Mężczyzna - portret

szkoła flamandzka

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Kobieta - portret

szkoła flamandzka

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Christophorus Reitt - portret

szkoła flamandzka

1644

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Św. Katarzyna Aleksandryjska

szkoła wenecka

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Św. Rodzina ze Św. Franciszkiem

Francia Francesco naśladowca

XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Apoteoza Jana III

Ferri Ciro ?, Scilla Agostino ?

ok. 1684

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Odwrócona plecami młoda dziewczyna zerka ku nam w nagłym ruchu zza swego prawego ramienia. Głowa 3/4 w prawo, jasne włosy zaczesane do tyłu, związane błękitną wstążką. Kark i ramiona odkryte, przez prawe ramię modelki przerzucone ciemne sukno. Tło obrazu ciemne.

Głowa młodej dziewczyny

Ledoux Jeanne Philiberte

kon. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Półpostać w ujęciu trzy czwarte. Dama w zdobnej sukni. Ma bladą cerę, podwójny podbródek, wąskie usta, czarne fantazyjnie ufryzowane loki. Ciemne wyłupiaste oczy zwrócone są na widza. Lewa ręka okryta płaszczem podbitym gronostajem i oparta o poręcz fotela. W tle bura kotara i baza kolumny.

Maria Teresa (1717-1780) - portret

szkoła francuska kopia

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 30 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd