treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
wewnętrzna strona patery. Scena wojenna na pierwszym planie i w tle żołnierze pijący wodę z rzeki, w górnej części namioty wojskowe, pień drzewa, po prawej stojąca postać wojskowego. Pod spodem złoty napis Juges VII.Widoczne duże zniszczenia i braki emalii.

Część patery

Monogramista I.C. ?

XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mal/562/ML - Scena zaśnięcia Maryi: na łożu okrytym wzorzystymi tkaninami spoczywa Maryja. Otoczoną nimbem głowę ma opartą na poduszce, oczy zamknięte, dłonie skrzyżowane na piersi. W nimb wpisany jest monogram maryjny. Maryja ubrana jest w ciemnobłękitną suknię i czerwony maforion. Za marami stoi Chrystus. Spogląda na Maryję, a na lewym ramieniu trzyma jej duszę (ukazaną jako niemowlę w powijakach, z nimbem), podtrzymując ją prawą dłonią. Głowę Chrystusa otacza nimb krzyżowy z wpisanym monogramem. Chrystus ubrany jest w czerwony chiton ze złotym stichosem i złocisty (modelowany złotymi kreskami) himation. Postać Chrystusa otacza ciemnozielona mandorla, na tle której nad jego głową znajduje się monogram, a po bokach widnieją półprzezroczyste postacie anielskie, trzymające zapalone świece. Ponad mandorlą unosi się serafin. Przed łożem Maryi zilustrowana jest apokryficzna scena: Archanioł Michał, ukazany jako skrzydlaty wojownik w pancerzu, odciął mieczem dłonie Żyda Jefoniasza, który chciał przewrócić mary. Żyd ubrany jest w długą ciemną szatę i jasną chustę zarzuconą na głowę i ramiona. Wokół łoża Maryi zgromadzonych jest jedenastu apostołów i kobieta w czerwonym maforionie: przy głowie Maryi czuwa św. Piotr (siwy, z kadzielnicą w prawej dłoni), a u jej stóp czuwa św. Paweł (z prawą dłonią przy twarzy). Za apostołami widnieje tłum  wiernych, w pierwszym rzędzie widocznych jest czterech biskupów (w zdobionych krzyżami felonionach i omoforionach) oraz dwóch duchownych w orarionach. Być może są to piewcy Zaśnięcia Maryi – bp. Kosma z Maiumy, Jan Chryzostom, Jan Damasceński, Jakub Sprawiedliwy, Dionizy Areopagita lub Tymoteusz z Efezu. Horyzont zamyka widok budynku o dwóch skrzydłach połączonych murem, ze szczytami z motywami barokowymi. W centrum górnej strefy, w ciemnej, podtrzymywanej przez dwóch aniołów mandorli zasiada Maryja, otoczona promienistą glorią (aniołowie mają un

Zaśnięcie Maryi

nieznany

1601 — 1700

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pozłacana zapinka ze splecionymi dłońmi - Ujęcie z przodu w poziomie. Pozłacana zapinka, wykonana z dwóch owalnych taśm, w końcach uformowanych w dłonie. Powierzchnie zdobione motywem krzyży i napisami  AVE MARI. Kolec wąsk, długi.

Zapinka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Niewielka rzeźba z brązu przedstawia żołnierza w pełnym rynsztunku

żołnierz austro-węgierski

rzeźba przedstawiająca żołnierza

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Chłopiec marzący - Ujęcie z prawej; Konstrukcja z drutu w formie postaci nadnaturalnej wielkości, siedzącej na sześciennym postumencie z przezroczystej pleksi. Sylwetka skulona z głową pochyloną między zgiętymi kolanami, na których oparte są bezradnie zwisające i splecione pomiędzy stopami ramiona. Cała ażurowa postać opleciona jest paskami bagażowymi wydawanymi na lotniskach.

Chłopiec marzący

Janin, Zuzanna

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Krucyfiks

Krucyfiks

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Cięcie szkła

rysunek

Jamiołkowska, Aleksandra

2016

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie z góry, awers, krawędzie fotografii ponadrywane

Fotografia portretowa Emilii Grossbart

Mierzecka, Janina

1932

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Alegoria czterech rzek raju

Rubens Peter Paul szkoła

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico; Przedstawienie czerwonej marynarki z kołnierzykiem, zapinanej pod szyję, z czterema guzikami oraz czterema (po dwie u góry i po dwie na dole) kieszeniami. Trzymają ją dwie ręce dorosłego człowieka w niebieskich rękawach.

Podanie marynarki

rysunek

Chmielewska, Iwona

2017

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 43 obiektów

Kolekcje

24

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd