treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico

Polowanie na łasicę

Benard, Sabatier L.-J.-B. wg, Adam Victor fig.

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Płaskorzeźba z drewna lipowego, technika strugania, polichromowana przedstawiająca grupę kobiet i ekonoma. Centralnie zakomponowana została grupa kobiet, składająca się z 5 osób, idących drogą (droga niepolichromowana). Sylwetki trzech kobiet w całości, dwóch – widoczne tylko głowy. Kobiety z przodu są w sukienkach sięgających za kolana (kobieta z lewej ma w pasie przewiązany  fartuszek), białych chustkach na głowie i zawiązanych pod brodą, półbutach. Kobieta z prawej, w prawej ręce trzyma sierp, w lewek koszyczek. Kobieta w środku – w prawej ręce trzyma sierp. Kobieta  z lewej – sierp trzyma w lewej ręce. 
Z lewej strony płaskorzeźby zakomponowana postać ekonoma., w fioletowej kurtce przespanej pomarańczowym pasem, z przewieszona przez ramię torbą, w żółtawym kapeluszu z rondem, w brązowych spodniach wpuszczonych w buty z cholewami. Postać przedstawiona z tyłu, głowa z profilu. W prawej ręce, przez łokieć, wysunięty bat. W głębi z prawej strony ekonoma – sylwetki dwóch kobiet en face, z lewej – dwoje dzieci. 
Z prawej strony płaskorzeźby – pole, na którym w głębi widoczne są snopy zboża, z przodu – na polu za ogrodzeniem, postać chłopca w czerwonej szpiczastej czapce, czerwonej bluzie i niebieskich spodniach. W głębi na tle widoczne, z prawej strony,  dworek oraz dalej 3 chaty.

Na pańszczyźnie

Walenciuk, Zygmunt

1983

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/1030 - W centralnej części widok na Pomnik Unii Lubelskiej w owalnym obramowaniu z ornamentem i herbem Lublina. W górnej części aktorzy trupy Pawła Ratajewicza. Kalendarze na poszczególne miesiące swobodnie rozrzucone na tle fotografii architektury Lublina i Lubelszczyzny, m.in. Puław, karykatur i fotografii z przedstawień. W górnej części chorągiew z datą 1871 trzyma aktor i dyrektor teatru Stanisław Krzesiński (1810 - 1902). Przebrany jest do roli Kwika w 

Kalendarz fotograficzny na 1871 rok

Atelier A. Nowaczyński

1870

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1561/8 - W prawej części sceny stoi mężczyzna, pośrodku umiejscowiona sztaluga a po lewej modelka. Młody mężczyzna w natchnieniu z widocznym dynamizmem maluje akt kobiety. W prawej ęce trzyma pędzel, w  lewej paletę, z której spływają farby i dodatkowe pędzle. Ubrany w rodzaj fartucha i spodnie. Pochylony w kierunku obrazu, prawa noga zgięta w kolanie. Twarz wyraża przejęcie, oczy wpatrzone w modelkę. Widoczny na sztalusze szkic przedastawia wychudzoną kobietę wspartą o drzewo, wokół którego wije się wąż (biblijna Ewa). Obok na podeście wspartym na książkach stoi młoda modelka o okrągłych kształtach. Włosy długie, jasne, prawy łokieć wsparty na wysokim stojaku. Ściany pracowni pokrywają różnego formatu obrazy oraz wieniec ze wstążką i umieszczonymi w jego wewnętrznym polu patrzącymi oczami. Cała scena umieszczona w polu o kształcie przypominającym prostokątną paletę. Poniżej napis: modernista w natchnieniu.

Modernista w natchnieniu

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

popiersie - Ujęcie z przodu; Portret młodej kobiety w popiersiu o szczupłych ramionach, długiej smukłej szyi z głową przechyloną lekko i nieznacznie skręconą w kierunku lewego ramienia. Twarz szczupła, owalna z lekko wydłużoną brodą, wydatnym podłużnym, lekko garbatym cienkim nosie, dużych migdałowych, marzycielsko rozwartych oczach, włosy odsłaniające uszy kunsztownie upięte w węzeł z tyłu głowy. Prosto wycięty dekolt lekkiej sukni odsłania kark i szyję, z przodu szpic dekoltu między piersiami wypełnia koronka.

Portret Zofii Jachimeckiej

popiersie

Laszczka, Konstanty

między 1911 — 1912

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena alegoryczna - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie grupa postaci: w centrum ujęta diagonalnie postać topielca podtrzymywana za ramiona przez dwóch rybaków stojących w łodzi. Za nogi ujmuje go stojący na nabrzeżu, odchylony do tyłu młodzieniec po prawej. Z lewej trzy postacie kobiet w długich niebieskich sukniach: dwie stojące, jedna klęcząca z rękoma wyciągniętymi do topielca. W tle przestrzeń morza z przewagą tonów zieleni, akcenty błękitu. Horyzont na wysokości 4/5 obrazu. Niebo zasnute poziomym układem obłoczków różowych, żółtawych i szarych.

Topielec

scena alegoryczna

Geisler Alfred

1935

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 26 obiektów

Kolekcje

10

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd