treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
szkatułka na biżuterię wykonana w mosiądzu w technice odlewniczej, więc mimo niedużych rozmiarów jest masywna i ciężka. Boczne ściany oraz wieko szkatułki ozdobione są scenami figuralnymi które rozdzielają ornamenty roślinne.  Wśród nich znajdują się przestawienia świętych, scen biblijnych lub rodzajowych.  Szkatułka stoi na stopkach ozdobionych ażurem w formie pojedynczej trzylistnej koniczyny. Boki wieka ozdabiają pojedyncze kwiatuszki w regularnych odstępach. Wieko podzielone jest na cztery części, które swoim kształcie nawiązują do gotyckiego okna a w każdym z nich znajdują się postaci, które, pomimo podziału tworzą jedną scenę. Pomiędzy nimi, na środku zamontowane są dwa kółeczka przez które przechodzi masywny uchwyt z zakończeniami w kształcie lilijek. Szkatułka zaopatrzona jest w zamek a jej wnętrze wyścielone jest czerwonym miękkim materiałem.

Skrzyneczka na klejnoty

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

biżuteria, ozdoby - Ujęcie z góry klejnotu.  Ażurowy klejnot z kołpaka z diamentem, zdobiony barwną emalią.

Rozeta z kołpaka księcia Franciszka I (1577 - 1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wajśrawana (Dzambala) - ujęcie z przodu; Złota, męska postać siedząca bokiem, z lewą nogą opuszczoną w dół (poza lalitasana), na złotym, ryczącym lwie. W prawej ręce trzyma chorągiew zwycięstwa (osobny, wyciągany element), a w lewej zwierzątko: mangustę  (ichneumon), która wypluwa klejnot z pyszczka. Postać w gniewnej formie, szlachetnie ubrana: nosi diadem, liczne ozdoby z klejnotów, a jej strój przypomina zbroję wysokiej rangi dostojnika/króla. Lwa o bordowych brwiach, sierści na głowie i ogonie przedstawiono w pozycji wpółleżącej - waruje na ugiętych łapach, jest osiodłany, z przodu i z tyłu widoczna uprząż. Obie postacie ustawiono na lotosowej podstawie. W jej centralnym punkcie wydrążono niewielki otwór na szpic sztandaru. Posążek najprawdopodobniej przedstawia bóstwo bogactwa Wajśrawanę wraz z jego atrybutami.

Wajśrawana (Dzambala)

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

N/1591/ML - AV. Głowa króla z przepaską w profilu w prawo. Napis dookolny:
STANISLAUS AUGUSTUS D.G.REX POLONIAE M.D.LITUA.
Monogram: I.P.H.

RV. Dziewięciowierszowy napis:
DEFICIENTI / AD IMPENSAS / EXERCITUS AERARIO / PUBLICO GEMMAS / PROPRII GAZOPHILACII / INTULIT / ET DONAVIT. / S.A.R. / A.MDCCXC
Całość ujęta pojedynczym otokiem o dwóch wielkościach. Na rancie wada stempla.

Stanisław August Poniatowski - ofiarowanie klejnotów

Holzhaeusser, Jan Filip

1790

Muzeum Narodowe w Lublinie

biżuteria, ozdoby - Ujęcie góry przodu klejnotu skosem w lewą stronę. Ażurowy klejnot z kołpaka z diamentem, zdobiony barwną emalią.

Rozeta z kołpaka księcia Franciszka I (1577 - 1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

biżuteria, ozdoby - Ujęcie z przodu. Ażurowy klejnot z kołpaka z diamentem, zdobiony barwną emalią.

Rozeta z kołpaka księcia Franciszka I (1577 - 1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

biżuteria, ozdoby - Ujęcie z góry przodu klejnotu. Ażurowy klejnot z kołpaka z diamentem, zdobiony barwną emalią.

Rozeta z kołpaka księcia Franciszka I (1577 - 1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Obraz Klejnoty Bałtyku, przedstawia zbiór abstrakcyjnych form na tle morza. Przewaga koloru kremowego na tle zieleni i granatu. Nieregularne rozłożenie w wiekszości niebieskich form na całym obrazie.

Klejnoty Bałtyku

kompozycja abstrakcyjna

Szwacz, Bogusław

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rozeta z kołpaka księcia Filipa II (1573-1618) - Ujęcie z przodu. Klejnot zbudowany z dwóch skręconych śrubą części: ażurowego stelaża o romboidalnym kształcie i osadzonej na nim wysokiej, kasetowej oprawy, ujmującej diament o szlifie tablicowym. Stelaż i ścianki kasztu pokryte są barwną emalią, korpusową, a także żłobkową, z wzorami rezerwowanymi w złocie. Rozety mają na spodniej stronie, w narożach, haczyki umożliwiające spinanie ich w łańcuch, a także uszka pozwalające na ich mocowanie do stroju.

Rozeta z kołpaka księcia Filipa II (1573-1618)

nieznany

około 1600 — 1618

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wisior z liter IHS księcia Franciszka I (1577-1620) - Ujęcie z przodu. Wisior ze splecionych liter IHS, kameryzowanych diamentami, umieszczonych na ażurowej, zdobionej emalią podstawie. Klejnot ma dwupoziomową strukturę. Dolny stelaż zbudowany jest z okrągłej plakietki otoczonej ażurem z motywem wolut i kwiatów niezapominajek, z dwoma okrągłymi uszkami: większym do zawieszania klejnotu oraz mniejszym do podwieszania perły. Górną część tworzy kompozycja z diamentów o szlifie tablicowym w kasetowych oprawach. Obie części połączone są śrubami.

Wisior z liter IHS księcia Franciszka I (1577-1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 49 obiektów

Kolekcje

12

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd