treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna zbudowana z błękitnych linii na szarym tle. W centrum na osi linie proste i spiralne ciągi tworzą podłużny pionowy prostokąt, od którego rozwijają się w prawie symetryczną dekoracyjną kompozycję - z nad prostokąta rozchodzą się girlandy i faliste linie, poniżej i po bokach rzedną tworząc wielkie nieregularne owale i koła.

Pałac deszczu

kompozycja abstrakcyjna

Rosenstein, Erna

1976

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Obraz Klejnoty Bałtyku, przedstawia zbiór abstrakcyjnych form na tle morza. Przewaga koloru kremowego na tle zieleni i granatu. Nieregularne rozłożenie w wiekszości niebieskich form na całym obrazie.

Klejnoty Bałtyku

kompozycja abstrakcyjna

Szwacz, Bogusław

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Kompozycję wypełniają sylwety postaci nakładających się na siebie, okonturowanych czernią (monotypia). Na tym elementy płaszczyzn barwnych w pionowych ciągach: od lewej fiolet, czerwień, dalej wymiennie odcienie fioletu, różu, zgaszonego szarością brązu.

Wyrazy

kompozycja abstrakcyjna

Jarema Maria

1956

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie zamknięte; Kompozycja składa się z miedzianych, prostokątnych płytek ułożonych równolegle. Przez środek, podkreślając pionowy układ, biegnie drewniana, czarna listwa. Takimi samymi listwami są obramione prostokąty poziome (kolorowe). W prostokątach tych umieszczone prostopadłe do płaszczyzny obrazu, ruchome płytki miedziane.

Kompozycja układów zmiennych XVIII

kompozycja abstrakcyjna

Marczyński Adam

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Na neutralnym ciemno-szaro-niebieskim tle formy w układzie diagonalnym od lewego do prawego dolnego naroża formy płaskie, nakładające się na siebie zróżnicowane kolorem i fakturą. W górnej części płaszczyzna jasna, zamknięta od dołu owalem, od góry konturem falistym; w nią wpisana płaszczyzna zróżnicowana fakturą, częściowo przesłonięta innymi formami. Dotykająca ją forma pionowa schodzi w dół stanowiąc oś dla form wybrzuszonych na zewnątrz. Koloryt: chłodny - biele, szarości, tony niebieskie.

Kompozycja bezprzedmiotowa

kompozycja abstrakcyjna

Podsadecki, Kazimierz

1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Układ płaskich, zachodzących na siebie form o zgeometryzowanych konturach wypełnionych kolorem. Po prawej stronie u dołu wkomponowana strawestowana martwa natura o czytelnych motywach dzbanka, jabłka i gruszki. Kolorystyka utrzymana w gamie półtonów (blady fiolet, zieleń, złamana zielenią żółć), z których wybija się kilka elementów o zdecydowanej barwie - po lewej, u dołu trójkątna, niebieska forma oraz motyw dzbanka, po prawej (czerwień). Motyw ten pojawia się też w centrum kompozycji jako tło dla kilku małych, nieregularnych form.

Kompozycja bezprzedmiotowa

kompozycja abstrakcyjna

Podsadecki, Kazimierz

1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Układ przestrzenny rozmazany płaszczyznami koloru i konturami. Na pierwszym planie, na płaszczyźnie brązu dwie trapezowe płaszczyzny niebieskie nałożone na prostokąt bieli. Na tym linearna forma czernią czarnego stojącego prostokąta o podstawie rozszerzonej trójkątnym zarysem. Na drugim planie płaszczyzna jasnej zielenie przylegająca ukośną krawędzią z lewej do płaszczyzny karminowej obejmującej lewe naroże, pole pod górną krawędzią i naroże lewe. Na tle tej płaszczyzny łamana płaszczyzna ugru. Na niej, po lewej, kontur prostokąta, po prawej figura wpisana górą w prostokątny kontur. Prawy dolny narożnik, nie wypełniony kolorem przylega doń trójkątna płaszczyzna ciemnego brązu.

Kompozycja-studium

kompozycja abstrakcyjna

Strzemiński, Władysław

między 1945 — 1951

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lico

Zarastanie (Auschwitz)

kompozycja abstrakcyjna

Waltoś, Jacek

1965

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

obraz - Ujęcie z przodu; Płaszczyzna pilśni zaklejona tiulem, pomalowana głębokim tonem ciemnego fioletu. W prawym górnym narożniku krążek ciemnej czerwieni. Elementami układu kompozycji są szczątki rybie - skóra, kręgosłup, ogon, płetwy, przytwierdzone pod siatką tiulu. Układ elementów sugeruje kompozycję pejzażową: pnie drzew po lewej i prawej stronie, kształty budowli w centrum i dwóch postaci - siedzącej i leżącej na pierwszym planie.

Kompozycja z rybami

kompozycja abstrakcyjna

Stern, Jonasz

1966

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna układu zgeometryzowanych form. Nad dolną krawędzią czarny trójkąt wpisany w szarą prostokątną płaszczyznę o gruzełkowatej fakturze. Przedłużeniem prostokątnej jest skierowana w górę płaszczyzna łącząca się w środkowej części obrazu z płaszczyzną szarości po lewej stronie. Przy lewej krawędzi obrazu wydłużona forma pionowa zgaszonej bieli przerwana pośrodku płaszczyzną szarości, z wpisaną w szarość kolistą płaszczyzną żółci. Tło układów środkowej części obrazu stanowi wypełniający wysokość trójkąt równoramienny ciepłych zieleni i zgaszonych żółci. Na nim u góry wklejona płaszczyzna papieru zadrukowanego

Kompozycja VIII

kompozycja abstrakcyjna

Stern, Jonasz

1949

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 26 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd