treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Odręczny list na pojedynczej czystej karcie napisany na obu stronach. Dopisek na lewym marginesie pierwszej strony. U dołu dopisek „do góry nogami”. Zagięty prawy górny róg. Na drugiej stronie dopisek na lewym marginesie.
Z treści: Dobrze zrobiłeś, że przerwałeś nasze […] [nieczytelne] milczenie. Jako zamierzałam już dawno zrobić, dowód – list rozpoczęty 29. I. 1939, ale taka byłam zbita, że nie miałam ochoty go skończyć, i tak jakoś się nie kleiło. […]

List do Tadeusza Perla

Kern, Paulina

1939-02-14

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Zegar stojący prostopadłościenny z uchwytem u góry. Zdobiony jest nakładanymi motywami roślinnymi, wsparty na czterech nóżkach w kształcie wazonów. Tarcza biała z czarnymi wskazówkami i cyframi.

Zegar empire

1. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

rzeźbiona figura - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona postać, z zaznaczonymi jednocześnie cechami płciowymi męskimi i żeńskimi. Wyodrębnione cechy męskie to broda, żeńskie: piersi.

Postać przodka

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; 7/73 - Ujęcie z przodu. Kompozycja w kwadracie, której głównym elementem jest eliptyczna biała forma na czarnym tle. Namalowana diagonalnie z jednym z zaokrągląonych końców elipsy w lewym dolnym narożniku. Łagodną linią na skos forma unosi się przekraczając prawą górną krawędź i kończy się poza obrazem. Od lewej górnej strony schodzi w dół szerokim pasem zakończonym wznoszącą się kompozycją reliefową z dwóch rzędów białych kwadratów z drewnianej sklejki o boku 5 cm, ułożonych na sobie kaskadowo po trzy, ukośnie do krawędzi obrazu. Poniżej, niemal stycznie względem poprzedniej kompozycji reliefowej, umieszczony został równoległy, przesunięty w prawo, analogiczny układ kwadratów - po trzy w każdym z czterech rzędów, schodzących ukośnie w dół lewej części obrazu. W środku gładka płaszczyzna czerni.

7/73

Orbitowski Janusz

1973

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz - Ujęcie z przodu z wysuniętym detalem. Kompozycja pionowa. Na białej płaszczyźnie namalowany czarną farbą prostopadłościan wypełniający wysokość pracy. U dołu, wyśrodkowana względem szerokości ściany frontalnej prostopadłościanu oraz podkładu, wmontowana kwadratowa ramka głęboka na 10 cm, pomalaowana na biało. W jej środku namalowany perspektywistycznie prostopadłościan, którego tylna ściana jest usytuawana centralnie względem ramy. Przez 1/3 wysokości kompozycji przebiega naklejony poziomo niebieski pasek (taśma ScotchBlueTM), przecinając ramę i oba prostopadłościany i wybiegając poza obszar tła.

Interwencje

Krasiński Edward

1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Interwencja 12/79 - Ujęcie z przodu. Praca na podkładzie w formie litery L zbudowana z płyty pilśniowej połączonej z drewnianą ramą o grubości 9 cm. Po lewej stronie na czarnym tle namalowany w ujęciu perspektywistycznym biały prostopadłościan, lekko na skos; w połowie wysokości obwiedziony niebieską linią - taśmą ScotchBlueTM. Taśma wychodzi na obszar tła oraz obu boków ramy na 2/3 jej wysokości.

Interwencja 12/79

Krasiński Edward

1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 6 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd