treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
rewers z sygnaturą

Stempel do bicia medali

Christlbauer Joseph Christian ?

1883

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/1501/ML - Widok świątyni Sybilli w Puławach.

La Sybylle

Imprime par Auguste Bry

1855 — 1860

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pośrodku prostokątnego pola o zaokrąglonych narożnikach większa fotografia przyozdobiona wstęgą i gałązkami wawrzynu. Dookoła szesnaście symetrycznie rozmieszczonych mniejszych fotografii. W prawym górnym rogu dr Wacław Lasocki, naczelny lekarz kolei nadwiślańskiej w latach 1875 - 78. W polu ramy w górnej części medalion z płaskorzeźbionym popiersiem z profilu. Przedstawia Leopolda Kronenberga - ojca. Po bokach dwia półleżące aniołki trzymają wieniec laurowy. Po lewej stronie ramy postać robotnika Poleszuka, po prawej pracownika warsztatów kolejowych. W dolnej części front lokomotywy i złoty żeton uprawniający do bezpłatnej jazdy pociągiem I klasy. Fotografia naklejona na tekturę, w dolnej części u dołu sucha pieczęć zakładu fotograficznego.

Tableau pracowników kolei żelaznej nadwiślańskiej

Karoli & Pusch

1877 — 1878

Muzeum Narodowe w Lublinie

Ujęcie rewersu. Srebrny denar z okresu Republiki Rzymskiej. Na awersie monety znajduje się wyobrażenie głowy bogini Romy w skrzydlatym hełmie zwrócone prawym profilem. Po jej lewej stronie widnieje napis M Varg, a po prawej zatarte wyobrażenie  sześcioramiennej gwiazdy oznaczającej XVI. Wokół krawędzi biegnie rząd punktów. Na rewersie widnieje postać Jowisza w kwadrydze, zwrócona w prawo. W lewej ręce trzyma błyskawicę i wodze kwadrygi, a w prawej gałąź. Pod postacią widnieje napis ROMA.

Denar z okresu Republiki Rzymskiej

nieznany

II wiek przed naszą erą

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Anny Marii Rubach - ujęcie z przodu; Młoda kobieta o szczupłej jasnej twarzy, ukazana w ujęciu do kolan, stoi z prawą ręką wspartą na stoliku przykrytym czerwoną tkaniną. W lewej ręce, zgiętej w łokciu, trzyma haftowane, obszyte koronką rękawiczki. Ubrana jest w suknię z czarnej tkaniny w fakturowe wzory składającą się ze spódnicy o charakterystycznym kształcie odwróconej litery U oraz obcisłego, zabudowanego pod szyję stanika. Rozcięte, sięgające łokci rękawy sukni wierzchniej odsłaniają ozdobne rękawy sukni spodniej, uszyte z kontrastującej z czernią srebrzystej tkaniny, ukośnie nacinanej i gęsto naszywanej złotą pasmanterią. Przód stanika zdobiony jest szerokim złotym galonem. Mankiety sukni obszyte zostały szeroką, misternie wykonaną koronką igłową typu reticella. Podobna koronka zdobi podwójną, miękko układająca się krezę oraz czepiec. Kreza częściowo przysłania zawinięty kilkakrotnie wokół szyi sznur dużych pereł. Głównym elementem biżuteryjnym stroju jest poczwórny złoty łańcuch z dużych, naprzemiennie profilowanych i skręcanych ogniw, spięty pośrodku. Zawieszono na nim okrągły, złoty medal w zdobionej perłami ażurowej oprawie, z popiersiem kobiety w kapeluszu i z krezą wokół szyi. Od medalionu łańcuch spływa w dół, poniżej talii, na nim podwieszona jest okazała złota moneta – siedemnastowieczny portugał, z równoramiennym krzyżem na rewersie i widocznym fragmentem inskrypcji: „[…] MINVS PORTIGISE […] ANNO 16 [...]”. Nadgarstki Anny Marii zdobi para złotych bransolet zbudowanych z prostokątnych plakietek wypełnionych renesansowym ornamentem, połączonych parami łańcuszków o splocie pancerzowym. Pierścienie są widoczne na kciuku i małym palcu prawej dłoni oraz wskazującym, serdecznym i małym lewej. W górnej partii pola obrazowego wyobrażono schematycznie oliwkową kotarę tworzącą wewnętrzną ramę obrazu. Na ciemnym tle po lewej stronie umieszczono herb z parą czarnych jodeł (?) na srebrnym tle. Przy klejnocie umieszczono inicjały: „A.M.” po lewej stronie, „S.” po prawej, a pod herbem datę „1631” oraz wiek portretowanej (34 lata).

Portret Anny Marii Rubach

nieznany malarz pomorski

1631

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kubek monetowy - ujęcie z przodu; Kubek o konicznym kształcie, rozszerzający się ku górze, z pogrubionym, profilowanym brzegiem. Korpus naczynia wysadzany jest 36 trójgroszami pruskimi Zygmunta I Starego z lat 1534-1540 widocznymi od strony awersu z portretem i tytulatura władcy. Powierzchnię kubka między monetami pokryto symetrycznie zakomponowanym rytowanym ornamentem ze stylizowanej wici roślinnej na matowym, punktowanym tle; przy podstawie oraz przy wylewie ujęty pasami gładkiej powierzchni – szerszym przy wylewie, a węższym przy podstawie.

Kubek monetowy

Bremer, Jochim

1690 — 1710

Muzeum Narodowe w Szczecinie

1 uncja cyny - rewers; Na rewersie w kreskowej obwódce herb Greifswaldu, na pniu drzewa Gryf wspięty w lewo, dzielący datę emisji: 16 - 31. Powyżej oznaczenie nominału, rzymska cyfra; I. Napis w otoku: ✤ NECESSITAS ▪ [...] W [...] D [...] S. Obwódka zewnętrzna kreskowa.

1 uncja cyny

1631

Muzeum Narodowe w Szczecinie

10 marek - Ujęcie z przodu; Bon o nominale 10 marek, pozbawiony wartości za pomocą odręcznej adnotacji. Na zielonym poddruku naśladującym tzw. siatkę giloszową z motywem pieczęci miejskiej czarny druk czcionką naśladującą styl tzw. szwabachy. W polu napis: Zehn Mark/ Neustettin, den 5. October/ Der Magistrat 1918 a poniżej faksymile sześciu podpisów osób odpowiedzialnych za emisję. U góry napis: Notgeld der Stadt Neustettin; U dołu klauzla prawna: Wer diesen Schein nachmach oder verfälscht oder nachge=/ machte oder verfälschte Scheine sich verschaft und in Verkehr/ bringt, wird mit Zuchhaus nicht unter 2 Jahren bestraft./ Die Einlösung dieses Notgeldes erfolgt gemäβ Besonderer/ Bekanntmachung ab 1. Februar1919. W dolnych narożnikach cyfrowe oznaczenie nominału. Wzdłuż lewej krawędzi pola bonu odręczny napis czarnym atramentem: Entwertet - pozbawiony wartości. Całość została otoczona ramką z motywem floralnym w kolorze czarnym.

10 marek

1918

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 31 obiektów

Kolekcje

19

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd