treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
R/7260/ML - Portret konny Andrzeja Korwin-Piotrowskiego. Mężczyzna ubrany w zielony mundur, w czerwonej rogatywce na głowie, trzyma lejce i siedzi na białym koniu, za nim po prawej biegnące dwa psy i w oddali kolejny mężczyzna na koniu.

Portret Andrzeja Korwin-Piotrowskiego

Kossak, Juliusz

1854

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret chłopca siedzącego na koniu na tle górskiego pejzażu. Głowa chłopca zwrócona jest w lewo. Włosy prosto przycięcie na wysokości ucha. W prawej ręce, opuszczonej wdłuż ciała, trzyma szpicrutę. W lewej, zgiętej, trzyma lejce. Chłopiec ubrany jest w białą koszulę, krótkie brązowe spodenki, na nogach ma brązowe półbuty i wysokie skarpety. 
Po prawej stronie, na wysokości głowy konia, w tle, widoczne dwie grabiące chłopki. Z lewej strony, na tle drzew, scena układania zboża na wozie przez kobietę i mężczyznę.

Chłopiec na koniu

Kossak, Wojciech

1923

Muzeum Narodowe w Lublinie

Jeździec na koniu

Kossak, Juliusz

1889

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret konny Napoleona I Bonapartego

nieznany

XIX wiek

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mt/410/ML - Zegar kominkowy z brązu złoconego w stylu empire. Obudowa trzystopniowa, zwężająca się ku górze, na czterech nóżkach w formie armat, złożona z prostokątnej podstawy, części środkowej o wklęsłej linii boków i górnej imitującej skalisty szczyt; podziały podkreślone pasami ornamentu. Powierzchnię zdobią nakładki – w dolnej części panoplia i wieńce laurowe, w środkowej cesarski orzeł, w narożach umieszczono znicze. Pośrodku części górnej wieniec dębowy a w nim umieszczona okrągła tarcza zegarowa pokryta białą emalią, z czarnymi cyframi rzymskimi godzin i oznaczeniami minut. W tarczy dwie ażurowe wskazówki i dwa otwory na osie sprężyn, po bokach tarczy wyryte napisy:

Zegar kominkowy empirowy

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1256/ML - Talerz okrągły, gładki, szkliwiony, dekoracja malowana wielobarwnie. W lustrze malowane przedstawienie księcia Józefa Poniatowskiego na koniu na tle uproszczonego pejzażu.  
Książę w mundurze ułańskim, z burka na ramionach, dosiada karego konia. Kołnierz pokryty fryzem akantowych wolut malowanych czarno na żółtym tle, przerwanym na osi u góry i u dołu dwoma kartuszami herbowymi: w górnym Orzeł, w dolnym Pogoń.

Talerz z wizerunkiem konnym księcia Józefa Poniatowskiego

Szewczyk, Feliks

1883 — 1885

Muzeum Narodowe w Lublinie

portret; scena historyczna - Ujęcie z przodu skosem w prawą stronę; Pomnik przedstawia młodego króla z berłem w dłoni stojącego w strzemionach na potężnym koniu. Postać ujęta jest hieratycznie, jej majestatyczność i wyniosłość podkreślone zostały ustawieniem konia na wzniesieniu i pochyleniem jego głowy. Miecz w ręku władcy zastąpiony został berłem, by uwiecznić wizerunek Warneńczyka jako króla- triumfatora, piewcy idei wolności ludów. Autor posłużył się efektem historyzującej archaizacji.

Władysław Warneńczyk

portret; scena historyczna

Wittig Edward

między 1929 — 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/3643/ML - Portret konny. Jeździec 3/4 w prawo, ubrany w granatowy frak z brązowym kołnierzem. Pod szyją wysoki kołnierzyk i niebieska chustka. Na głowie cylinder. Spodnie w niebieskie paski, z lampasami. Ręce lekko ugięte w łokciach, w dłoniach lejce. Koń  w lekkim stępie - lewa przednia noga uniesiona do góry. Przedstawienie określone szeroką, swobodną plamą, tło i podłoże zaznaczone błękitnymi i brązowymi smugami.

Portret Pana Brześciańskiego

Michałowski, Piotr

1850

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/4338/ML - Scena figuralna na tle górskiego pejzażu. Na pierwszym planie wzniesienie. Przy jego zboczu trzech mężczyzn na koniach, z włóczniami w dłoniach. Jeden z nich usytuowany w centrum kompozycji, dwaj pozostali nieco w głębi, po prawej. W tle wysokie masywy górskie.

Pikieta Kurdów

Filipowicz, Henryk

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 26 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd